Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af digitalt.tv
#216136
Diazz skrev:Har i haft nogle problemer med ARC?

Naar jeg fx set Netflix fra Samsung TV'et og lyder sendes return til min forstaerker er der smaa drop outs paa lyden
Har den til test pt. og har endnu ikke oplevet det problem med min Denon receiver.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#216138
digitalt.tv skrev:
Diazz skrev:Har i haft nogle problemer med ARC?

Naar jeg fx set Netflix fra Samsung TV'et og lyder sendes return til min forstaerker er der smaa drop outs paa lyden
Har den til test pt. og har endnu ikke oplevet det problem med min Denon receiver.
Diazz fandt ud af - i et senere indlæg - at det var kablet den var gal med.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#216202
I anmeldelsen nævner jeg, at der er nogle småbugs med Tizen, som nok bør rettes, men jeg kommer ikke nærmere ind på hvad de er. Dette var med vilje, da anmeldelsen typisk ikke rettes til løbende, så jeg vil i stedet lige smide nogle kommentarer om de issues jeg fandt her:
  • Det blev oplevet ved flere lejligheder, at cursoren på bevægelses-remoten holdt op med at virke, så når man førte den hen over noget "klikbart" så forsvandt den igen.
  • Dobbelt-tryk på "Guide" knappen åbnede altid kanal 149 hos mig, hvilket den også gjorde hvis jeg åbnede "Guide" imens jeg befandt mig i en app (eks. Netflix). En temmelig irrationel og meget lidt brugbar feature.
  • Aktivering af stemmefeedback kunne IKKE slås fra igen. Så hvis du får TV'et til at svare når du udfører en kommando eks. vha. stemmen, så er der ingen måde at slå det fra på igen uden at nulstille TV'et fuldstændigt.
Nu hvor jeg har leget med JS9505 et par dage, så kan jeg også melde tilbage, at det ER Tizen der er lidt sløvt i det og ikke kun processoren. JS9505 har 4 kerner mere at gøre med, men det kører ca. lige så hurtigt som på JU7505, så der må være noget firmware, der skal rettes før det bliver smooth. Til gengæld så virker multitasking på JS9505, og da jeg modtog en firmware-opdatering i går, så kunne det være noget af det der er rettet - det er altid lidt et gætværk.
Af Chrisjuu
#216358
Lige en opdatering: DR Hbbtv virker nu til JU7005 - så det gør det sikkert også til de øvrige 2015 Tizen Tv fra Samsung
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#216366
Jeg kan lige tilføje, at det issue vi ser omkring EPG'en på Yousee, hvor TV'et skifter til kanal 149 når EPG'en åbnes specifikt handler om samspil med Yousee. Dette forventes løst.

Omkring micro-stutter, så viser min foreløbige analyse, at man skal undlade at have "hurtig start" aktiveret, hvilket reducerer disse småhak. Min nuværende tese er, at Tizen får fyldt sin hukommelse og så har mindre overskud og til sidst begynder at lave småhak i billedet. Ved at undlade at have TV'et i hurtig start, så svarer det til at genstarte TV'et hver gang det slukkes - ligesom en computer. Jeg kan ikke sige hvor meget tid der tilføjes til opstarten hvis det de-aktiveres på JU7505, men på JS9505 snakker vi splitsekunder, så det er i princippet fuldstændigt lige meget om hurtigstart er aktiveret eller ej.
Af CasperDK
#216372
Jeg synes jeres nye karakterer og hele systemet er super, men det bliver først rigtigt godt, når i har fået anmeldt mange af 2015 modellerne. Det er meget sparsomt med anmeldelser og jeg havde håbet på at se nogle af både Samsung, LG, Sony, osv. Jeg håber i vil gøre hvad i kan for hurtigst muligt at få flere af topmodellerne ind i 55-65" størrelsen fra de forskellige, så vi kan få et godt sammenligningsgrundlag, når vi skal til at købe vores nye fladskærme. Tak! :-)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#216375
Vi satser på at få de nye Sony ind snarest og vi har lovning på LGs 4K OLED. TVene er ganske enkelt ikke tilgængelige endnu, så det er ikke af uvilje vi ikke har testet dem. Panasonics CX800 er heller ikke kommet herhjemme endnu. Vi satser også på at få fat på mindst én Philips i år, men det er ikke nærmere planlagt.

Indtil da kan du jo glæde dig til anmeldelsen af JS9505 ;)