Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#218282
Jeg tror det kommende årti vil modbevise din tese. :) "Aldrig" er et stærkt ord - specielt når man studerer historien. Folk sagde også, at den personlige computer ikke kunne konkurrere med mainframe. Cloud er en bedre måde at allokere ressourcer på, inkl. grafiske ressourcer og fordelen er jo, at ressourcerne kan allokeres i real-tid. Man kan ikke bare flytte en PC rundt efter behag. Internettet ekspanderer eksponentielt. Det er stadig tidlige dage.

Historien har også vist, at teknologien og udviklingen i processorer udvikler sig hurtigere end mennesket kan udnytte forbedringerne. Det er derfor nye teknologier får fodfæste i markedet, selvom de ikke er lige så kraftige (men har andre fordele). Indenfor overskuelig fremtid vil mobil-processorer også nærme sig ydelsen på en PC i en sådan grad, at de fleste menneskers behov vil blive tilfredsstillet, inkl. gamere. Jeg kan anbefale bogen Innovator's Dilemma af Clayton Christensen.

Skyen har allerede ændret musik-distribution. Den er ved at ændre video. Næste skridt bliver spil, som jeg ser det :)
Brugeravatar
Af Stempelkaffe
#218339
Er der nogen som har testet Nvidia Shield med en USB DAC?

Kan man hente fornuftig lyd ud af den via USB efter nyeste Android update?

Påtænker at bruge den som Mediecenter med KODI og Netflix, da jeg gerne vil have noget som er forholdsvis lydløst, nemt at sætte op, og noget som damen også kan finde ud af at bruge.

Jeg har PT. en Arcam IR DAC med USB input, som fodrer min Densen stereoforstærker.
#220982
I forbindelse med Nvidia's store 2.0 opdatering af Shield kom der jo bl.a. korrekt understøttelse af 23,976Hz. Jeg testede lidt på boksen i går og det ser umiddelbart ud til at spille fint.

Jeg skal lige have kørt et par flere film igennem for at være helt sikker, men derefter laves der lidt opdateringer i teksten.
Af bromberg
#220985
Jeg er spændt på v2.0.
Kunne være interessant med en "anmeldelse" på, da det nok først for alvor her dem er interessant for film-streaming folket..

Jeg er ihvertfald temmelig overbevist om at min Mac mini udskiftes med en shield
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#221847
Jeg har nu fået kigget nærmere på 2.0 opdateringen fra Nvidia ift. de fejl, som vi oplevede under testen i sin tid. Jeg har prøvet med en del indhold i 23.976Hz nu og det ser ud til bare at spille, hvilket er herligt. HD-lyd er også bedre understøttet nu.

Jeg har tilføjet en opdatering visse steder i teksten af anmeldelsen samt en opsamling i konklusionen. Jeg har også tilføjet en mindre kommentar i afsnittet om Plex (der nu har native support af HEVC). Jeg oplever dog stadig boksen (eller rettere sagt Android TV) som ret ustabil med anledning til at fryse/crashe apps/funktioner. Det må de gerne rette med og jeg tror personligt på, at Google's Android 6.0 opdatering vil adressere en del problemer.
Af jramskov
#221849
I starten af artiklen står der stadigt:
Bemærk: Nvidia Shield er endnu ikke officielt til salg i Danmark, men kan importeres fra f.eks. USA og virker med danske tjenester.
Af NicholasM
#222947
Nu skriver i at boksen er ustabil? Tror i måske det kan skyltes i har den amerikanske version? Jeg har nemlig haft den europæiske version i en måneds tid. og den har ikke været gået ned for mig endnu. selv om jeg har smidt lidt af vert efter den.