Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#218005
Endnu en test/sammenligning af Sony, Panasonic og Samsung.

https://www.youtube.com/watch?v=29lyDPfP_R0

Her oplevede man ikke clouding hos Panasonic men derimod hos Samsung. Hvad der derimod blev kritiseret hos Panasonic, var den ujævne/inhomogene belysning! Især langs kanterne var Panasonic klart mørkere. Et andet kritikpunkt hos Panasonic var det begrænsede farverum, der var markant bedre hos Samsung.
Men, man får, hvad man betaler for - hverken mere eller mindre.
#218006
Igen et eksempel på, at der er forskelle på paneler. De eksemplarer vi se på fra Samsung var tæt på perfekte i lyshomogeniteten.

Både Samsung og Pansonic ser nu ret beskidte ud på den gule og blå baggrund i den film. De kører dog med adaptiv baggrundsbelysning i testen og på middel-niveauet, så vil den skrue ret kraftigt på lyset. I vores test slog jeg den fra til sidst fordi det var generende at se på når den kun kunne styres i 18 zoner (og målingerne bør ikke laves med det aktiveret). Det er nok en effekt af lys-reguleringen du kan se på flere af skærmbillederne for du kan også se det på visse af vore billeder - eks. den herunder, hvor jeg har tændt for den adaptive belysning på "Lav":
Billede
#218010
Super anmeldelse. Det er rart der fokuseres på alle de "sygdomme" som et LCD TV nu kan have med sig. Jeg gik jo selv fra et Plasma til et LCD hvilket jeg har fortrød samme sekund jeg satte strøm til det. Alle disse sygdomme som LCD nu bærer med sig er godt nok sørgelige. Clouding, ujævn belysning, dirty screen, synsvinkel mm.

Jeg har læst alle indlæg i denne debat, og jeg under mig lidt over at Peter D ikke har kommenteret endnu ;-).. Nåh, spøg til side. Panasonic er tilsyneladende et mærke der vækker mange følelser. Det er jo også et mærke som tidligere har stået for super kvalitet, men jeg må erkende at efter LCD er blevet det nye sort i Panasonics verden, så er mærket ikke så sikkert som i gamle dage. Mit Samsung har jeg skrevet en længere tråd om tidligere, og her var det også et lotteri med panelproducent. Nogle havde nul fejl og roste det til skyerne, mens andre oplevede masser af diverse LCD sygdomme på præcis samme model (Her var jeg i blandt).

Summasumarum. Super anmeldelse og fedt I følger op på kommentarerne efterfølgende. Personligt køber jeg ikke nyt TV før OLED er mainstream :-).
#218012
Fuldstændig Enig Wolfgang. Det va ros 2 der døjede sidste år. Set i bagklogskabens klare lys skulle jeg have købt et Samsung Plasma F8505 i 64 tommer. Jeg lever dog efterhånden med mit 65 tommers F8005 som jeg fik til fornuftig pris. Det er ikke helt uden skavanker, skal siges, men det går jo, og jeg venter også til der kommer et Oled som leverer som plasma i både homogenitet og sortniveau..
#218023
Mit f8505 plasma kan lejes indtil huset er bygget færdig!

Som altid er det en fornøjelse at læse anmeldelser hos flatpanels, men det er godt nok imponerende hvor stor en effekt sådan en anmeldelse kan have på folk. (på begge sider af bordet). Det er jo ikke engang fordi det er en dårlig anmeldelse.

...og nu vi er igang, vil I så ikke også teste f8505 plasma igen, da mange anmeldere mente det var fuldt på niveau med vt60... :p
#218029
Torben Rasmussen skrev:Det lader desværre til at vi kun kan få en 65" model sendt hertil - de har ikke en 55" klar. Det er to forskellige paneler de bruger, så det vil være tvivlsomt hvilke konklusioner man kan træffe baseret på måling af den.
Jamen det lyder da super med at du/I tester 65" modellen. Tænk nu hvis det panel ikke har de samme "fejl", så kunne det måske være et langt bedre køb.

Ang. Samsung JS9005 så har jeg måttet levere et sådan retur pga. voldsom ujævn lysfordeling, især langs kanterne.
Og ja umiddelbart ser det flottere ud end de øvrige Samsung, men ved nærsyn bliver man skuffet, da bagsidens billige plast ikke kommer i nærheden at give det aluminiums-look, der formentlig har været hensigten.
#218032
Kronborg, du er sgu ikke uden humor :) :) :)

Hvis du bliver færdig tidligst om 3 år kan vi da tale om det O_O

Du kan få et F8005 i 65 tommer som betaling for de 3 års leje :D .

Sony har rimeligt homogene skærme, men der bøvler man så med android, Samsung har problemer med tizen og Panasonic med uhomogeniten og firefox.

2015 årgangen er vist bare tegn på at vi er midt i en brydningstid, hvor der kan ske betydelige forbedringer allerede næste år. Jeg har ikke et akut behov for 4K, så jeg venter 8)

Endnu en grund til tålmodighed er den her:

http://finans.dk/live/okonomi/ECE788768 ... ctxref=ext
#218034
Samsungs high end paneler er dem B&O bruger i deres skærme, kvaliteten og tolrancerne er så høje at samsung ikke selv vil bruge dem da det vil gøre deres skærme alt for dyre..

Test af paneler i omtalt model CX800 har fejlet i den skærm flatpanels har modtaget, de har sikkert først opdaget fejl ved slut test og tænkt .. vi sender de bare der er ikke nogle alm. mennesker der opdager fejlen :s

Men CX800 er en af Panasonics top modeler så den fejl må bare ikke komme ud til forbrugeren.

Mvh.
#218035
Lad mig lige uddybe: det bliver ikke en komplet test af 65" modellen. Jeg mødes med Panasonic, som stiller et lokale til rådighed. Jeg vil ikke have endnu en 65" model hjem imens jeg i forvejen tester på Sony X90. Familien er i forvejen ved at være mættet af al den testen af TV, så jeg holder det til 1 af gangen.
#218038
En skam at det ikke bliver en test i 55" det ville kunne afsløre nogle ting i forhold til den tidligere test. ;)

En test med 65" stiller jo bare spørgsmålet, er der også forskel på panelerne der bliver brugt, eller bruges samme paneler og dermed giver et andet billede af 65"

Skal vi som forbruger nu til at efterlyse en ny oplysning på tv ligesom med El forbrug, skal vi have en med Paneltype/Panelkvalitet A++ A++ A+ A B C D E F G H og evt. en oplysning mere så man kan se om der er forskel på paneler i samme serie.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 11