Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#220086
Vi kan dog konstatere, at det ikke er muligt, at skifte farve-profil til andet end "Standard" eller "Dynamisk" når mini-billedet kører, hvilket gør denne feature komplet ubrugelig,
Hvordan kan en farve-profil gøre picture-in-picture ubrugelig? Det er vel det "normale" billede af kanalen som er det væsentlige, hvor jeg går ud fra man godt kan vælge Biograf / THX etc. ?
#220088
bobske skrev:
Vi kan dog konstatere, at det ikke er muligt, at skifte farve-profil til andet end "Standard" eller "Dynamisk" når mini-billedet kører, hvilket gør denne feature komplet ubrugelig,
Hvordan kan en farve-profil gøre picture-in-picture ubrugelig? Det er vel det "normale" billede af kanalen som er det væsentlige, hvor jeg går ud fra man godt kan vælge Biograf / THX etc. ?
Ja, du har et "hav" af billede profiler at vælge i mellem. Alt lige fra ISF 1 og 2, henover biograf, 2 THX profiler, True Cinema, dynamisk og brugerdefineret ved normal TV kigning.

Hvis du ønsker at benytte ISF indstillingerne, så kan indstillingerne fra AVFORMS afgjort anbefales - i forhold til så meget andet:

https://www.avforums.com/review/panason ... view.11262

I anmeldelsen findes en video, som trin for trin viser dig hvorledes du indlægger deres ISF indstillinger - meget omfattende :)
#220091
bobske skrev:
Vi kan dog konstatere, at det ikke er muligt, at skifte farve-profil til andet end "Standard" eller "Dynamisk" når mini-billedet kører, hvilket gør denne feature komplet ubrugelig,
Hvordan kan en farve-profil gøre picture-in-picture ubrugelig? Det er vel det "normale" billede af kanalen som er det væsentlige, hvor jeg går ud fra man godt kan vælge Biograf / THX etc. ?
Nej. Når du vælger PIP, så låses hovedbilledet til "normal" eller "dynamisk" profilen.
#220103
bobske skrev:Ok ja, ikke særlig gennemtænkt :(
Forholdet er i mine øjne, når vi taler PIP, normalt ret ligegyldige. I øvrigt er standard indstillingerne i "Normal" faktisk ganske okay. Og denne indstilling kan du stort set se hos de fleste Panasonic forhandler, og dermed selv bedømme disse. :)
#220108
Johnhother skrev:
bobske skrev:Ok ja, ikke særlig gennemtænkt :(
Forholdet er i mine øjne, når vi taler PIP, normalt ret ligegyldige. I øvrigt er standard indstillingerne i "Normal" faktisk ganske okay. Og denne indstilling kan du stort set se hos de fleste Panasonic forhandler, og dermed selv bedømme disse. :)
Enig at hvis det stod mellem reference billede-kvalitet og PIP, så kunne jeg nok godt leve med at PIP ikke var brugbart :) Men det er da stadig en lidt ugennemtænkt beslutning. Det kan godt være at Normal er til at leve med, men hvis man bare ved lidt om det, så sætter man som regel profilen på THX eller kalibrerer det med en custom profil, og hvis det er umuligt her så giver jeg Rasmus ret i, at funktionen er ubrugelig.

Jeg kommer selv fra et Panasonic VT50 (plasma), så der skal en del til at opgradere. Eneste naturlige opgradering jeg ser er OLED, men er dog lidt skeptisk omkring LG's.

Det er interessant at Panasonic melder sig ind i OLED kampen. Hvis de kan naile at lave et OLED i 2016 (forhåbentlig med fremvisning til CES), så er det fantastisk. Ikke kun fordi det er Panasonic, men fordi det giver mere konkurrence og giver et større sammenligningsgrundlag for de forskellige OLED's. Kan jo være de har mere styr på grayscale også
#220110
Torben Rasmussen skrev:Der er vi nok temmelig uenige. Hvis du har brugt tid på at kalibrere TV'et, så er standard-profilen som at få sæbe i øjnene - det gør ondt. PIP er da netop en af de funktioner jeg ser som ret anvendelige.
Normalt - i flere andre anmeldeser af CX800, ligger standardprofilen ret tæt på THX Cinema profilen. Jeg har ikke hørt om "sæbe" i øjnene her.

Men som tidligere nævnt, så kan man jo, hvis man lyster, jo selv gå ud og checke på sagen hos flere Pana-forhandlere som ofte benytter netop profilen "Normal".
#220111
bobske skrev:
Johnhother skrev:
bobske skrev:Ok ja, ikke særlig gennemtænkt :(
Forholdet er i mine øjne, når vi taler PIP, normalt ret ligegyldige. I øvrigt er standard indstillingerne i "Normal" faktisk ganske okay. Og denne indstilling kan du stort set se hos de fleste Panasonic forhandler, og dermed selv bedømme disse. :)
Enig at hvis det stod mellem reference billede-kvalitet og PIP, så kunne jeg nok godt leve med at PIP ikke var brugbart :) Men det er da stadig en lidt ugennemtænkt beslutning. Det kan godt være at Normal er til at leve med, men hvis man bare ved lidt om det, så sætter man som regel profilen på THX eller kalibrerer det med en custom profil, og hvis det er umuligt her så giver jeg Rasmus ret i, at funktionen er ubrugelig.

Jeg kommer selv fra et Panasonic VT50 (plasma), så der skal en del til at opgradere. Eneste naturlige opgradering jeg ser er OLED, men er dog lidt skeptisk omkring LG's.

Det er interessant at Panasonic melder sig ind i OLED kampen. Hvis de kan naile at lave et OLED i 2016 (forhåbentlig med fremvisning til CES), så er det fantastisk. Ikke kun fordi det er Panasonic, men fordi det giver mere konkurrence og giver et større sammenligningsgrundlag for de forskellige OLED's. Kan jo være de har mere styr på grayscale også
Joh, men nu har jeg ikke købt et 55CX800 for at nyde ISF billedkvalitet via PIP - også her kan smag og behag være forskellig.

Kommer selv for et par års tid siden fra både VT50 og VT60. Selv venter jeg på, at Panasonic´s OLED kommer ned i størrelse - og i pris, og forhåbentlig med visse forbedringer. :)
#220112
bobske skrev:Det er interessant at Panasonic melder sig ind i OLED kampen. Hvis de kan naile at lave et OLED i 2016 (forhåbentlig med fremvisning til CES), så er det fantastisk. Ikke kun fordi det er Panasonic, men fordi det giver mere konkurrence og giver et større sammenligningsgrundlag for de forskellige OLED's. Kan jo være de har mere styr på grayscale også
Vi får en dag alene med Panas OLED i oktober. Datoen mangler lige at blive låst fast.
#220113
Johnhother skrev:Joh, men nu har jeg ikke købt et 55CX800 for at nyde ISF billedkvalitet via PIP - også her kan smag og behag være forskellig.
Så du ser det som et uberettiget kritikpunkt, at man mister muligheden for at bruge eks. Biograf-profilen når man ser TV med PIP aktiveret...? Det er fair nok, at DU personligt er ligeglad med funktionen - ligesom jeg personligt er ligeglad med hvor god eller dårlig lyd et TV har, da jeg ikke bruger de indbyggede højttalere - men rent objektivt, så er det altså kritisabelt, at billedet nedgraderes til kun at kunne køre i standard/dynamisk blot fordi man aktiverer en feature imens man ser TV.
#220114
Torben Rasmussen skrev:
Johnhother skrev:Joh, men nu har jeg ikke købt et 55CX800 for at nyde ISF billedkvalitet via PIP - også her kan smag og behag være forskellig.
Så du ser det som et uberettiget kritikpunkt, at man mister muligheden for at bruge eks. Biograf-profilen når man ser TV med PIP aktiveret...? Det er fair nok, at DU personligt er ligeglad med funktionen - ligesom jeg personligt er ligeglad med hvor god eller dårlig lyd et TV har, da jeg ikke bruger de indbyggede højttalere - men rent objektivt, så er det altså kritisabelt, at billedet nedgraderes til kun at kunne køre i standard/dynamisk blot fordi man aktiverer en feature imens man ser TV.
Næh - jeg skriver faktisk 2 steder, at PIP og forholdet omkring billedprofiler er en smag sag. Indrømmet jeg har lidt svært ved at problemet, men fair nok.
#220130
Vi får en dag alene med Panas OLED i oktober. Datoen mangler lige at blive låst fast.[/quote]

så håber jeg at i gør lidt mere ud af at teste dette OLED end da Torben testede 65cx800 hos Sommer han havde ikke rigtig tid til at teste det helt igennem ikke særligt seriøst syntes jeg,
han skrev dette 65"-modellen viser samme RGB-kurver og gamma-kurver som 55"-modellen gjorde. Skulle jeg indstille TV'et igen, så var jeg nok hoppet på "Biograf" indstillingen i stedet for "THX Cinema", da førstnævnte er mere gearet til justering end sidstnævnte.
Jeg ville nok forvente at man tester i THX Cinema når man calibrerer et tv eller i professional indstillingerne, dette er blevet gjort i mit 65VT50 indstillingerne professional 1 samt professional 2 dette blev ikke gjort da Torben testede 65cx800 hos Sommer.
Og derfor nok med dårlig resultat, og mangelfuld beskrivelse her i denne chat af jeres test af 65 tommer kan jeg desværre ikke bruge til noget særligt, må jeg nok indrømme. :(
#220132
Det var aldrig vores intention at teste 65" modellen fuldt ud, da vi allerede havde testet 55" modellen. Jeg agter ikke at skulle teste hele modelserier blot fordi der kan være forskelle. Jeg målte alle profilerne da jeg så på 65" modellen (men de er ikke smidt her i tråden) og det samme gjorde jeg med 55" modellen. TVet blev justeret ind i dem alle på 55" modellen, men på et eller andet tidspunkt må man jo vælge hvilken profil man vil poste indstillingerne for.

65"-modellen blev justeret ind under besøget, men ikke med en fuld 20-punkt justering - udgangspunktet var jo, at der blev stillet spørgsmålstegn ved farvenøjagtigheden af standardprofilerne og de er jo så blevet målt på begge TV.
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11