Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#215861
Anmeldelsen af Samsung JU7505 er online. Det er en af de nye Ultra HD-tv med Tizen OS.
Find testen her: http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1432540088

Hvis du har spørgsmål, kommentarer eller tilføjelser, kan de placeres her i tråden og vi skal prøve at vende tilbage på dem.

God fornøjelse med læsningen.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#215865
Synes du det ser så galt ud? Ud over et par bugs eller 5, som lige skal fikses, så gør den det egentlig OK. Det er dog lidt synd, at man angiver Multitasking som en feature på hjemmesiden, men at det ikke findes endnu (hvem ved om det kommer?). Derudover, så kunne man godt have gjort det muligt at lave sine egne genveje til fede funktioner, såsom "Game mode" og "PIP". Ligesom eks. B&O har mulighed for på deres BeoRemote One.
Af magnuskahr
#215873
Torben Rasmussen skrev:Synes du det ser så galt ud? Ud over et par bugs eller 5, som lige skal fikses, så gør den det egentlig OK. Det er dog lidt synd, at man angiver Multitasking som en feature på hjemmesiden, men at det ikke findes endnu (hvem ved om det kommer?). Derudover, så kunne man godt have gjort det muligt at lave sine egne genveje til fede funktioner, såsom "Game mode" og "PIP". Ligesom eks. B&O har mulighed for på deres BeoRemote One.
Ja jeg synes virkelig det er kluntet, det er menuer nederst, til højre og i toppen, flere ting man kunne tilgå på flere måder (hvilket tilføjer støj), bemærkede vist tre forskellige design sprog og hvordan i alverden kan de finde på, at shippe et system som stadig er slugish? jeg vil ikke mene det er processerens skyld, men simpelthen at tizen ikke er klar. Det er jo det samme på samsungs telefoner, lige så snart det er slugish, er det ikke grundet der ikke er nok power på cpu'en, men fordi samsung ikke kan finde ud af software.

Det er svært at bedømme ud fra videon, men jeg finder ikke systemet intuitivt på nogen måde.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#215876
Vi så samme underdimensionering på WebOS i sidste år, men jeg har ikke set hvad version 1.5 gør ved LGs 1. gen WebOS skærme, så det er svært at sige om det kan løses med firmware alene.

Top-menuen på Tizen er ikke specielt lækker og virker lidt påklistret. Den burde have været mulig at tilpasse før den bliver rigtig brugbar, men man kan jo håbe på at systemet forfines. Om JU7505 så rammes af næste generation er nok mere tvivlsomt, da den ikke kan opgraderes med en ny processor.

Hvis man bruger den "normale" fjernbetjening, så har du dog de normale genveje til eks. EPG, menu mv. men så bør man købe en anden universalbetjening, for IR-remoten er ret tarvelig.
Af Diazz
#215877
Har i haft nogle problemer med ARC?

Naar jeg fx set Netflix fra Samsung TV'et og lyder sendes return til min forstaerker er der smaa drop outs paa lyden
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#215878
Jeg har desværre ikke udstyr til rådighed som understøtter ARC, så det har jeg ikke kunne teste. Der må andre melde sig.
Af sometimes1
#215935
Torben Rasmussen skrev:Anmeldelsen af Samsung JU7505 er online. Det er en af de nye Ultra HD-tv med Tizen OS.
Find testen her: http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1432540088

Hvis du har spørgsmål, kommentarer eller tilføjelser, kan de placeres her i tråden og vi skal prøve at vende tilbage på dem.

God fornøjelse med læsningen.
Bra test! Liker deres nye oppsett og virker som dere har blitt mer kritisk, noe som er bra.
Rart dere ikke får flere tver av Samsung, avforums har jo fått mange ju modeller tidlig i år..

Kunne jeg stilt tre spørsmål som det ville vært veldig fint om du kunne svart på. :)

Hva er forskjellen på interlaced SD sending og progressivt?

Og hvorfor anbefaler dere å skru av mpeg og digital ren visning? Hjelper ikke dette noe bildet på f.eks sd sendinger? Eller er det ødeleggende generelt? Ikke helt forstått hvorfor alle sier de to skal være av. :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#215937
De to systemer har til formål at rense billedet for støj. Ofte så går der dog en del af billedkvaliteten tabt når du forsøger at fjerne MPEG-støj (prøv selv hvis du har Photoshop) og du kan ikke lade funktionen virke udelukkende på eks. SD-udsendelser, så vi anbefaler at det helt slås fra.

Interlace-programmer sender kun hver anden linje i hver opdatering af skærmen, hvilket så skal sammensættes til ét helt billede af skærmen selv. Når det ikke går godt, så får man det der hedder "jaggies", hvilket får billedet til at se meget grovkornet ud. Vi lever i en tid hvor det er meget blandet hvad du får ind gennem antennesignalet, så ofte vil det være kildematerialet der har skylden, men vi har dog set at nyere skærme har ret svært ved at håndtere dårlige signaler i almindelighed. Det er ikke unikt for JU7505.
Brugeravatar
Af Sonny Haar
#215951
Rigtig fin anmeldelse.
Hvordan er det nu lige den nye pointgivning hænger sammen fra anmeldelse til anmeldelse?
Den her skærm fik 70% total men ingen fine "pokaler" hvor i mod Panasonic CXC725 fik 68% total (samt generelt lavere end denne Samsung) og fik top anbefalingen? Kan man ikke gå ud fra at i mener at en skærm der scorer højere er bedre?