Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#217935
Det er lidt med bekymring, at jeg læser jeres "skæve" test i forhold til andre anmeldelser af CX800, og ang. jeres mistanke om at der kan være brugt forskellige paneler, gør jo et køb til et rent lotteri. :((

Jeg havde udset dette tv som afløser for mit fluebefængte Samsung 8005 der røg retur via Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, ja jeg var rigtig varm på det, nu er intressen dalet til kølig, et køb er nærmeste usandsynlig nu efter jeg har læst denne test, for risikoen for at få et eksemplar som jeres og til en pris på ca. 20.000,- så er lysten der simpelthen ikke.

Dette er ikke hvad jeg kender mærket Panasonic står for i denne prisklasse.

Jeg syntes, at der generelt er opstået en kedelig tendens, kun at gå efter forbrugernes penge uden at levere nogle ordenlige produkter, og dette er på en lang række områder, kedelig som forbruger.
#217937
Fedt. Så skal man som forbruger endnu engang være med i producenternes panel-lotteri.

Nu tilbød forhandleren af den testede model, at Flat Panels kunne få endnu et eksemplar til test/måling, men hvordan står man som forbruger? Som almindelig forbruger, vil man jo ikke have en chance for at overbevise forhandleren om panelet er defekt uden måleudstyr. Og ja, med en så ringe homogenitet af lysfordelingen på en topmodel, vil jeg konsekvent kategorisere panelet til at være defekt.

Tak for advarslen og den dybdegående test, FP. Jeg holder mig væk. CX800 er hermed ikke noget for mig.
#217938
Køb over nettet eller sørg for retur ret hvid der købes i butik.

Skønt med disse anmeldelser. Tak til flatpanels. læser dem med stor interesse.

CX800 blev lige fjernet fra ønskelisten og så kikker jeg igen efter en 700 model. det er vist den der giver mest billede for pengene.

Men køber ikke en fra 700 serien før spdif ud fra netflix virker på de modeller. ( skal bruge det til playbar)
#217940
FlemmingP skrev:Tak for svaret ang. spdif.
Du skriver at 5.1 virker fint.
Jeg benytter en stereo DAC på mit Panasonic cxc725 her er Netflix tavs.
Er det løst på CX800 ?
Jeg har testet den på en Playbar fra Sonos og her rapporterede den 5.1.
#217941
Kaktus-burger skrev:Nu tilbød forhandleren af den testede model, at Flat Panels kunne få endnu et eksemplar til test/måling, men hvordan står man som forbruger? Som almindelig forbruger, vil man jo ikke have en chance for at overbevise forhandleren om panelet er defekt uden måleudstyr. Og ja, med en så ringe homogenitet af lysfordelingen på en topmodel, vil jeg konsekvent kategorisere panelet til at være defekt.
Jeg tror vi skal passe på med at kalde noget for defekt. Hvis vi lige skruer tiden et år tilbage, så var alle de Edge-LED modeller vi har testet sidste år jo også plaget af clouding, så det er ikke noget nyt man pludselig skal forholde sig til. Vi bringer det dog op som en kritik her i år, da ret mange af producenterne er skiftet til bagbelyste paneler (Panasonic inklusive), så nu har vi jo set hvor godt det kan blive. Clouding er ikke så galt som på de rene kantbelyste modeller, men de ret snævre betragtningsvinkler får problemet til at se noget værre ud fra siden. Jeg har haft en del skærme stående de sidste par måneder og CX800 er helt klart den med de snævreste vinkler indtil nu.

Jeg sørgede også for, lige at smide Sonys X90'er op imens jeg havde CX800 for at teste om det var mine gamle øjne, der havde glemt hvordan andre TV så ud, og der er markant forskel på hvor brede vinkler de to kan tåle at blive betragtet fra. Også selvom X90 lider noget mere af clouding (spoiler alert!) end CX800.
#217945
Jeg er noget rystet over hvor stor en indflydelse en enkelt ret negativ anmeldelse har på folks valg af TV - eller i dette tilfælde, fravalg af et TV. Og da specielt ikke, når andre lige så professionelle og troværdige anmeldelser fortæller en anden historie.

Jeg hører bestemt til dem der indtil nu har værdsat Flatpanels anmeldelser, men hvis jeg havde interesse for f.eks. et TV, ville jeg nok aldrig lade en anmeldelse være afgørende for mine valg.

Afgørelsen for mine valg, er mine øjne, mine ønsker til funktionalitet + et par andre ting.

Min opfordring til dem der havde interesse for et CX800, gå ud og check med jeres egne øjne. Tag jeres eget velkendte testmateriale med i form af DVD/BD, bed om at se noget fra diverse TV-kanaler - og døm ud fra det. :)
#217947
Nu har du jo en CX800 i forvejen, så uden at skulle fornærme nogen, så er du måske en anelse bias'et. Det er aldrig sjovt, at der kommer negativ omtale af noget man selv har betalt forholdsvist mange penge for, men vi står nu altså ved, at det TV vi har set på ikke sprænger skalaen på nogen måde.

Hvis vi lige skal se på et par af de andre online anmeldelser (AVS og HDTVtest), så kan vi jo lave et par sammenligninger:
  • Panasonic kritiseres ikke for deres interface, hvilket er mig komplet uforståeligt. Man roser Firefox og skøjter let hen over, at det blot er et overlay, som peger ind på det komplet forældede styrestem, som har set ens ud de sidste 5 år.
  • Dimming-systemet er vi alle enige om er ret dårligt, så dét er da ikke forskelligt fra anmeldelse til anmeldelse?
  • Vi er også enige om, at billedkvaliteten er god.
  • Betragtningsvinklerne kritiseres ligeledes i mindst én af de andre anmeldelser.De andre sites har så fået eksemplarer, som ikke har backlight bleed, men alle ved jo at det er et lotteri.
HDTVtest.co.uk uddeler så en anbefaling, men i de sidste 3 år har de ikke testet ét eneste TV, som de ikke efterfølgende anbefaler, så det kan jeg ikke tage seriøst.
#217949
Torben Rasmussen skrev:Nu har du jo en CX800 i forvejen, så uden at skulle fornærme nogen, så er du måske en anelse bias'et. Det er aldrig sjovt, at der kommer negativ omtale af noget man selv har betalt forholdsvist mange penge for, men vi står nu altså ved, at det TV vi har set på ikke sprænger skalaen på nogen måde.

Hvis vi lige skal se på et par af de andre online anmeldelser (AVS og HDTVtest), så kan vi jo lave et par sammenligninger:
  • Panasonic kritiseres ikke for deres interface, hvilket er mig komplet uforståeligt. Man roser Firefox og skøjter let hen over, at det blot er et overlay, som peger ind på det komplet forældede styrestem, som har set ens ud de sidste 5 år.
  • Dimming-systemet er vi alle enige om er ret dårligt, så dét er da ikke forskelligt fra anmeldelse til anmeldelse?
  • Vi er også enige om, at billedkvaliteten er god.
  • Betragtningsvinklerne kritiseres ligeledes i mindst én af de andre anmeldelser.De andre sites har så fået eksemplarer, som ikke har backlight bleed, men alle ved jo at det er et lotteri.
HDTVtest.co.uk uddeler så en anbefaling, men i de sidste 3 år har de ikke testet ét eneste TV, som de ikke efterfølgende anbefaler, så det kan jeg ikke tage seriøst.
Hej Torben, nej det har intet at gøre med en dårlig anmeldelse af noget jeg har. Jeg ved hvad jeg har, og i mine øjne noget af det bedste i prisklassen.

Jeg synes såmænd hellere at du skulle læse hvad jeg skriver - i stedet for at at analysere på hvad du tror jeg føler. Og her er mit budskab, at man ikke skal lade sig forføre af anmeldelser alene - men at tage et ansvar selv.

Jamen det kan bestemt være et lotteri også at købe et TV.

Jeg har fuld tiltro til både de anmeldelser som AVFORUM såvel som HDTV kommer med, og det har jeg på grundlag af deres målinger m.v. Hvordan de udvælger at dele roser ud, det har jeg ingen idé om :)
#217951
John Hother: de bliver jo først et problem den du skal af med dit TV igen, der skal du forklare den dårlige anmeldelse ;-)
Og så skidt er det ikke, det blev bare ikke til første pladsen blandt LCD.
Havde jo selv drømt lidt om dette TV, men med en merpris på 10,000.- så skal varen altså være super god.
For mig er det ikke de 20,000.- værd men for andre er det sikkert ok.

For mig er disse anmeldelser super vigtig for valg af grej. Både private som du selv kommer med og så dem der har haft måleudstyr som her på siden.

Det er jo umuligt at se dem fornuftigt i butikkerne, nogle steder er det kun lige ok men langt fra det som hjemme stuen tilbyder af lysforhold. så derfor er disse test super vigtige for mig.
#217952
TAK for jeres test af cx800 :)

Jeg må sige at jeg er overrasket over at den ikke kan opnå en Top anbefaling, jeg havde forvente at cx800 havde fejet alle konkurrenter til side til den pris.

Jeg må også sige at det er SUPER at i har valgt at offientliggøre jeres test resultat :)

Spøgsmålet er så "hvad nu" .. kan man som forbruger regne med at man køber en af de gode eller en af de dårlige modeller, alle kan jo ikke være Expert så derfor er en side som fladpanels en god rette snor for at finde den rigtige fladskærm.

Min 50" plasma skærm er kun 5 år så jeg venter til Sony eller Panasonic kommer med en 4k OLED.


Mvh.
#217954
hans123 skrev:John Hother: de bliver jo først et problem den du skal af med dit TV igen, der skal du forklare den dårlige anmeldelse ;-)
Og så skidt er det ikke, det blev bare ikke til første pladsen blandt LCD.
Havde jo selv drømt lidt om dette TV, men med en merpris på 10,000.- så skal varen altså være super god.
For mig er det ikke de 20,000.- værd men for andre er det sikkert ok.

For mig er disse anmeldelser super vigtig for valg af grej. Både private som du selv kommer med og så dem der har haft måleudstyr som her på siden.

Det er jo umuligt at se dem fornuftigt i butikkerne, nogle steder er det kun lige ok men langt fra det som hjemme stuen tilbyder af lysforhold. så derfor er disse test super vigtige for mig.
Jeg tror såmænd at det i givet fald ikke bliver svært at sælge mit TV, jeg kan jo bare invitere på et "Selvsyn".

Og så vil jeg nok henvise til øvrige anmeldelser, hvor:

Gamma kurven out of the Box ikke kom ud i en u-form,

Som netop fremhæver screen uniformity

Som uden større problemer kunne få panelet til at spille sammen med ISF profilerne

Som netop fremhæver de fornuftige farver - også out of the Box.

Blot for en sikkerhedsnåls skyld, ovennævnte er ikke en kritik af Flatpanels test, for her har de fået et panel der bare opførte som som beskrevet :)
#217955
Det er langt fra alle der kan fise ud i det danske land og få fremvist et demoeksemplar af et givent TV i nogle omgivelser, som tillader at man kan besigtige diverse artefakter. Læg dertil, at det TV man så får med hjem bagefter indgår i panellotteriet, så uanset hvor meget du så har stirret på noget i en butik, så får du noget andet med hjem i posen. Det er ganske enkelt ikke muligt selv at se på alle de ting vi tester for i butikken med mindre du er buddy med butiksejeren.

Vi måler de samme ting som AVforum og HDTVtest gør. Vi begrænser dog informationsmængden, da 95% af den danske befolkning ville være koblet af hvis vi skrev på samme måde som disse sider gør.

Jeg ved, at CX800 ikke får helt så mange hug for deres profiler på de andre sites, men visse af dem kalibrerer ift. en target gamma på 2.4 og ikke 2.2 som vi gør. Jeg har ikke vist grafen for gamma på THX-profilen Out-of-the-box, men den har et gennemsnit på 2.5 og er næsten U-formet, dvs. den peaker på 2.7 i de mørke regioner, så dykker den ned til 2.4 og kommer op og rammer 2.5 i den lyse ende. Det giver temmelig meget black crush og som I kan se af mine indstillinger i tabellen, så skal der hives en del i kontrast-håndtaget og lysstyrken for at trække den ned på 2.2. Vi viser THX-profilen fordi det er den man selv realistisk set kan tweake på uden at måle og her kan man ikke lige justere på gamma'en på andre måder.

Der er sindsygt mange muligheder for at tweake CX800 hvis du kan måle på den. Der findes sågar håndtag til at hive i gammakurven i hvert IRE-trin, så det er helt klart muligt at få den tvunget HELT ind på plads. Men hvad hjælper det hr. og fru Danmark når det er så panel-specifikt? Det er jo ikke det kalibrerede billede vi kritiserer...
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 11