Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#237228
Houdini skrev:Nogen der har positive/negative oplevelser med den eneste update?

Jeg har et problem med min soundbar, der er tilkoplet via HDMI ARC, hvilket er, at der kommer skratte lyde af og til fra soundbaren. Det er kun via denne tilkobling, at det forekommer. Any ideas?
Tror du ikke bare det er kablet den er gal med? Mit fungerer fint med nyeste opdatering og ARC

Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk
#237229
Jeg har samme problem med ARC og soundbar, og ved andre også har det.

Har kontaktet Sony support, men resultatet var det samme som havde jeg sendt en flaskepost.

Nu venter jeg på Android 6, hvorefter der bliver lavet en totalt nulstilling af tv'et, så må vi se derefter.
#237230
Lodbergs skrev:
Houdini skrev:Nogen der har positive/negative oplevelser med den eneste update?

Jeg har et problem med min soundbar, der er tilkoplet via HDMI ARC, hvilket er, at der kommer skratte lyde af og til fra soundbaren. Det er kun via denne tilkobling, at det forekommer. Any ideas?
Tror du ikke bare det er kablet den er gal med? Mit fungerer fint med nyeste opdatering og ARC

Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk
Det skal måske lige nævnes jeg kører arc til en 5.1 Yamaha forstærker (v481)

Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk
#237313
Har samme problem med skrat fra min soundbar og det sker når jeg ser alm. YouSee kabeltv og skifter kanal fra f.eks. DR som iflg. min soundbar sender lyden i PCM og så til TV2 som sender i Dolby D, så kommer skrattet og det lyder absolut ikke sundt for højttalerne! Skifter jeg omvendt vej (fra TV2 til DR) er der ik noget skrat!

Derudover tænder min soundbar af sig selv hver gang 10-15 min. efter at tv'et slukkes og det er også en fejl i HDMI ARC!

Har været i korrespondance igennem meget langt tid med Sony, men det lader ikke til at det er noget de gider ordne!

Men jeg vil da ihvertfald anbefale at alle som oplever disse fejl skriver til Sony om det og også løbende bliver ved med at følge op på det, så længe problemerne ikke er løst og til sidst gider de vel ikke bombarderes med mails vedr. de samme fejl på 1,5 år gamle tv og så kan man måske håbe at de tager sig sammen og løser det! I bund og grund skal det jo egentlig anses som en helt alm. reklamation og her foreskriver den danske købelov jo at fejl og mangler skal udbedres indenfor rimelig tid, men denne lov er Sony åbenbart helt ligeglade med!

E-mail til Sony DK Kundeservice er: [email protected]
#238152
Hej,

Håber på gode råd her. Mit tv 65x8505c giver rigtig dårlig billedkvalitet i højre side af skærmen. Det er lysere i højre side end resten af skærmen, og det er langt mere grynet/pixeleret i højre side. Det fylder ca 10-20 cm fra højre side ind mod midten. Sommetider er grænsen mellem den dårlige højre side ret tydelig, altså som om der går en lys linje ned gennem skærmen.. Det er mest tydeligt i mørke scener/når scenen er mørk i højre side..

Har nogen oplevet noget lignende? Hvad kan man gøre?
Det er købt i Elgiganten i januar i år. Hvor henvender man sig, hvis jeg ønsker det repareret/skiftet til nyt? For det kan jeg vel god, når det er indenfor de to års reklamationsret?

Tv'et har desuden også tydelig banding...
#238155
Det problem har jeg ikke hørt om før, men test lige at det ikke er signalet ind den er gal med før du går videre. Sker det samme med f.eks. en film på USB/netværket?

Reklamation er til Elgiganten.
#238157
esef skrev:Det problem har jeg ikke hørt om før, men test lige at det ikke er signalet ind den er gal med før du går videre. Sker det samme med f.eks. en film på USB/netværket?

Reklamation er til Elgiganten.
Det er både et problem med streaming på Netflix, hvor jeg har 4k-abonnement, og almindelig tv. Fx så jeg film på TV3 i går, hvor det var tydeligt..

Bør jeg henvende mig til Elgiganten?
#238186
det ser ud til at Android tv 6.0 kommer i oktober/november i hverfal efter denne tråd her...

http://forum.xda-developers.com/nexus-p ... 901/page77

https://www.dienmayxanh.com/kinh-nghiem ... h-p-884433
Rasmus Larsen skrev:
Swingking skrev:Hvornår kommer Android 6 mon ? Er der nogle som ved noget ?
Jeg spurgte Sony i forbindelse med lanceringen af ZD9 og de vil stadig ikke give en dato. ZD9 har dog 6.0 fra start, så mon ikke det snart sker? Jeg vil gætte på, at Sony har en officiel udmelding med på IFA-messen.
#239032
Hej igen,

Jeg har nu været igennem møllen og har fået mit tv ombyttet til et nyt (samme model).
Men jeg synes stadig, jeg kan se nogenlunde samme problemer, selvom det er mindre tydeligt på den nye skærm.
Der er stadig et dårligere/mere grynet billede i højre side af skærmen. Begge sider af skærmen er også lysere end resten af skærmen, særligt tydeligt i højre side af skærmen.
Banding-problemet har skiftet karakter, hvor de på den gamle skærm mindede mere om en "dirty screen", er det nu i hvert fald to lyse striber på skærmen, der er ca 1 cm brede. De kan ses ved panorering, hvor baggrunden er ensfarvet, fx en fodboldkamp.

Så, ombyttet af skærmen til et nyt har været et lille skridt i den rigtige retning, men stadig ikke optimalt. Jeg ligger stadig mærke til fejlene, når jeg ser tv.

Hvad ville I gøre? Jeg har haft det nyt tv i en uge nu. Ville I endnu en gang prøve at få det byttet til nyt? Ville I kontakte Sony eller Elgiganten/servicecenteret?
#239034
Jeg ville ikke få forventningerne til en skærm helt uden banding og lyse sider for højt op. Mit eget eksemplar har også banding og de lyse sider har jeg set på samtlige eksemplarer jeg har set indtil videre.

Det her med at billedet er mere grynet i den ene side kan jeg dog ikke genkende.
#239049
Det mere grynede billede i højre side kommer kun, når scenen er mørk i højre side. Fx hvis der står en mand med sort jakke helt i forgrunden af skærmen i højre side... er det ikke noget, du har set før? Kan det være fordi, at skærmen er lysere i højre side, så de mørke scener bliver mere grynet der?
  • 1
  • 76
  • 77
  • 78
  • 79
  • 80
  • 102