Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#218116
sd2100 skrev:
Torben Rasmussen skrev:Der er altså en anelse hysterisk det her. Clouding og lyse hjørner var noget man måtte tage for givet for så sent som for 6 måneder siden. Nu er det så blæst op til verdens undergang. Modellerne til 25.000 kr havde også clouding sidste år.

Jeg har ingen grund til at tro, at man kan være sikker på at få clouding-fri skærme i 2015 blot fordi man har brugt backlit-modeller. Det VIL stadig forekomme. Der kunne ligeså vel have været Sonys eller Samsungs modeller der havde haft det.
Jo flere brugertilbagemeldinger der kommer på avforums, jo mere stemmer de overens med jeres test:

https://www.avforums.com/threads/panaso ... 327/page-8

Og igen tv'et er helt sikkert fantastisk (har desværre ikke oplevet det), men det er stadigvæk et lcd med de MULIGE fejl og mangler det indebærer.
Jeg tror ikke at du kan bruge tilbagemeldingerne lige på den side til ret meget. Én bruger indstillinger fra et 65CX850 (US model af 65CX800E), og 65 tommer panelet adskiller sig fra f.eks. 55 tommer panelet, andre benytter f.eks. ekstra ABC (Adaptive Backlight Control) mhb på gameing på en noget overdrevet måde + et par andre ting. Jeg tror såmænd godt, at jeg kan fremprovokere artefacts på mit panel ved at benytte forkerte indstillinger.

Til dem der måtte være interesserede, så har Trusted Review netop testet 50CX802B - omend ikke så dybdegående som de bedste britiske anmeldelser :)

http://www.trustedreviews.com/panasonic ... ons-page-3

Jeg må hellere gøre opmærksom på, at man i ovennævnte reveiw drager visse sammenligninger til Samsung og Sony UHD modeller, at disse er noget modeller dyrere end det testede Panasonic, og så er det egentlig godt gået af Panasonic i min optik.

Onsdag smutter jeg til Panasonic Center Rødover for at se det kommende TX-65CX800E, det kommer ellers først på markedet om en måneds tid. Men samtidig vil jeg da også checke deres 55CX800E ud for at se, om det f.eks. viser DSE på flere indkomne signaler - i det mindste for min egen skyld :)
#218119
De sammenligner med X94C fra Sony, som for det første kun fås i 78" og for det andet koster adskillige gange mere. Hvis de ville sammenligne med noget, så skulle det enten være X85 eller muligvis X93, men sidstnævnte koster næsten 7000 kr. mere. Det er muligt, at priserne er anderledes i US, men Så meget anderledes kan de næppe være.

JS9505 fås ligeledes kun fra 65" så den sammenligning er også helt i hækken, da en 65CX800 koster 7000 kr. mindre end 65JS9505. JS9000 var mere relevant at sammenligne med.

Hvis du siger at Rødovre også har en 55" hængende, så må jeg jo lige måle på den når jeg alligevel svinger forbi for at måle deres 65".
#218122
Johnhother skrev:
sd2100 skrev:
Torben Rasmussen skrev:Der er altså en anelse hysterisk det her. Clouding og lyse hjørner var noget man måtte tage for givet for så sent som for 6 måneder siden. Nu er det så blæst op til verdens undergang. Modellerne til 25.000 kr havde også clouding sidste år.

Jeg har ingen grund til at tro, at man kan være sikker på at få clouding-fri skærme i 2015 blot fordi man har brugt backlit-modeller. Det VIL stadig forekomme. Der kunne ligeså vel have været Sonys eller Samsungs modeller der havde haft det.
Jo flere brugertilbagemeldinger der kommer på avforums, jo mere stemmer de overens med jeres test:

https://www.avforums.com/threads/panaso ... 327/page-8

Og igen tv'et er helt sikkert fantastisk (har desværre ikke oplevet det), men det er stadigvæk et lcd med de MULIGE fejl og mangler det indebærer.
Jeg tror ikke at du kan bruge tilbagemeldingerne lige på den side til ret meget. Én bruger indstillinger fra et 65CX850 (US model af 65CX800E), og 65 tommer panelet adskiller sig fra f.eks. 55 tommer panelet, andre benytter f.eks. ekstra ABC (Adaptive Backlight Control) mhb på gameing på en noget overdrevet måde + et par andre ting. Jeg tror såmænd godt, at jeg kan fremprovokere artefacts på mit panel ved at benytte forkerte indstillinger.

Til dem der måtte være interesserede, så har Trusted Review netop testet 50CX802B - omend ikke så dybdegående som de bedste britiske anmeldelser :)

http://www.trustedreviews.com/panasonic ... ons-page-3

Jeg må hellere gøre opmærksom på, at man i ovennævnte reveiw drager visse sammenligninger til Samsung og Sony UHD modeller, at disse er noget modeller dyrere end det testede Panasonic, og så er det egentlig godt gået af Panasonic i min optik.

Onsdag smutter jeg til Panasonic Center Rødover for at se det kommende TX-65CX800E, det kommer ellers først på markedet om en måneds tid. Men samtidig vil jeg da også checke deres 55CX800E ud for at se, om det f.eks. viser DSE på flere indkomne signaler - i det mindste for min egen skyld :)
Hele denne debat går jo ikke ud på at disse tv'et eller dem, der har købt det. Tv'er er sikkert helt fantastisk og rigtig mange er glade for det. Og det er rigtig fint. Men, det er "kun" et lcd og derfor med MULIGE mangler. Det gælder for Panasonic og ALLE andre. At nogle eksemplarer så i mere eller mindre udpræget grad har "lcd"-sygdomme, skal selvfølgelig ikke mindske glæden for dem, der har været heldige (og det er vistnok de fleste).

Så fortsat god fornøjelse med dit tv :) .
#218148
Hej Torben

Er det bare mig, der ikke kan finde det i testen af CX800, eller har I ikke testet Panasonics TV Anywhere funktion? En ellers lidt unik feature lidt i stil med Slingbox, som gør det muligt f.eks. at streame en TV udsendelse eller optagelser fra CX800 til en Smartphone eller Tablet, uanset om det er indenfor samme netværk, eller via en 3G eller 4G forbindelse eller på et WiFi netværk et eller andet sted. TV Anywhere fungerer også i udlandet. Især med en twin tuner er funktionen smart, du kan også programmere optagelser via TV Anywhere. Man skulle også kunne sende billeder og videooptagelser fra sin Smartphone eller Tablet til TV´et, uanset hvor man befinder sig.
#218154
Det er ikke testet uden for lokalnettet, men det er rigtigt at det ikke nævnes. Både Samsung og Sony har lignende features med skærmdeling, som jeg heller ikke fik beskrevet selvom det blev testet. De kan dog ikke tilgå indholdet uden for hjemmet.
#218156
@sd2100, Du har naturligvis ret langt hen ad vejen, man kan få uhensigtsmæssige paneler uanset hvilket TV man køber.

Og jo tro mig, jeg nyder utroligt meget mit 55CX800E, som er det bedste LED jeg har set overhovedet, og specielt manglen på clouding, banding osv., er en utrolig glæde (det har jeg tidligere set så mange andre steder - også tidligere hos Panasonic). Bevares, jeg har ikke set alle de ny topmodeller fra Samsung og Sony :)
#218166
Hej Torben

Lidt ærgerligt at I ikke har testet TV Anywhere funktionen, da funktionen er lidt unik for TV, netop fordi man kan tilgå TV kanaler, optagelser og foretage timer optagelser udenfor hjemmet. TV Anywhere funktionen må være på jeres liste næste gang, I tester et Panasonic TV med denne funktion :)
#218173
Sommer har ikke det 55 hængende mere, det har en som der har bestilt en 55 tommer fået lov til at købe, idet de nu havde fået en 65 tommer istedet for, jeg var nede i butikken igår tirsdag for at se mit kommende tv, jeg har bestilt et TX-65CX800 og forhåbentlig bliver det det tv som de har fået sat op i forretningen og som Rasmus kalibrerer, Jimmy har lovet at undersøge om det er muligt, det er op til Panasonic 8)
Senest rettet af taj 30. jul 2015, 08:07, rettet i alt 1 gang.
#218174
taj skrev:Sommer har ikke det 55 hængende mere, det har en som der har bestilt en 55 tommer fået lov til at købe, idet de nu havde fået en 65 tommer istedet for, jeg var nede i butikken igår tirsdag for at se mit kommende tv, jeg har bestilt et TX-65CX800 og forhåbentlig bliver det det tv som de har fået sat op i forretningen og som Rasmus kalibrerer, Jimmi har lovet at undersøge om det er muligt, det er op til Panasonic 8)
Ja jeg så det samme TV hos Jimmy i dag. Nøøøøjj hvor det bare et lækkert billede. Under alle omstændigheder skal du bestemt ikke være bange for at få et andet 65CX800E eller et CX800E i det hele taget, og skulle der - hvad jeg bestemt ikke tror, være noget galt, så vær glad for at du har købt hvor du har :)
#218175
John nu er det det tredje 65 tommer tv som jeg købt af Jimmy plus flere Bluray optager her af den seneste model dmr-bct84ens samt flere Reciever, jeg kunne blive ved, men jeg håber at det bliver det 65 tommer som de har på væggen der, fordi det er samlet i hånden og ikke af en maskine, og så ville det være fedt at det også var blevet kalibreret, det har mine andre fladskærme blevet af Sommer, men de har ikke denne service mere, licensen er åbenbart for dyrt for dem
Senest rettet af taj 30. jul 2015, 08:07, rettet i alt 1 gang.
#218183
taj skrev:John nu er det det tredje 65 tommer tv som jeg købt af Jimmi plus flere Bluray optager her af den seneste model dmr-bct84ens samt flere Reciever, jeg kunne blive ved, men jeg håber at det bliver det 65 tommer som de har på væggen der, fordi det er samlet i hånden og ikke af en maskine, og så ville det være fedt at det også var blevet kalibreret, det har mine andre fladskærme blevet af Sommer, men de har ikke denne service mere, licensen er åbenbart for dyrt for dem
Jamen jeg ved mindst lige så meget om det TV som du, og jeg håber bestemt sammen med dig. Havde jeg haft pladsen havde jeg også købt et 65 tommer,,,,, men.

Nej, og jeg har virkelig slået flere slag over for Jimmy omkring hans Calman kalibreringer, men der er vist ikke kunder nok. Ufatteligt at folk køber rigtigt dejlige fladskærme og ikke vil ofre den smule på, at få det bedste ud af dem.

Igen, pøj pøj, jeg håber meget at du for lov til at købe det nævnte 65 tommer, og det er bare guf for videre kommende. Men måske vil Jimmy have det hængende i nogen tid, for noget CX800E skal han jo have i butikken forestiller jeg mig. 55CX800E er i restordre den næste måned, og 65CX800E kommer først om en måned :)

John
#218193
mit 65 tommerne kommer sidst i August, og jeg tror at Jimmy vil have et 55 op i forretningen, det er jo nok den model han sælger flest af 8) så jeg venter gerne den måned.
PS: Rasmus har jo været der i går, så Rasmus hvornår får vi din test resultat at se 8)
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 11