Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#213632
jordandk skrev:@Globulus

Selvfølgelig, har dog ikke haft problemer med den psu man får med fra Proshop.

Ang sd kortet ved jeg ikke hvor meget det har at sige, udover at hvis du kigger på 8 eller 16 GB kort, så det vidst uden betydning, openelec fylder 230 MB, hvor meget hurtigere det kort du kigger over et class 10 kort, ved jeg ikke. :)
Hvis du selv købte den bundle du linkede til kan du så ikke lige oplyse her om strømforsyningen er på 1,2A eller 2,1A?
Af Pape
#213633
@jordandk

Det kan godt være, at jeg har misforstået dig, og jeg kan godt se din pointe i at have den med på farten uden ekstra gejl.
Men der er jeg til gengæld ligeglad med komprimeringen, da det så alligevel bliver begrænset glæde når man ser det på en miniskærm.

Jeg kan dog godt lide, at have ting originalt som da jeg købte det! ;)

Min pointe var bare, at der i tests førhen ikke har været testet med 1:1 filer.
#213634
Det er en 1.2A psu

@Pape

Det er jo det, kan dog godt lide filmen bare starter når man trykker play, samme kan børnene. ;)

Ligemeget hvordan du vender og drejer så vil billede og lyden jo stadig være 1:1. Vi snakker jo bare om to forskellige containere de er pakket i.

Med mkv containeren kan du bare gøre som da KIMS valgte der pludselig kun skulle være 175 gram i deres chipsposer i stedet for 220 gram.

Hvis vi kun så det på små skærme, så betyder komprimering intet, det har du helt ret i.
Af dr. jones
#213639
Hvilken version af OpenELEC blev der brugt til testen?
Da der i sagens natur sker rimelig mange tilpasninger af RPi2-versionen for tiden.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#213640
Pape skrev:@jordandk

Det kan godt være, at jeg har misforstået dig, og jeg kan godt se din pointe i at have den med på farten uden ekstra gejl.
Men der er jeg til gengæld ligeglad med komprimeringen, da det så alligevel bliver begrænset glæde når man ser det på en miniskærm.

Jeg kan dog godt lide, at have ting originalt som da jeg købte det! ;)

Min pointe var bare, at der i tests førhen ikke har været testet med 1:1 filer.
Alle tests jeg laver er med 1:1 filer og har været det i alle de år vi har kørt denne side. Jeg har komprimerede filer for teste det - jeg bruger dem ikke til mine film.

Der er så TV, som ikke kan klare sådanne film via deres Smart-TV, men de dedikerede mediebokse jeg har testet har alle kunne trække en BDMV film.

Når jeg skriver at boksen ikke var så glad for BDMV, så var det folderstrukturen der drillede Kodi - ikke filmens som sådan. Derfor remuxede jeg den blot til MKV, men stadig 1:1. Jeg har et ret bredt udvalg af containere at teste på, men kun BDMV gav bøvl med underteksterne.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#213642
binlarsen skrev:Jeg vil da lige komme med mine erfaringer med Raspberry Pi.

Jeg brugte den første model til XBMC. Er så skiftet til at bruge Rasplex på den, og det kører fantastisk godt. Efter jeg har fået RP2, så kan jeg nu køre Rasplex med forskellige nye skins, som giver flere visuelle muligheder.

Jeg køber mine RP i england, da der er stor forskel i pris. Jeg har lige købt 3 stk. til 50£ + ca. 3£ i fragt pr. stk.
Det er en pakke, der indholder:

- RP2
- Kabinet (god kvalitet).
- HDMI kabel
- RJ45 kabel
- 8GB Sandisk ultra class 10 micro sd
- 5v 2A EU PSU

Alt blev leveret på 3 dage.

Ved ikke om jeg må linke, ellers kan i google The pi hut.

Ang. andre bokse der er større og bedre, så er min erfaring at der tit er problemer med software, da de oftest ikke er så udbredte som RP er.
Smid du bare links.
Af Pape
#213643
Hmm, jeg synes bestem, at jeg havde læst noget, hvor du har beskrevet en filstørrelse omkring 10-12gb, hvor jeg så har tænkt at det umuligt kunne være 1:1, men du må meget undskylde hvis jeg har misforstået det.

Som sagt var jeg mere herinde og læse tests i tiden omkring købet af mit pana-tv VT20 , hvilket jo også er meget lang tid siden.. :p

Men jeg holder stadig fast i min mening omkring, at det er en fejl at benævne det negativt, at den er "nørdet", i min optik tæller det positivt og netop derfor jeg ville bruge tid og penge på den, hvis det nu endelig var ;)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#213645
Mht. det med manglende HD lyd, så kan man købe et eksternt lydkort og sætte på den til godt 300 kr. Jeg kan ikke se om disse HD-lydkort giver dig mulighed for at bitstreame DTS-MA og Dolby HD - det ligner blot high-res lyd til musikbrug.
#213650
Tak for en super god og grundig test :-)

Er selv på udkig efter en bedre løsning end Plex, da det her ikke er muligt at benytte embedded/VOBSUB undertekser i Direct Play. Hvis jeg i Plex skifter til Direct Streaming eller Transcoding bliver billedkvaliteten markant forringet, og det må simpelthen kunne gøres bedre. Mine DVD'er er konverteret 1:1 til MKV og ligger på en QNAP NAS.

Jeg vil meget gerne høre om man med en RP2/Kodi kan lave tabsfri afspilling af DVD filmene med de originale, indlejrede undertekster (dvs. uden at skulle benytte SRT filer eller andet gøjl) ?

Er der aktuelt andre, bedre løsninger end RP2/Kodi til at løse den udfordring jeg beskriver ?

Som jeg har forstået det, så skal RP2 være tilkoblet fjernsynet/receiveren via HDMI. Ved du om man tilkoble en IR forlænger, så RP2 boksen kan ligge i et skab sammen med resten af kablerne ?

/Jakob
Senest rettet af jakobon 22. mar 2015, 18:09, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#213657
RP er testet med netop den type filer og originale undertekster - det er essensen af 1:1 rips. Så det klarer den fint.

Du kan købe det board jeg linker til i anmeldelsen, som giver dig tænd/sluk og samtidigt fungerer som IR modtager. Den fås i to versioner, hvor den ene har en ledning på IR øjet.
Af binlarsen
#213662
Torben. Jeg havde ikke lige set det link som du har på din anmeldelse, hvor der gives 10%, det er faktisk en ganske fornuftig pris, fremfor at skulle købe det i england, jf. min tidligere post.
Hvis det så på nogen måde kan støtte denne fremragende side, at købe gennem linket, så vil jeg da klart anbefale det.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#213663
Vi får ingen provision. Det er blot en service til raspberryPi.dk, som har lånt os udstyret. Vi får penge ved at du klikker på pricerunner :-)

Hvis man kan spare lidt kroner ved først at læse vores test (og kigge på vores reklamer) og så besøge dem der har udlånt os udstyret, så er det jo win-win.
#213952
Har just selv investeret i en RPI (Raspberry PI) 2. Har kørt en B+ med OpenELEC siden den kom ud og må sige at der på ydelsesfronten er sket store fremskridt. Mangler rent faktisk ikke nogeet i forhold til en fuld-størrelses HTPC (efter min mening). Og fordelen ved at kunne benytte CEC (fjernsynets remote) til at styre KODI er alene nok for mig til at vælge RPI.

Derimod må jeg sige at software siden har været lidt mere tricky. Forsøgte mig med seneste OpenELEC 5.0.7 men må konstatere at den konsekvent corrupter mit SD-kort et problem jeg aldrig havde med min gamle RPI B+ - selv om den fik strøm fra TV og blev slukket uden at lukke ned. Heldigvis så findes OSMC som et alternativ til OpenELEC med nøjagtig samme funktionalitet. Den kører stadig KODI men det underliggende OS er forskelligt og det viste sig at løse problemet med de ødelagte filsystemer på SD-kortet.

Nu spiller det bare perfekt. Jeg foretrækker det langt for min gamle HTPC, det eneste der efter min mening kan retfærdiggøre en HTPC er hvis man skal kunne spille grafiktunge spil (eller bare spil som kræver windows).

Moderator har fjernet henvisning til tvivlsomme tjenester, som der ikke bør reklameres med her på siden
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#213954
Vi er bekendte med, at der findes tjenester til Kodi, som bevæger i den mere skyggefyldte del af internettet, men den slags reklamerer vi ikke med her på siden , så jeg har fjernet henvisningen til App'en.