Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#208412
Anmeldelsen af Xbox One er nu online. Der er allerede skrevet masser om Xbox One's spilaspekt, men i denne test kigger vi nærmere på mediecenter-delen og apps, som først nu er begyndt at falde på plads efter konsollen har været på markedet i noget tid.
Find testen her: http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1417427469

Hvis du har spørgsmål, kommentarer eller tilføjelser, kan de placeres her i tråden og vi skal prøve at vende tilbage på dem.

God fornøjelse med læsningen.
#208452
Jeg savner en anmeldelse af den funktion, som virkelig differentierer Xbox One fra Playstation 4, nemlig HDMI indgangen. Er den brugbar? Er det bare et irritationsmoment? Og det spørgsmål, som der er lidt delte meninger om: Skal maskinen være tændt for at kunne se tv, hvis man f.eks. kører Yousee-boksen igennem? Altså er der HDMI passthrough?
#208453
Jeg har et spørgsmål til kinect'en, som jeg synes er den ting der gør Xbox One så meget federe end PS4. Du skriver at stemmestyring ikke er tilgængeligt i Danmark, men er der mulighed for f.eks. at sætte den til "uk" eller "usa" og så få stemmestyring på engelsk?
#208463
x99gump skrev:Jeg har et spørgsmål til kinect'en, som jeg synes er den ting der gør Xbox One så meget federe end PS4. Du skriver at stemmestyring ikke er tilgængeligt i Danmark, men er der mulighed for f.eks. at sætte den til "uk" eller "usa" og så få stemmestyring på engelsk?
Det kan man, men det er jo stadigt ikke tilgængeligt i Danmark så :)
Senest rettet af Sploink 2. dec 2014, 13:46, rettet i alt 1 gang.
#208500
BehnReady skrev:I skriver at man ikke kan skifte mellem vinduerne når to apps er sidestillet, men det er altså ikke korrekt. Man kan hurtigt skifte mellem vinduerne med et dobbelttryk på Xbox knappen på controlleren.
Alright, cool! Men eftersom det ikke var så brugervenligt at jeg regnede de ud, er jeg desværre næppe den sidste som har det problem :/


@ladyhawke: jeg tester pass-though og tv-delen når jeg får en TV boks fra Microsoft
Af sigvaldt
#208539
Fint med lidt fokus på Xbox One:) Rigtig lækker konsol ifht. PS4, hvor man ikke kan andet end at spille!
Mediacenter delen fungerer godt, og det er muligt at skifte mellem apps!
En side som Flatpanels skuffe dog fælt ved ikke at nævne PLEX! Der er en officiel PLEX app til Xbox One, hvilken der stadig udvikles på - og det fungerer. Hvordan man kan anmelde Xbox One som mediecenter og undlade PLEX, det fatter jeg ikke!

Mht. Kinect - indstil sprog til engelsk, og det virker - rigtig godt. Det skal nok komme til at understøtte dansk! Men med gestures osv. det virker! Fedt at kunne navigere i apps, film, musik osv. med hånden!
Når i nærmest sviner Kinect 2.0 til, så tror jeg det er fordi I ikke har prøvet det ordentligt. Xbox Fitness får stor ros rundt omkring! I spil er der mulig for at skrige kommandoer, f.eks. "Xbox, record that" - og den optager gameklippet, og det kan den da den hele tiden optager 15 min. sekvenser!

Op på hesten igen, og test tingene ordentlig inden i anmelder!
Af tlindegaard
#208541
Hej Sigvaldt,

Xboxen er blevet testet "ordentligt" - jeg deler blot ikke din begejstring :)

Jeg så gerne at Kinecten blev integreret i flere spil, men når den ikke kommer med som standard er der ganske få udviklere som gider integrere den i spil (money talks...) og set er en skam!

Jeg nævner ikke Plex da det ikke er helt så populær en betalingstjeneste som mange af de andre.

Slutresultatet er at Xbox One er en hurtigere 360, ikke en "next gen" med nogen nævneværdig revolutionerende funktion.

Hvis jeg skulle købe en ny konsol ville det nok blive One, men det er ikke sådan at jeg faldt bagover af benovelse da jeg restede den...
#208546
Det er jo også først for nylig at det har været muligt at købe den uden Kinect (hvis jeg husker rigtig).

PLEX er da ret populær, den overgåes da kun af XBMC vil jeg mene??

Har du ikke haft mulighed for at prøve med tv-indgangen? Jeg har endnu ikke prøvet det, men mener også der er en begrænsning på opløsningen på 720p.

Nuvel - det er vel også lidt religion med hvilken konsol man vælger, Xbox'en er bare meget mere Allround end PS4.

Men altid godt med et review af nyt gear :)
#208811
Så kort summeret op:
Xbox kan nu afspille bluray... ligesom PS4
Den har ethnernet stik... ligesom PS4
Man kan spille sit købte spil inden det er downloadet... ligesom PS4 kan
Den har 3 streaming apps som er på stort set alle afspillere inkl PS4
Den understøtter dlna og MKV dette gør PS4 ikke pt. men PS3 kan. Og mån ikke PS4 kommer til at kunne det i fremtiden.
Den kan stemmestyres... ligesom PS4
Den kan bevægelsesstyres... men det kunne Xbox 360 da også?
Controlleren har bevægelses sensor... ligesom PS4
Med Kinect kan man automatisk logge ind... ligesom man kunne på Xbox 360 og ligesom man kan med 2 klik på controlleren på PS4
Man kan få en fjernbetjening til One, ligesom man kunne til PS3 Hvis du har et tv som understøtter HDMI-CEC kan en PS4 fjernstyres med samme fjernbetjening som du bruger til dit tv. bum.


Alt det negative:
Den er blevet større
Den har en funktion der hedder sidestil... som er halvhjertet lavet?
Den er ikke sønderligt hurtigere til at loade spil (Uden SSD)
Den har en yderst sparsom app store... modsat PS4 som virkelig er kommet efter det med en masse. (Selvfølgelig langt mindre end på PS3)
Den mangler support af rigtig mange codec
Den har et højt strømforbrug når man bruger den som media afspiller.

Så for kort at summere op når det kommer til konsol er den på meget få punkter bedre end en PS4, spil udvalget er ringere, app storen er sølle og det eneste den har der køre lidt for den er Kinect som ikke er med som standard når man køber den.
Som mediacenter er det en halvhjertet fornøjelse (pt) som ikke er på højere niveau end hvad man finder i en PS3 som kan 90% af de ting der nævnes her.

Som andre nævner så ville en gennemgang af HDMI IN mulighederne havde været rart da det jo virkelig er her den skuller sig ud.

Jeg vil dog give dig ret i der ikke er særlig meget Next Gen over hverken PS4 og Xbox One.

Men alt dette er jo bare min betrægtning. Og min noget afdæmpet holdning til One skyldes måske også at jeg Ejer både PS3 og PS4 og har et dedikeret media center (PC som køre XBMC) Plus sidste års model af Samsung TV plus et Apple TV. så jeg tror jeg ER dækket ind når det kommer til MediaCenter :)
Af Kozmok
#209000
sigvaldt skrev:Fint med lidt fokus på Xbox One:) Rigtig lækker konsol ifht. PS4, hvor man ikke kan andet end at spille!
Mediacenter delen fungerer godt, og det er muligt at skifte mellem apps!
En side som Flatpanels skuffe dog fælt ved ikke at nævne PLEX! Der er en officiel PLEX app til Xbox One, hvilken der stadig udvikles på - og det fungerer. Hvordan man kan anmelde Xbox One som mediecenter og undlade PLEX, det fatter jeg ikke!

Mht. Kinect - indstil sprog til engelsk, og det virker - rigtig godt. Det skal nok komme til at understøtte dansk! Men med gestures osv. det virker! Fedt at kunne navigere i apps, film, musik osv. med hånden!
Når i nærmest sviner Kinect 2.0 til, så tror jeg det er fordi I ikke har prøvet det ordentligt. Xbox Fitness får stor ros rundt omkring! I spil er der mulig for at skrige kommandoer, f.eks. "Xbox, record that" - og den optager gameklippet, og det kan den da den hele tiden optager 15 min. sekvenser!

Op på hesten igen, og test tingene ordentlig inden i anmelder!
Det passer ikke PS4 ikke kan andet end at spille, brugerfladen virker rigtig godt, der er ikke meget elektronik hvor man har den følelse. At afspille mp3 filer er så simpel og lækkert. Man kan lytte samtidig med man spiller. Selvfølgelig er der nogle mangler, mon ikke det bliver rettet når den har så stor potentiale
Af BehnReady
#209001
Jeg synes faktisk at Xbox One bliver meget overset på medie fronten i disse dage, blandt andet har DR lige meldt ud at deres TV app i første omgang kun kommer til PS3 og PS4, og det nye Blockbuster har også kun app til PS4.

Eftersom jeg vel bruger min Xbox sådan 50/50 mellem spil og streaming, så er det lige før at jeg har fortrudt jeg valgte Xbox fremfor PS4. Specielt også fordi de spil jeg spiller findes til begge platforme.
#209071
Nu bliver PS4 jo ikke bedre af, at du siger den kan noget af det samme som en Xbox One.

Ej heller bliver Xbox One dårligere af, at kan noget af det samme som en Xbox 360.

Du kunne også ringe fra den første iPhone, men vil stadig mene den nyste model er bedre - på trods af de bare har kopieret denne feature fra den første...


Angående PS4 vs. Xbox One så er det smag og behag. Men faktum er, at Microsoft har forbedret konsollen på rigtig mange punkter (f.eks. DLNA og afspilning af .MKV) i det første år, mens Sony har stået praktisk talt stille...

Kenneth85 skrev:Så kort summeret op:
Xbox kan nu afspille bluray... ligesom PS4
Den har ethnernet stik... ligesom PS4
Man kan spille sit købte spil inden det er downloadet... ligesom PS4 kan
Den har 3 streaming apps som er på stort set alle afspillere inkl PS4
Den understøtter dlna og MKV dette gør PS4 ikke pt. men PS3 kan. Og mån ikke PS4 kommer til at kunne det i fremtiden.
Den kan stemmestyres... ligesom PS4
Den kan bevægelsesstyres... men det kunne Xbox 360 da også?
Controlleren har bevægelses sensor... ligesom PS4
Med Kinect kan man automatisk logge ind... ligesom man kunne på Xbox 360 og ligesom man kan med 2 klik på controlleren på PS4
Man kan få en fjernbetjening til One, ligesom man kunne til PS3 Hvis du har et tv som understøtter HDMI-CEC kan en PS4 fjernstyres med samme fjernbetjening som du bruger til dit tv. bum.


Alt det negative:
Den er blevet større
Den har en funktion der hedder sidestil... som er halvhjertet lavet?
Den er ikke sønderligt hurtigere til at loade spil (Uden SSD)
Den har en yderst sparsom app store... modsat PS4 som virkelig er kommet efter det med en masse. (Selvfølgelig langt mindre end på PS3)
Den mangler support af rigtig mange codec
Den har et højt strømforbrug når man bruger den som media afspiller.

Så for kort at summere op når det kommer til konsol er den på meget få punkter bedre end en PS4, spil udvalget er ringere, app storen er sølle og det eneste den har der køre lidt for den er Kinect som ikke er med som standard når man køber den.
Som mediacenter er det en halvhjertet fornøjelse (pt) som ikke er på højere niveau end hvad man finder i en PS3 som kan 90% af de ting der nævnes her.

Som andre nævner så ville en gennemgang af HDMI IN mulighederne havde været rart da det jo virkelig er her den skuller sig ud.

Jeg vil dog give dig ret i der ikke er særlig meget Next Gen over hverken PS4 og Xbox One.

Men alt dette er jo bare min betrægtning. Og min noget afdæmpet holdning til One skyldes måske også at jeg Ejer både PS3 og PS4 og har et dedikeret media center (PC som køre XBMC) Plus sidste års model af Samsung TV plus et Apple TV. så jeg tror jeg ER dækket ind når det kommer til MediaCenter :)
#209097
Jeg er skam helt enig i at det gør hverken PS4 eller Xbox One værre eller bedre at de kan de samme ting.

Jeg syntes blot at der ingen grund er til at falde på halen over ting som den enten har kunnet længe eller som konkurrenterne kan.
I stedet bliver det framlagt som noget fantastisk ved xbox.

Desiden så er din sammenligning måske lige en tand for grøv, det ville svare til at jeg nævnte at den kunne afvikle spil... ligesom den første xbox kunne.

Når man tænker på at Xbox One´s fokus er 50/50 med spil og media center så syntes jeg persongt at den svigter GRUMT på media center delen. Jeg siger ikke PS4 er bedre, overhovedet ikke. Men One er langt ringere end alternative media afspillere på markedet.