Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Bowig
#213532
Jeg har en Panasonic G30 42" og har så lige læst det nye med at Chromecast kan styres via ens fjernbetjening - hvis man altså har HDMI CEC i sine HDMI-indgange. Hvordan finder jeg lige præcist ud af det på min model?
Af Snurrerundtlyd
#213533
Det har næsten alle TV med HDMI-indgange.
Du kan jo prøve at google "Panasonic G30 CEC" eller kigge i manualen.
Af Bowig
#213534
Takker... jeg spørger nu fordi der under sidste artikels billede stod: "Ejere af Sony og Samsung-skærme bekræfter ligeledes, at det virker, men enhver tv-skærm med HDMI CEC bør fungere. Vær opmærksom på, at ikke alle HDMI-porte understøtter CEC. Det er ofte kun en eller to af portene, der har det indbygget, så flyt din Chromecast til en af disse. Chromecast kan også tænde dit tv via CEC-systemet." Derfor mit 'uvidende' spørgsmål. Og så kunne det jo være, at en 'klog' kunne give mig svaret direkte her.
Af Snurrerundtlyd
#213544
Vær opmærksom på at de forskellige TV-producenter som regel har deres eget navn for CEC-protokollen, nogle gange med flere kommandoer bygget oven på standard CEC-kommandoerne. Men de kan stadig bruge standard CEC-kommandoerne på tværs af forskellige producenter.

https://en.wikipedia.org/wiki/HDMI#CEC
Trade names for CEC are

Anynet+ (Samsung)
Aquos Link (Sharp)
BRAVIA Link and BRAVIA Sync (Sony)
HDMI-CEC (Hitachi)
E-link (AOC)
Kuro Link (Pioneer)
INlink (Insignia)
CE-Link and Regza Link (Toshiba),
RIHD (Remote Interactive over HDMI) (Onkyo),
RuncoLink (Runco International),
SimpLink (LG),
T-Link (ITT)
HDAVI Control, EZ-Sync
VIERA Link (Panasonic)
EasyLink (Philips)
NetCommand for HDMI (Mitsubishi).
Panasonic kalder det altså CEC for VIERA Link, så det nok det du skal kigge efter i manualer osv.