Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#215444
Anmeldelsen af Panasonic's CXC725 er online. Det er en af de nye Ultra HD-tv med Firefox OS. Det bruger ligesom CX700 og CXE720 et VA LCD-panel.
Find testen her: http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1431343099

Hvis du har spørgsmål, kommentarer eller tilføjelser, kan de placeres her i tråden og vi skal prøve at vende tilbage på dem.

God fornøjelse med læsningen.
#215448
Johnhother skrev:Som altid en flot og omfattende anmeldelse. Mange tak.

Hvad skyldes den ujævne belysning som I nævner?

Jeg håber - og glæder mig til, at I får et CX800 på "Bænken".
Tak John. :)
CX7 har nu ikke ujævn belysning. Det var det der var pointen i teksten. Det håber jeg da fremgår klart med billedet og beskrivelsen

Det er planen, at CX800 kommer ind senere.
#215450
Og bare lige for for god ordens skyld:
- CX700, CXE720 og CXC725 har VA-paneler, så her skulle ydelsen være som i anmeldelsen.
- CX740 og CX750 har IPS-paneler, så det er helt andre skærme

CXC725
CXC725 adskiller sig fra CX700 og CXE720 ved at have DVB-S2 tuner til parabol. CXC725 bruger bagbelyst LED i 55 og 65" og kant-LED i 40 og 50 tommer, oplyser Panasonic. Der står at de store har "local dimming", men der er tale om 8 zoner, så det kan man vist næppe kalde det :)

På apps-fronten
Netflix og YouTube vil virke fra "end of May", oplyser Panasonic. Nye apps ud over dem som findes på Firefox forventes tidligst lanceret i anden halvår af 2015.
#215452
Rasmus Larsen skrev:
Johnhother skrev:Som altid en flot og omfattende anmeldelse. Mange tak.

Hvad skyldes den ujævne belysning som I nævner?

Jeg håber - og glæder mig til, at I får et CX800 på "Bænken".
Tak John. :)
CX7 har nu ikke ujævn belysning. Det var det der var pointen i teksten. Det håber jeg da fremgår klart med billedet og beskrivelsen

Det er planen, at CX800 kommer ind senere.
Det er mig der er fjumset Rasmus - det står helt klart beskrevet under "Positivt" - beklager :)

Én helt anden ting. Jeg ville være en kende bedrøvet over, hvis I vælger ikke at oplyse indstillingerne fra "Out of the Box". Mange begår jo desværre den fejl, at de ikke interessere sig så voldsomt for bedre indstillinger - nu får de jo at vide hvor den er gal, og heldigvis også hvad de kan gøre.
Senest rettet af Johnhother 11. maj 2015, 22:29, rettet i alt 1 gang.
#215453
Rasmus Larsen skrev:Og bare lige for for god ordens skyld:
- CX700, CXE720 og CXC725 har VA-paneler, så her skulle ydelsen være som i anmeldelsen.
- CX740 og CX750 har IPS-paneler, så det er helt andre skærme

CXC725
CXC725 adskiller sig fra CX700 og CXE720 ved at have DVB-S2 tuner til parabol. CXC725 bruger bagbelyst LED i 55 og 65" og kant-LED i 40 og 50 tommer, oplyser Panasonic. Der står at de store har "local dimming", men der er tale om 8 zoner, så det kan man vist næppe kalde det :)

På apps-fronten
Netflix og YouTube vil virke fra "end of May", oplyser Panasonic. Nye apps ud over dem som findes på Firefox forventes tidligst lanceret i anden halvår af 2015.
Først, tak for anmeldelsen.

Hvilken betydning har det, at de mindre modeller har kant-LED fremfor bagbelyst LED?
#215460
Johnhother skrev:Det er mig der er fjumset Rasmus - det står helt klart beskrevet under "Positivt" - beklager :)

Én helt anden ting. Jeg ville være en kende bedrøvet over, hvis I vælger ikke at oplyse indstillingerne fra "Out of the Box". Mange begår jo desværre den fejl, at de ikke interessere sig så voldsomt for bedre indstillinger - nu får de jo at vide hvor den er gal, og heldigvis også hvad de kan gøre.
Det kan også være, at vi bare smider "out-of-box" med, men ikke kommenterer dem. Vi er ret tæt på at være klar med et nyt design til FlatpanelsDK, der også bringer en del forbedringer til anmeldelserne. Mere om det inden længe.
#215461
Kaktus-burger skrev:Hvilken betydning har det, at de mindre modeller har kant-LED fremfor bagbelyst LED?
Det er kun et kvalificeret gæt ift. hvad vi normalt ser på kant-LED-modeller: Det vil nok betyde mere ujævn fordeling af lyset. Vi ser ind i mellem at det også kan forværre sortniveau et hak eller to. På plussiden betyder det et tyndere tv og nok også lidt lavere strømforbrug.
#215481
john_doe_dk skrev:hej.
Hvordan er forskellen mellem 725 og 680.
Jeg var nede i panasonic center i rødovre og sort på 680 var meget bedre end på 750.
Hvor stor forskel vil der være mellem 680 og 725 i forhold til konsol spil ?
Jeg skal ud og købe en af disse tv i nær fremtid :)
Ilfg. en tidligere post har 750 ips panel, så det er nok forklaringen.
#215490
Jeg har læst jeres test på Panasonic TX-55CXC725, og det virker som noget, der kunne være interessant for mig, som det næste tv. Mit spørgsmål er så, om med jeres erfaring, ville mene at det er bedre for mig, at gå op i CX740 modellen med IPS. Jeg forstår godt, at jeres erfaring er, at sortniveauet er bedre på VA, end IPS, men jeg bruger mit tv til langt mere sport (bevægelse), end film. Har jeg forstået det ret, at IPS, har en del bedre opdateringshastighed, end VA, og at jeg derfor ville få en bedre oplevelse, når jeg eks. ser fodbold, på IPS modellen, end på VA modellen? På forhånd tak :) P.S, jeg går ud fra, at CX740, også er med LED backlight, og ikke EDGE?

Eller hvis jeg spørger på en anden måde, vil i efter jeres vurdering, synes at CXC725 modellen, vil have et delay/slør, som man ikke ville kunne leve med, hvis man ser sport, som klart det overvejende tv kiggeri, og kan man risikere burn in, eller lign på et VA panel?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8