Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#217967
Jeg ved ikke hvorfor det som sådan skulle være rystende? Hvis du læste en dårlig anmeldelse af en restaurant ville det så ikke også påvirke dit valg af spisested næste gang du skulle ud og spise? Ligeledes er det her jo noget man tager til efterretning før man bruger penge på et produkt. Og eftersom det her er ganske velfunderet i form af tests og tal så er det jo så meget desto mere bekymrende.

Igen, du skriver 'efter min allerbedste overbevisning', men den er jo, til syvende og sidst, kun din bedst overbevisning, hvorimod de tal vi nu en gang har at forholde os til synes at foreslå noget andet. Så kan man igen begynde at snakke om, hvorvidt testen er fortaget på et TV der af uvisse årsager ikke lever op til standarden på TV'et (hvilket der før andet er bevist ikke som sådan er noget det tyder på), men indtil da man konkludere at TV'et som minimum ikke kommer med samme performance figures og det i sig selv er grelt nok til at folk bør overveje hvorvidt man skal købe et CX800 over eksempelvis Sony eller Samsung der laver tilsvarende gode produkter til cirka samme pris.
#217969
daneinsg skrev:Panasonicen i 65" scorede også klart lavest i samtlige kategorier sammenlignet med Sony og Samsungs topmodeller i 2015 Value Electronics Flat-Panel Shootout (usa).
Ved godt sony og samsung modellerne er noget dyrere, og sony'en kun kommer i 75".
Den sammenhæng kan du slet ikke bruge, for alle andre producenter stillede op med deres absolutte topmodeller. Det havde måske været bedre at Panasonic stillede op med deres AX900 :)
#217970
JensK skrev:Jeg ved ikke hvorfor det som sådan skulle være rystende? Hvis du læste en dårlig anmeldelse af en restaurant ville det så ikke også påvirke dit valg af spisested næste gang du skulle ud og spise? Ligeledes er det her jo noget man tager til efterretning før man bruger penge på et produkt. Og eftersom det her er ganske velfunderet i form af tests og tal så er det jo så meget desto mere bekymrende.

Igen, du skriver 'efter min allerbedste overbevisning', men den er jo, til syvende og sidst, kun din bedst overbevisning, hvorimod de tal vi nu en gang har at forholde os til synes at foreslå noget andet. Så kan man igen begynde at snakke om, hvorvidt testen er fortaget på et TV der af uvisse årsager ikke lever op til standarden på TV'et (hvilket der før andet er bevist ikke som sådan er noget det tyder på), men indtil da man konkludere at TV'et som minimum ikke kommer med samme performance figures og det i sig selv er grelt nok til at folk bør overveje hvorvidt man skal købe et CX800 over eksempelvis Sony eller Samsung der laver tilsvarende gode produkter til cirka samme pris.
Joh, jeg kan såmænd godt tage en dårlig anmeldelse af en restaurant ind i mine overvejelser - omvendt hvis de laver specialiteter som jeg gerne vil smage, så får de chancen. :)

Jeg hopper ud af denne diskussion, for den tjener ikke noget formål. Jeg havde nok forestillet mig at folk var noget mere kritiske overfor hvad de læste.

For mit eget vedkommende, så vil jeg nok fremover være endnu mere kritisk overfor anmeldelser :)
#217971
Den sammenhæng kan du slet ikke bruge, for alle andre producenter stillede op med deres absolutte topmodeller. Det havde måske været bedre at Panasonic stillede op med deres AX900 :)
Hvorfor ryster det dig så, at den scorer ca. det samme som de TV den konkurrerer imod her hos os...? Det er Samsungs JS8-serie og Sonys x93-serie den skal sammenlignes med og den er vitterlig ikke bedre end dem. Den er IKKE i samme liga som Samsungs JS9-modeller. Da den knapt kan kaldes HDR, så er det reelt kun fosforen, der adskiller den fra Sony X8 og Samsung JU7 - som begge performer bedre.

Jeg synes det grænser lidt til hysteri, at fordi Panasonics nuværende topmodel ikke er helt oppe og ringe, så må vi have fået et særdeles mærkeligt eksemplar. Nu måler jeg på endnu en model i næste uge - og det er altså også en ekstraordinær gestus - og så ser vi om der skal tilføjes en måling mere til testen.
Senest rettet af Torben Rasmussen 23. jul 2015, 18:52, rettet i alt 1 gang. Begrundelse: Der skulle lige rettes i modelnavnene
#217975
Ja, så faldt min anseelse af flatpanels tests også! Ikke p.g.a. testen, men mere p.g.a. Torbens holdning til, hvad man gør/bør gøre, for at sikre sig, at man ikke tester på fejlbehæftede eksemplarer, og herefter offentliggør tests og laver konklusioner herpå!

M.v.h.
#217976
Og at konkludere at "fjernbetjeningen er dårlig", er jo decideret noget vås! Ja, andre producenter har fjernbetjeninger som virker mere "gedigne". Men Panasonics fjernbetjeninger er de absolut mest overskuelige på markedet, er ikke specielt retningsfølsomme (hvilket visse andre er) og for specielt kunder lidt oppe i alderen, en klar fordel! Dejligt store knapper....

Og hellere Panasonics enkle og overskuelige menusystem, end et eller andet fancy, som sløver TV'et (som f.eks. på Sony!).

M.v.h.
#217979
Igen: I har bestemt jer for, at vore målinger betyder at eksemplaret er defekt. Faktum er, at TVet ligeså vel kunne have havnet i en stue, så hvis den er repræsentativ for hvad man kan modtage, så er det vel retvisende at publicere resultaterne. Vi tilbyder endda at måle på en mere. Og hvad nu hvis den performer på samme måde...? Hvad skal kriteriet være for hvornår vi skal bede om en ny model (hvis vi lige med på dén leg)? Clouding har eksempelvis været ret normalt indtil for ganske få måneder siden. Smalle betragtningsvinkler ligeså. Så ud over en lidt skæv gammakurve i THX-profilen (andre måler også en let U-formet kurve i øvrigt), så er der ikke noget unormalt ved det her TV. Den performer bare ikke til et rent 12-tal.

Det her er derudover en subjektiv bedømmelse af TVet og fjernbetjeningerne. Det er så afgjort tilladt at være uenig med konklusionerne, men endnu et faktum er, at sidste års 800-model blev sendt afsted med en noget anden remote. Ja, den kan du stadig købe, men det er altså ikke den der sendes med. "Dejligt store knapper, som er god til ældre"... den lader vi lige stå lidt. Mener du seriøst, at det er et træk vi skal fremhæve som positivt?

Vurderingen af styresystemet er igen min mening. Du må gerne være vild med det, men du behøver ikke prøve at overbevise mig om at jeg tager fejl. Hvis Firefox nu var fuldt integreret - for TVet kan jo tydeligvis godt trække det - så ville vurderingen være en anden. Det virker bare ikke gennemført, at man mødes med menuer og programguides, som ikke matcher forsiden.

Der er helt klart nogle der føler ret kraftigt for Panasonic her i forum og jeg kan se, at de næsten tager det personligt at mærket kritiseres. Det er ikke specielt fremmende for en saglig debat.
#217982
Torben, jeg er ikke specielt Panasonic fan, jeg kunne lige så godt have et Sony stående, så igen - lad være med at analysere på noget du intet aner om.

Fjernebetjeningen, ja lad den stå lidt..... fjernbetjeningen er ikke lækker, men absolut glimrende, og specielt fordi, at den har 2 "sendere". Om det er forkert at være ældre, og kunne glæde sig over store og letkendelige knapper, har jeg så ikke det store problem i at slå at slag for - vi lader den stå lidt længere.

Ud fra det du skriver, så opfatter jeg det sådan, at du erkender at panelet var problematisk - og specielt hvis det var endt hos en kunde - det havde bestemt ikke været sagen.

Check hellere også effektforbruget i anmeldelsen, før og efter kalibreringen - den er helt gal, naturligvis en "Tyrkfejl". :)

Hvis en ny måling på et andet panel udviser samme resultat som det anmeldte, så bliver jeg endnu mere forundret, for så er Danmark blevet forsynet med elendige eksemplarer - og det er vi ikke udfra de andre CX800 brugere jeg har forbindelse med :)
#217983
Der er jo en grund til ,at man åbner for en tråd omkring diverse test . Og jeg synes afgjort,at denne tråd indtil videre er både saglig og spændende .

Ofte får testsites skudt i skoene at de har fået specielt udvalgte samples sendt til test fra leverandøren - tar annoncehensyn osv . Så egentligt "thumbs up" til både Panasonic's og Flatpanels troværdighed for denne test . .
#217984
Johnhother skrev:Torben, jeg er ikke specielt Panasonic fan, jeg kunne lige så godt have et Sony stående, så igen - lad være med at analysere på noget du intet aner om.
Verden drejer ikke omkring dig ;)
Johnhother skrev:Fjernebetjeningen, ja lad den stå lidt..... fjernbetjeningen er ikke lækker, men absolut glimrende, og specielt fordi, at den har 2 "sendere". Om det er forkert at være ældre, og kunne glæde sig over store og letkendelige knapper, har jeg så ikke det store problem i at slå at slag for - vi lader den stå lidt længere.
Det er en subjektiv vurdering. Ligesom en stor del af en anmeldelse er subjektiv. Sonys remotes er også dårlige. Samsungs ene Remote ligeså, men de har så mindst én jeg godt ville have liggende.

Johnhother skrev:Ud fra det du skriver, så opfatter jeg det sådan, at du erkender at panelet var problematisk - og specielt hvis det var endt hos en kunde - det havde bestemt ikke været sagen.
Igen, så formuleres der som om der er tale om en defekt, der skulle have været kastet ud med badevandet. Jeg tror ikke man ville lægge mærke til andet end clouding som alm. bruger og måske blot konstatere, at billedet var lidt mørkt i de sorte toner.
Johnhother skrev:Check hellere også effektforbruget i anmeldelsen, før og efter kalibreringen - den er helt gal, naturligvis en "Tyrkfejl". :)
Naturligvis? For at mindske clouding er der skruet ned for belysningen og den dynamiske baggrundsbelysning er slukket og lyssensoren aktiveret. Det er ikke en fejl. Effektforbruget før kalibrering er dog meget højt i standardprofilen, da alt står skidt i menuerne og baggrundsbelysningen kører i højeste gear.
#217987
Det er jo ikke THX vi måler på i out-of-the-box. Out-of-the-Box er hvad ordet antyder.

Edit: Standard-profilen giver en lysstyrke på 330 cd/m2 på fuld hvid og 220 cd/m2 på ANSI-mønster. Det er næsten dobbelt så meget som THX-profilen.
#217990
Jeg har svært ved at forstå kritikken af Flatpanels.dk efter denne test. Om noget så har den øget min troværdighed for siden.

Fakta er, at hvis denne panel var stillet op i mit hjem eller enhver anden almindelig bruger, ville disse "afvigelser" aldrig være blevet stemplet som en defekt panel. Det er højest sandsynligt kun en lille udvalgt skare der har kunne drage denne konklusion. Om man så vitterlig har kunne overbevise en forhandler om det er en defekt panel, stiller jeg mig noget tvivlende over for.

Ergo, i min optik, er panelet retvisende for Panasonix CX800 linje. Forstået på den måde, at det er et panellotteri.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 11