Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#220735
Johnhother skrev:Til gengæld kan jeg såmænd godt se på et billede, om der er clouding, banding og alt muligt andet knas - og om farver m.v., er nogenlunde korrekte. Og på alle de brugere som jeg kender er der meget lidt billedfejl på 55CX800E. At der var for mange håndtag at rive i for en egentlig ISF kalibrering er mig forsat en gåde - hvorfor?
Hvem siger der er for mange håndtag? Jeg skruede på 2 i THX Cinema, så hvor har du fra, at det var svært?

Ting som DSE og clouding kræver ikke andet end et kamera at vise og det kan vel næppe diskuteres hvorvidt det er til stede på den testede model. Vi har vist clouding på mange andre testede eksemplarer og det ER noget der vil forekomme. På samme måde kan du få eksempler der IKKE er plaget af det, så det er et lotteri. Der er adskillige eksempler på folk med samme clouding i andre fora. Måden den dynamiske belysning virker på, kan man vel heller ikke stille spørgsmålstegn ved, og den vil jo medvirke til at clouding er synligt når der tændes for den nederste del.

Der skrives ikke et eneste sted, at CX800 har dårlig billedkvalitet. Vi er helt enige om, at billedet er godt.
#220741
Johnhother skrev:@Mfede - sikke noget ævl.

Panasonic får håndsamlet et TX-65CX800E (fordi produktionen af dette på det tidspunkt endnu ikke var påbegyndt, og det var ikke muligt at fremskaffe et TX-55CX800E). Panasonic får TV´et transporteret fra Tjekkiet til Sommer A/S for at Torben kunne måle på det TV også. Og tager jeg ikke meget fejl, så forstod Panasonic nok heller ikke helt det game. I mine øjne gjorde Panasonic noget ekstraordinært fordi de sikkert heller ikke kunne forstå resultatet af sidens test - sikkert også set i sammenhæng med alle øvrige tests af dette TV - som faldt en hel del anderledes ud.
Efter at have læst flere af dine kommentarer, har jeg lige nogle spørgsmål til dig.
Mener du, at Torben målte forkert med sit måleudstyr? Ja eller nej?
Mener du, at Torben, som efterhånden har kalibreret en ordentligt mængde TV, ikke var dygtig nok til at finde de korrekte indstillinger for dette TV?
Det irriterer mig grænseløst, at du begynder at gisne om, hvad Panasonic mener og synes. Hvis du ikke ved noget om deres holdning i sagen så ti stille. Det giver intet til diskussionen, at du bringer dem med ind i billedet, når du ikke ved noget om, hvad de har sagt til anmeldelserne.
Hvorfor bliver du desuden ved med at nævne, at der har været folk hjemme og kigge på dit TV? Det er ikke det der er blevet målt på, og det er velkendt, at der er variationer fra model til model. Det havde Panasonic også problemer med på deres plasma-modeller, hvor de godkendte en relativt høj brummen samt at der på nogle af modellerne meget nemt kom burn-in.
Din evne til at diskutere er på et irriterende niveau, når du begynder at komme med hentydninger og noget der næsten minder om konspirationsteorier for, hvorfor denne model ikke er blevet anmeldt på samme vis som du ønskede.
Tag en tudekiks og vær glad for, at den model du har stående derhjemme tilsyneladende ikke lider af samme problemer.
#220743
hvis jeg skulle svare på dit indlæg/angreb på Hother så se mit svar

Efter at have læst flere af dine kommentarer, har jeg lige nogle spørgsmål til dig.
Mener du, at Torben målte forkert med sit måleudstyr? Ja eller nej?
(nej men bare ikke grundigt nok)

Mener du, at Torben, som efterhånden har kalibreret en ordentligt mængde TV, ikke var dygtig nok til at finde de korrekte indstillinger for dette TV? (nej men han havde åbenbart ikke tiden eller lysten til at gøre det på en professionalt måde O_O )

Det irriterer mig grænseløst, at du begynder at gisne om, hvad Panasonic mener og synes. Hvis du ikke ved noget om deres holdning i sagen så ti stille. Det giver intet til diskussionen, at du bringer dem med ind i billedet, når du ikke ved noget om, hvad de har sagt til anmeldelserne.
Hvorfor bliver du desuden ved med at nævne, at der har været folk hjemme og kigge på dit TV? Det er ikke det der er blevet målt på, og det er velkendt, at der er variationer fra model til model. Det havde Panasonic også problemer med på deres plasma-modeller, hvor de godkendte en relativt høj brummen samt at der på nogle af modellerne meget nemt kom burn-in.
Din evne til at diskutere er på et irriterende niveau, når du begynder at komme med hentydninger og noget der næsten minder om konspirationsteorier for, hvorfor denne model ikke er blevet anmeldt på samme vis som du ønskede.
Tag en tudekiks og vær glad for, at den model du har stående derhjemme tilsyneladende ikke lider af samme problemer.[/quote]

(dine sidste angreb med irriterende bemærkninger hører ingen steder henne på et offentlig forum, og tag selv dine tudekiks og sæt dig irriteret over i et hjørne og tag en beroligende pille, for du er da helt oppe at ringe :s )

mig og Hother gør bare Torben opmærksom på at hans test af 65CX800 ikke er fyldest gørende, og at Torben klager over at han ikke havde tid til at gøre en hel test, så måtte Torben hellere havde undladt at teste denne 65CX800 jeg har selv fået callibreret alle mine divers 65 tommer tv, så jeg ved godt hvor lang tid at det tager at teste et tv. Men tag lige en dyb ind åndning før du farer til tasterne.
#220745
Mfede skrev:Tag en tudekiks og vær glad for, at den model du har stående derhjemme tilsyneladende ikke lider af samme problemer.
Skulle til at skrive det samme. John er så indebrændt over denne test, og det skal nævnes hver gang tv'et omtales. Selv i hans salgsannonce kommer der en stikpille.

Men det er jo ikke første gang, at han bliver pigesur over at andre ikke synes at det produkt, han har købt, er Guds gave til folket.

Måske han burde læse disse tests lidt mere grundigt, for han får fejltolket mange udtalelser.
#220746
Torben Rasmussen skrev:
Derudover: Hvis jeg skal bruge ferie og fritid på at teste TV, så forbeholder jeg mig retten til at bestemme hvor meget ekstra arbejde der lægges i at genmåle. Besøget hos Sommer kostede mig personligt en halv feriedag (jaja - buhu), da målingen skulle foregå i dagtimerne, så med mindre nogen begynder at betale for arbejdet her, så er det altså ikke en manøvre jeg laver hver gang nogen ikke er så vilde med resultaterne. Hvis I har mere tid at gøre med til dagligt, så har jeg bunker af måleudstyr som I kan låne mod depositum... ;)
Jeg kan nu ikke forstå at du ville lave en "test" under de vilkår, undre det resultat du kom frem til med 55" blandt Panasonic personale, så måtte Panasonic jo bare stille med et 65" som du kunne teste på den normale fremgangsmåde. :)
#220750
Altså, jeg så det jo som goodwill fra min side, at jeg kørte ud og målte på en model når den nu ikke kunne sendes hjem. Det er så blevet vendt til badwill fordi jeg ikke lavede hele testen om. Jeg parkerer den nok dér. Men hold nu tonen sober. Jeg vil ikke redigere indlæg her fra mobilen, men de af jer der måske ikke lige har taget 10 sekunders pause inden I skrev kan jo udøve lidt selvcensur i mellemtiden. Lad være med at gå efter manden. Det gælder alle - også hvis manden man går efter er mig ;)
#220767
lunddal skrev:
Mfede skrev:Tag en tudekiks og vær glad for, at den model du har stående derhjemme tilsyneladende ikke lider af samme problemer.
Skulle til at skrive det samme. John er så indebrændt over denne test, og det skal nævnes hver gang tv'et omtales. Selv i hans salgsannonce kommer der en stikpille.

Men det er jo ikke første gang, at han bliver pigesur over at andre ikke synes at det produkt, han har købt, er Guds gave til folket.

Måske han burde læse disse tests lidt mere grundigt, for han får fejltolket mange udtalelser.
Kære Lundal, først og fremmest er jeg jo meget imponeret over at du følger mig så tæt som du gør. Desværre har jeg på fornemmelsen, at du ikke altid forstår hvad jeg skriver, eller hvad baggrunden er for det som jeg skriver.

Som udgangspunkt køber jeg generelt noget udstyr der er rigtigt godt, og for det meste efter grundige tests hjemme. Jeg er bestemt ikke pigesur, jeg ved, at jeg har det formentlig bedste 4K UHD til prisen. Så nope- jeg er vildt begejstret for mit 55CX800E.

Ser du, jeg ved hvor uhyggeligt meget vægt folk lægger i test og anmeldelser - sikkert fordi at folk ikke selv orker at gå ud og teste, eller fordi folk ikke ved hvorledes de skal checke ditten og datten. Men det betyder så også for mig, at tests bør være så retningsgivende som muligt.

Efter at have lavet en brugeranmeldelse også her på siden af mit CX800E, så kommer Flatpanels ud med en test der siger noget lidt andet end min brugeranmeldelse, eller for den sags skyld samtlige andre udenlandske anmeldelser, som jeg i øvrigt læser overordentligt indgående. Er jeg i tvivl om noget i udenlandske anmeldelser, så kommunikere jeg faktisk med de pågældende anmeldere. På specielt på recordere.dk modtog jeg et antal PM´s fra folk der ikke helt kunne forstå sammenhængene. Det jeg så gjorde var jo, at give de mennesker mulighed for, at checke mit eget CX800 - og checke lige som de havde lyst til.

Og hvis jeg ikke synes at CX800 er aldeles fremragende, så var jeg jo formentlig ikke gået efter at skifte til et ditto på 65 tommer. 8-)
#220772
Problemet er bare, at hvad du synes en test skal være er noget andet end det flatpanels test reelt er. Flatpanels test er en test af et enkelt TV. Flatpanels kan ikke teste 100 TV af samme type.
Ville det give et mere retvisende billede for hvor Panasonic står med denne model? Ja, muligvis.
Har Flatpanels et ansvar for at give et retvisende billede (hvordan de så skulle have en chance for dette)? Nej. Sammen med en masse andre anmeldelser må brugeren selv finde frem til et retvisende billede. Flatpanels anmeldelse er lige så vigtig som de andre, hvor samme model scorer topkarakter. Det er IKKE Flatpanels ansvar, at Panasonic vælger at sende sådan en model ud. Hvis Panasonic reelt mente at testen var helt forfejlet må man gå ud fra, at de ville kontakte Flatpanels og evt. selv komme med en melding om at det anmeldte TV var defekt. Det har de ikke gjort.
Det samlede billede lige nu er, at Panasonic tillader en del forskel på indenfor denne model. Det er rart at vide som forbruger.
Det er IKKE Flatpanels ansvar, hvis folk ikke forstår, at det er en test af en enkelt model. Det burde være klart for enhver, og hvis folk derfor bruger denne anmeldelse som rettesnor, må det være deres eget problem.

Jeg synes det er fint, at du inviterer folk hjem, og viser dem din model som tilsyneladende ikke har samme problemer, som den model Flatpanels havde til test. Men at din model er god. og at det er det generelle indtryk på andre sider, siger bare ikke noget om den model som Flatpanels havde mulighed for at teste på.
#220773
Mfede skrev: Jeg synes det er fint, at du inviterer folk hjem, og viser dem din model som tilsyneladende ikke har samme problemer, som den model Flatpanels havde til test. Men at din model er god. og at det er det generelle indtryk på andre sider, siger bare ikke noget om den model som Flatpanels havde mulighed for at teste på.
Lige præcis ;)
#220775
Og dermed har vi vist kværnet nok rundt i det samme emne. Der er 13 sider i tråden og de handler alle om det samme uden at der kommer nye synspunkter eller pointer frem. Hvis man har noget NYT at bidrage med, så er tråden åben, men hvis man ikke har andet at levere end en stikpille til andre debattører, så hold dem lige tilbage.
#220779
Torben Rasmussen skrev:Og dermed har vi vist kværnet nok rundt i det samme emne. Der er 13 sider i tråden og de handler alle om det samme uden at der kommer nye synspunkter eller pointer frem. Hvis man har noget NYT at bidrage med, så er tråden åben, men hvis man ikke har andet at levere end en stikpille til andre debattører, så hold dem lige tilbage.
Se positivt på tråden Torben, der kom der lidt aktivitet på siden fra tid til anden :D
#221291
Johnhother skrev:@Rasmus, jeg mener bare, at jeres test afviger så grundlæggende fra andre tilsvarende + flere brugertilbagemeldinger, at der må være noget galt med det testede TV. Den udviste forskel mener jeg ikke er normal.

Men som jeg skrev til Torben på et tidspunkt, så er I mere end velkomne i Kastrup, og se på mit CX800 - hvis det skulle have jeres interesse. :)
Er du stadigvæk glad for dit CX800?

Jeg har kikket en del på forskellige skærme og det der tiltaler mig er twin-tuner og 2 x CI+ samt mulighed for at udvide med et SD-kort

Kan man leve med det lidt forældede interface?
#221295
KimKaos skrev:
Johnhother skrev:@Rasmus, jeg mener bare, at jeres test afviger så grundlæggende fra andre tilsvarende + flere brugertilbagemeldinger, at der må være noget galt med det testede TV. Den udviste forskel mener jeg ikke er normal.

Men som jeg skrev til Torben på et tidspunkt, så er I mere end velkomne i Kastrup, og se på mit CX800 - hvis det skulle have jeres interesse. :)
Er du stadigvæk glad for dit CX800?

Jeg har kikket en del på forskellige skærme og det der tiltaler mig er twin-tuner og 2 x CI+ samt mulighed for at udvide med et SD-kort

Kan man leve med det lidt forældede interface?
Jeg er stadig hyper tilfreds med mit 55CX800E. Det har nok over en bred givet mig de bedste billedoplevelser overhovedet. Ville dog gerne have 65 tommer udgaven.

Omkring twin tuners benytter jeg dem ikke særligt meget, jeg kører i stedet over min DVB-C. Men tunerne giver faktisk et bedre billede end min Yousee modtager. Det er ikke korrekt som Torben beskriver. Der er adgang til samtlige billedeprofiler via tunerne, og sådan har det været fra starten - alt andet ville være tåbeligt. Så ud fra den betragtning kan man altså også godt vælge et CX800E.

Omkring interface, jamen jeg benytter ikke så mange APPS udover Youtube, Browser og et par enkelte andre. Men de fungere fint hos mig. Men mon ikke at vi har forskellige krav, men jeg savner ikke noget. Hvis du med interface også mener menuer, så er disse jo de gammelt kendte fra Panasonic, krydret med lidt nyt - og disse virker også fint :)
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11