Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.
Af PawelP
#216245 Ud over det kostede cxc725 10999 da den lige kom på lager hos elgiganten.. Fik min for 11999 i søndags, og idag er den til 13999, mon Ik det lige sætter prisen op for så kunne lave noget super weekend eller et godt tilbud hvor du spare et par tusind... Who knows :-)
Af LBC
#216249 Nogle skriver at CXC725 er 800hz motion, andre forhandlere skriver at det er 1000hz motion. Jeg tror ikke at det er så vigtigt, det store spring er vel fra CX680, til CX700 serien, da CX680 vist kun har 200hz motion, og en noget ringere farve/billedebehandling. Men jo, jeg har set at priserne lige steg en del på CXC725, så når jeg har set det til 10.999, kan jeg sagtens afvente, at prisen falder igen. Er du ellers tilfreds med tv'et, er det så godt, som du havde forventet? :)
Af PawelP
#216256 På kassen hedder modellen cx720 series på side klistermærket hedder den cxc725, og på kassen står der 1000Hz :-) men ja 200Hz er der nok ingen som ligger mærke til.
Jeg er super tilfreds med skærmen, den har ikke skuffet 1 eneste gang(stadigvæk ikke fået set sport/ og SD matriale ser ikke super ud men sådan er det når man ser det på et større tv end hvad man er vant til, og kilde signalet er noget lort :D ),

Dog er jeg overvældet over alle de settings man kan justere, her mener jeg mest de der r- b- g- Gain/Cutoff/Hue/Saturation/Luminace, og så en undermenu til Cyan/Magenta/Yellow ;;)
da jeg ikke er nogen kalibrerings nørd desværre, :( men jeg prøver mig frem :-), det skal selvfølgeligt ikke afholde folk i at anskaffe sig det hvis de tænker på at købe :) og folk som kan finde ud af det vil nok ikke mangle settings at justere.

Mine 2 andre tv er Pioneer Kuro 42" 8.Gen og Sony 46" W905, og jeg føler ikke jeg er gået ned i billede kvalitet ved at købe dette tv.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#216261 Du kan ikke selv justere RGB korrekt ind på øjemål med mindre du har nogle gode glukker ;) De skal bruges sammen med måleudstyr.
Af PawelP
#216265 Jaa jeg har os ladet dem være alligevel, og må stoler på Panasonic har sat default nogenlunde korrekt, prøvede en dags tid flatpanels settings, men som i selv skriver, så er der ikke 2 100% ens paneler så gik tilbage til true cinema default på de r b g :)
Af thekellyboy
#216576 Tak for en flot og detaljeret anmeldelse.

Jeg har netop erhvervet mig dette lækre TV ("40"), og jeg sidder og kigger på jeres indstillinger til kalibreringen.

Jeg ved godt, at jeg skal holde mig fra at rode med RGB, men kan jeg godt bruge resten af jeres forslag under 'Avanceret', eller skal jeg blot holde mig til jeres 'Basis' indstillinger?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#216780 Du burde kunne bruge indstillingerne direkte på din 40", inklusiv dem under avanceret. Det kan måske endda være, at RGB-indstillingerne også virker efter hensigten på din skærm (hvis det er CXC725), men ingen garantier.
Af ThomasHH
#217455 Hej.

Tak for en god anmeldelse - den har fået mig til stærkt at overveje dette tv.

Jeg har ikke fulgt prisudviklingen så nøje, men Elgigaten har det til 5.999 for "40. Er det er godt tilbud i forhold til hvad i andre har samlet det op til? :-)

http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... d=EXT_IPAP
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#217494 Jeg kan ikke huske prisen da vi anmeldte, men prisen ser ud til at være faldet på 40 tommeren.

Pricerunner har en smart "prisudivkling"-graf. Oppe til højre for prisintervallet øverst :)
http://www.pricerunner.dk/pl/2-3051337/ ... ign-Priser
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#217503 Vores målinger af input lag skulle også gælde for de andre tommestørrelser. Der kan være små varianter, men sjældent store.

Til brug sammen med en PC skal du dog lige have tjekket om tv'et kan acceptere 3840x2160 pixels ved 4:4:4 RGB. Vi kunne ikke tjekke det, da vi stadig ikke har en PC med 4K-output.
Af Silentbob
#218230 Købte dette TV for cirka en uge siden og er ganske godt tilfreds med den. I mit optik et virkelig godt billede.

Men jeg har et lille problem med min tilsluttet PC.

Jeg har en surround receiver og alt (PC, PS4, YouSee boks, ChromeCast) kører igennem den og ind i HDMI 2 på TVet.

TVet har lidt svært ved at fastholde 1080 opløsningen fra min PC. Helt umotiveret skifter den ned til en lavere opløsning. Oftest ikke mens jeg aktivt anvender PCen, men det er dog sket en enkelt gang.

Jeg har ved et tilfælde lagt mærke til at der kom ekstra menu punkter under billedindstillinger på TVet når den gør det. Noget med "24 FPS smooth" et eller andet.

Ved at gå ind under "HDMI auto-indstillinger" og vælge "Tilstand1" og efterfølgende tilbage til "Tilstand2" viser den igen korrekt opløsning.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#218231 Hvad mener du med at den skifter ned i en lavere opløsning? TV i sig selv kan jo ikke gøre andet end at opskalere det signal den får fra receiveren. Det lyder mere som om den ikke fanger frekvensen rigtigt. Du bør nok prøve at sætte PC'en direkte i TV'et - det er ikke uset at der er bøvl med samspillet mellem receivere og TV.
Af Moulder
#218245 Jeg slås også lidt med et samspil imellem receiveren og mit TX725.
Jeg har også mit Apple tv og Cromecast forbundet til receiveren (Denon AVR-X2100W)

Jeg ser tv via Yousee web-tv, HBO og TV2 play, og streamer det til tv via chromecast. Jeg har erfaret, at kvaliteten på streamingen er væsentlig bedre hvis jeg har chromecast forbundet direkte til tv'et.
Men ser jeg så film på feks. HBO, så er lyden kun i stereo :((
Når chromecast er forbundet til receiveren, har jeg fin surround lyd..
Er det en indstilling i tv eller i receiver jeg skal finde, for at få surround når chromecast er forbundet direkte til tv, eller kan det bare ikke lade sig gøre ??

Mvh
Per
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#218247 Der har været andre indlæg omkring problemer med at få lyden korrekt ud af CXC725, hvor bla. Netflix slet ikke sender lyd ud via SPDIF. Jeg antager, at du kører via ARC?
Af Silentbob
Torben Rasmussen skrev:Hvad mener du med at den skifter ned i en lavere opløsning? TV i sig selv kan jo ikke gøre andet end at opskalere det signal den får fra receiveren.

Det skal jeg ikke kunne svare på, men opløsningen ændrer sig i hvert fald. Der er absolut ingen tvivl. Det er helt tydeligt på ikoner, tekst, Metro fladen og film der vises.
Det er ikke PCen der er problemet og jeg kunne ikke forestille mig det er surround receiveren, da den har virket upåklagelig med vores gamle TV.

Jeg vil prøve og se om det er samspillet mellem TV og receiver der er årsagen, men symptommet er i hvert fald at opløsningen ændrer sig.
Af Moulder
Torben Rasmussen skrev:Der har været andre indlæg omkring problemer med at få lyden korrekt ud af CXC725, hvor bla. Netflix slet ikke sender lyd ud via SPDIF. Jeg antager, at du kører via ARC?

Ja det kører via ARC, og alt virker, receiver og tv tænder og slukker sammen, lydstyrke på receiveren kan reguleres med tv remote.
Det eneste den ikke vil, er at sende surround lyden til receiveren, når der streames via chromecast..

Og nu er et nyt problem dukket op :(
Nu har jeg forbundet chromecast direkte til tv'et, og nu er lyden på TV2 play ude af sync. ;;)
men kun på hovedkanalen TV2, ikke på Zulu, News og de andre TV2play kanaler..
Også når jeg kører helt uden om receiveren, altså kun bruger tvet's interne højtalere..
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#218265 Det er nok lidt for Chromecast/App-specifikt til at jeg har et godt bud.