Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#260418
Sorenmb skrev:Hej alle

jeg har 55x8505C. jeg er overordnet rigtig tilfreds det eneste der genere mig kraftigt er at når jeg ser HDR på netflix så ændre billedet sig fra mørkt til lyst løbende når serien vises. jeg har prøvet alle mulige forskellige ændringer som jeg kan google mig til men fejlen er der stadig. Er der nogen der har haft samme oplevelse og evt. kan hjælpe?

På forhånd 1000 tak

mvh
Søren Bundgaard
Hejsa jeg har et xe8005 i soveværelset og hvis jeg ser Netflix og det kører i HDR kører det også op og ned i lys. Kan se det er hver gang teksten kommer frem så bliver det lyst ingen tekst mørkt. Jeg ved godt dit ikke helt er det samme men jeg fik det stillet så jeg nu kan se HDR uden lys-mørk problemet.
I indstillinger under lys på tv'et i netflix profillen har jeg sat sort justering samt avanc kontrastforbedring til fra og det har virket. :)
#260421
barslund69 skrev:
Sorenmb skrev:Hej alle

jeg har 55x8505C. jeg er overordnet rigtig tilfreds det eneste der genere mig kraftigt er at når jeg ser HDR på netflix så ændre billedet sig fra mørkt til lyst løbende når serien vises. jeg har prøvet alle mulige forskellige ændringer som jeg kan google mig til men fejlen er der stadig. Er der nogen der har haft samme oplevelse og evt. kan hjælpe?

På forhånd 1000 tak

mvh
Søren Bundgaard
Hejsa jeg har et xe8005 i soveværelset og hvis jeg ser Netflix og det kører i HDR kører det også op og ned i lys. Kan se det er hver gang teksten kommer frem så bliver det lyst ingen tekst mørkt. Jeg ved godt dit ikke helt er det samme men jeg fik det stillet så jeg nu kan se HDR uden lys-mørk problemet.
I indstillinger under lys på tv'et i netflix profillen har jeg sat sort justering samt avanc kontrastforbedring til fra og det har virket. :)
Mange tak for info. Det vil jeg prøve i aften :)

\Søren
#260496
Stein skrev:
mhras skrev:
Jeg opretter en sag nu hos Sony. Jeg er SÅ træt af at TV'et hele tiden ryger af og på vores wifi. Vores PS4 og vores mobiler kører helt fint og falder ikke af.

Jeg bliver så træt....
Hejsa.

Jeg har forsøgt med at oprette en sag ved Sony , og de sendte en mand ud , som lavede en masse hokus pokus og det hjalp , i en måned .
Jeg er så træt af Sony support , de er til at lukke op og skide i .
De kan eller vil ikke tage problemer alvorlige og gøre noget ved det.
Min router står 90 cm fra tv og det har kørt upåklageligt på wifi i en måned , efter opdatering , og nu er problemet der igen.


Stein

Har haft det samme problem. Go til NETWORK og slå fra WI-FI DIRECT.
Nu kører uden at falde af wifi.
Er der nogen som har Discovery menuen ligesom min, kun tegning og ingen billeder fra igangværende udsendelse?
Vedhæftede filer
DSC_3193 (1).jpg
DSC_3193 (1).jpg (593.53 KiB) Vist 6847 gange
#260520
Håber snart Sony kommer med nyt information om Android 7.0

2016 Sony's Android TVs: SD85, XD85, XD93 and XD94 Series
Software update schedule will be announced during autumn 2017


2015 Sony's Android TVs: W75C, W80C, W85C, S80C, S85C, X80C, X83C, X85C, X90C, X91C, X93C and X94C Series
Software update schedule will be announced during autumn 2017

https://sony-eur-eu-en-web--eur.custhel ... /related/1
#260541
Hej jeg har sony kd-55x8505c og har købt sonys soundbar bar til model: ht-rt3 mit spørgsmål er når jeg vælger at bruge HDmi kabel udgang 4 som er til lyden. Hvordan kan jeg så ændre indstillinger på soundbaren? Som clear Sound osv?
#260724
Efter sidste update (for vel en uges tid siden) på mit 55x8505c er CPU usage pludselig helt vanvittig høj. Så godt som altid 100 % på en ene kerne og mellem 70 og 100 % på den anden. Det betyder, at apps kører mega dårligt, og videoafspillere hakket pludselig helt vildt, selv på filer med lav bitrate.

Havde ikke skyggen af problemer før den update.

Nogen andre der har bemærket det, og eventuelt løst det? Har ikke installeret ret mange apps, 3-4 stykker, og selv når jeg force stopper dem, er problemet der.

Jeg kan ikke finde ud af, hvilken process der pludselig bruger så meget CPU.

Har prøvet genstart uden held. Afventer lige denne tråd før factory reset ?

(Edit: OK, det er åbenbart ikke kun en CPU ting, men et eller andet problem med media decoding, når Surface er slået fra. :s)
#260783
Kodi bruger primært Surface til hardware acceleration. Det er en del af MediaCodec (vist nok), og er en low level metode til hardware acceleration af dekodning/afspilning af indhold. Er på ingen måde ekspert, har bare googlet en del.

Problemet er, at Surface ignorerer brightness/contrast indstillinger både i Kodi og på TVet, og har en meget mørk standardindstilling, så har det normalt slået fra. Så bruger Kodi en anden metode til hardware acceleration, men den virker efter seneste update så åbenbart virkelig dårligt. Hakker i lyd, billedet kører i slowmotion, det er helt til hest.

Så hvis ikke der er et fix, må man vel leve med meget mørk video.
#262340
loveduck skrev:Er der ingen måde at slå HDR fra? Vil egentlig helst bruge Biograf Pro, når jeg spiller FIFA på PS4.

Og er der andre som har oplevet tordenfluer under glasset?
Så har jeg fået byttet min skærm til en ny. Hvordan dette kan lade sig gøre er jeg ikke klar over, men Elgiganten mener ihvertfald at den er helt ny :-)
#262353
Nej desværre ikke Sony er sku noget sløve i betrækket. Men med de mente efter året i 2018 i stedet for ? Er der ikke noget som har kontakt med SONY som kan komme med lidt nyt info og 7.0 opdateringen? På forhånd tak
  • 1
  • 91
  • 92
  • 93
  • 94
  • 95
  • 102