Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#216752
Anmeldelsen as Samsung JS9505 (S'UHD) er online. Det er et af de første tv med HDR og større farverum. Tv'et bygger også på det nye Tizen-styresystem. JS9505 er topmodellen for 2015.
Find testen her: http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1435037269

Hvis du har spørgsmål, kommentarer eller tilføjelser, kan de placeres her i tråden og vi skal prøve at vende tilbage på dem.

God fornøjelse med læsningen.
#216762
Dejligt at se anmeldelsen, har ventet længe med tålmodighed :-)
Tror du Micro stutter kan fixes via firmware?
Er helt enig med dig mht. prisen, Samsung er gået i selvsving med deres priser, det skal jo lige siges at vejlede. Pris ifølge dem selv burde ligge på omkring de 52999 lol ;;).
Men tak for jeres gode reviews som altid altid. Keep up the good work. :)
#216766
Efter at både Ju7505 og JS9505 havde problemet med småhak af og til, så må det være firmwarerelateret. Det burde derfor i teorien kunne fikses. Jeg ved dog, at det ikke er alle der ser det - Samsung siger selv at andre anmeldere ikke har kritiseret det, men jeg så det på både HDMI-kilder, Netflix og TV, så det er ikke kildematerialet der skaber det.
#216777
Det er måske svært at sammenligne, men hvor får man mest for pengene:
Samsung topklasse (4K)
LG OLED (Full HD)

Hvor godt opskaleres en dvd på et 4K tv? Vil det være bedre at købe et Full HD OLED? Jeg har stadig mange dvd'er stående i reolen som skal kunne vises i en fornuftig kvalitet.
#216779
Først og fremmest, så koster et OLED i fuld HD og så denne Samsung skærm jo slet slet ikke det samme. Du kan få tre af LG's EC930 og du vil nok også kunne få deres 65" 4K model til det samme som listprisen på JS9505. JS9505 er alt for dyrt set i forhold til det du får. Dernæst, så er størrelsen på de to jo slet ikke den samme - du får kun 55" i OLED'en og 65" på LCD'en og det gør i sig selv også en enorm forskel. JEG ville eksempelvis ikke overveje køb af 55" til fordel for en 65", selvom billedet måske er bedre simpelthen fordi størrelsen også giver noget. Så jeg mener ikke de to TV kan betragtes som konkurrenter.

Men hvis vi lige glemmer prisen, så har nutidens TV generelt et problem med dårlige signaler såsom 576i (eller 480i). LG's model var ikke særligt glad for lavopløst interlace-materiale, men oplevelsen var, at JS9505 klarede sig bedre på den front (hvis vi lige glemmer de lejlighedsvise hak i billedet). Mit eget LX5090 klarer sig noget bedre på de dårlige signaler end de TV jeg har testet de sidste par år. MEN - når vi snakker fuld HD eller 4K, så rykker visse af topmodellerne altså for alvor.
#216781
Torben Rasmussen skrev:Efter at både Ju7505 og JS9505 havde problemet med småhak af og til, så må det være firmwarerelateret. Det burde derfor i teorien kunne fikses. Jeg ved dog, at det ikke er alle der ser det - Samsung siger selv at andre anmeldere ikke har kritiseret det, men jeg så det på både HDMI-kilder, Netflix og TV, så det er ikke kildematerialet der skaber det.
Man kan da ikke udelukke, at en firmware update vil afhjælpe hakken i billedet. Men problemet har jo eksisteret de sidste to år, så med den nye model bliver det til tre modelårgange.
#216787
Bortset fra at det er langt over mit budget, så ser det ud til at et LG OLED vil være et langt bedre køb for mig. Jeg kan sagtens nøjes med 55" og gruer lidt for at alle mine gamle film vil se fæle ud på et 4K tv.

Det ender jo med at man skal have adskillige tv, til at vise de forskellige opløsninger for at kunne få det i bedst mulig kvalitet :s
#216790
Sonny Haar skrev:...er det bare mig / min browser - eller mangler der ikke den "endelige karaktergivning" på den? Altså Billedkvalitet, Features, Brugeroplevelse og den samlede score?
Jeg tror det hænger sammen med, at vi opdaterede den script-fil der styrer karaktersystemet i går i forbindelse med anmeldelsen, fordi vi samtidig rullede "nærmeste konkurrenter" ud. Så jeg skyder på, at det er cache-relaterede.

Vi holder lige øje med det i de kommende dage, men giv os gerne et tip, hvis I ser det mere end én gang.