Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#215798
Torben Rasmussen skrev:SD-udsendelser ser generelt ikke specielt godt ud. Hvis det primære indhold der skal vises er SD-TV, så lad være med at spilde penge på et 4K-TV.
DR og TV2 skulle da netop være HD.

Den skal primært bruges til streaming i stuen - fra ATV, NAS og et smart TV-delen... men det gør ikke noget at et alm TV signal ser bare nogenlunde ud.

Men jeg skal nok bare ud og se på kvaliteten igen - med mine egne øjne ;)
#215799
Sonny Haar skrev:
DR og TV2 skulle da netop være HD.

Den skal primært bruges til streaming i stuen - fra ATV, NAS og et smart TV-delen... men det gør ikke noget at et alm TV signal ser bare nogenlunde ud.

Men jeg skal nok bare ud og se på kvaliteten igen - med mine egne øjne ;)
Det afhænger en hel del af hvilken tv udbyder du har..
Jeg har set tv billeder fra Boxer på highend tv, og det er absolut ikke noget at skrive hjem om, ej heller deres HD kanaler..
Mens sd kanaler på feks. Yousee kabel ser hæderlige ud, til sammenligning..

Jeg vil sige, at HD kanalerne på Yousee ser rigtig pæne ud på dette tv :)
#215814
Så fik jeg lige købt sådan et TV i 50". Og glæder mig meget til, jeg kan komme til at opsætte det i morgen.
Netflix i ultra HD, hvor meget har de egentlig som er i det? Og hvor meget er prisforskellen? Youtube, skal man bare søge på ultra HD, og så kommer det frem?
#215817
Film på Netflix kan være ligemeget, da jeg køber alt på Blu-ray. Snart på Blu-ray Ultra HD. Men ser da en del serier. Er der et sted, hvor jeg kan se, hvilke serier som er i Ultra? Hvis jeg har set dem, så skal jeg lige tænke over, om det er 30 kr værd per måned. Jeg kan vel i princippet tage det i en måned, og så nedgradere igen?

Så må jeg søge lidt på Youtube i morgen.
#215818
På netflix søger du bare på 4k, så kommer de frem,, Der er ikke overvældene mange vil jeg sige, men det kommer uden tvivl med tiden..
Jeg har set lidt Breaking Bad, og også House Of Cards, og det ser mega godt ud :p

På youtube kan du evt. søge på "4k video 60fps", så kommer der en del frem, og det er virkelig imponerende billeder :)
#215819
Det eneste jeg indtil videre har bidt mærke i med tv'et er, at det jo styrer baggrundsbelysningen alt efter hvor mørkt det aktuelle billede er..
Denne indstilling kan sættes til "minimum", "middel", "maksimim" eller "fra"

Som standard står den til "minimum", og på feks. Netflix, påvirker det de hvide undertekster.
Hvis billedet er mørkt i den ene side, og lyst i den anden side, så er tekster også påvirket på samme måde..
Dvs. ved mørke billeder er teksterne lidt mørkere..
Ikke noget generende, men dog noget man lægger mærke til..
Jeg har prøvet at slå funktionen fra, og det hjalp på tekstbelysningen, men tager lidt af det levende billede..

Jeg har bestilt lyd hos HiFi klubben, og glæder mig vildt til at få det hjem og tilsluttet, så jeg rigtig kan få den fulde nydelse :)
#215821
Moulder skrev:På netflix søger du bare på 4k, så kommer de frem,, Der er ikke overvældene mange vil jeg sige, men det kommer uden tvivl med tiden..
Jeg har set lidt Breaking Bad, og også House Of Cards, og det ser mega godt ud :p

På youtube kan du evt. søge på "4k video 60fps", så kommer der en del frem, og det er virkelig imponerende billeder :)
Super. Det vil jeg glæde mig til. Jeg vil opdatere mit Netflix i en måned. Kan jo altid nedgradere igen. :)
#215839
Moulder skrev:Det eneste jeg indtil videre har bidt mærke i med tv'et er, at det jo styrer baggrundsbelysningen alt efter hvor mørkt det aktuelle billede er..
Denne indstilling kan sættes til "minimum", "middel", "maksimim" eller "fra"

Som standard står den til "minimum", og på feks. Netflix, påvirker det de hvide undertekster.
Hvis billedet er mørkt i den ene side, og lyst i den anden side, så er tekster også påvirket på samme måde..
Dvs. ved mørke billeder er teksterne lidt mørkere..
Ikke noget generende, men dog noget man lægger mærke til..
Jeg har prøvet at slå funktionen fra, og det hjalp på tekstbelysningen, men tager lidt af det levende billede..

Jeg har bestilt lyd hos HiFi klubben, og glæder mig vildt til at få det hjem og tilsluttet, så jeg rigtig kan få den fulde nydelse :)
Det er samme problem på de fleste LED modeller i dag.
#215856
Flemming Larsen skrev:Nu er jeg ved at opsætte mit TV. Kan det passe, at jeg ikke kan sætte live tv på pause? Det kunne mit gamle WT50.
Moulder skrev:Jeg mener at have læst i en test, at det ikke er muligt.
Ærgerligt, det vil jeg give dig ret i.
Øv, det er da irriterende. Der er så forskellen på dette, og så de dyrere modeller. Bare et latterligt sted, at springe over på. :(( Jeg har også fundet et andet punkt, hvor der måske er forskel. Under Aspect Ratio, er der kun 4 forskellige. Mit WT50 havde mange at vælge imellem.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8