Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#216029
eg har mulighed for at købe et Shield TV med hjem fra USA i midten af Juni, men jeg er lidt usikker på hvad jeg gør med strømstik. Som jeg læser anmeldelserne, så er det en "power brick" - så jeg kan ikke bare bruge et standard EU strømkabel, som jeg ellers har gjort tidligere med fx Apple TV.

Er der nogen, der har læst mere op på den del? Ellers en spændende boks!

En meget gennemført video-anmeldelses kan kan ses her: https://www.youtube.com/watch?v=wFZfCBXw6K4
#216120
jacobsan skrev:Savner dog fortsat bedre app kompatibilitet - fx med TV2 Play og HBO Nordic - og det problem vil vel være det samme med NVIDIA Shield og andre bokse/tv med Android TV...
Vil man ikke have samme muligheder som med en Chromecast?
#216122
frugtkompot skrev:eg har mulighed for at købe et Shield TV med hjem fra USA i midten af Juni, men jeg er lidt usikker på hvad jeg gør med strømstik. Som jeg læser anmeldelserne, så er det en "power brick" - så jeg kan ikke bare bruge et standard EU strømkabel, som jeg ellers har gjort tidligere med fx Apple TV.

Er der nogen, der har læst mere op på den del? Ellers en spændende boks!

En meget gennemført video-anmeldelses kan kan ses her: https://www.youtube.com/watch?v=wFZfCBXw6K4
Selv med en power-brick, så plejer man vel at bruge switch-mode strømforsyninger, så man ikke skal sende forskellige pakker til hhv. EU og USA/UK. Så skal der blot en adapter på selve stikket. Men det er nok værd at sikre sig, at klodsen kan køre på både 110 og 220 V først.
#216123
steen6400 skrev:
jacobsan skrev:Savner dog fortsat bedre app kompatibilitet - fx med TV2 Play og HBO Nordic - og det problem vil vel være det samme med NVIDIA Shield og andre bokse/tv med Android TV...
Vil man ikke have samme muligheder som med en Chromecast?
Jo, den burde fungere ligesom en Chromecast-stick. Det gjorde deres Nexus Player i hvert fald.
#216125
Nexus Player (som jeg har) kører med Android TV hvor Chromecast mig bekendt kører med Android 4.4.3. Det er to forskellige platforme og apps der virker til den ene virker ikke nødvendigvis til den anden.
#216139
jacobsan skrev:Nexus Player (som jeg har) kører med Android TV hvor Chromecast mig bekendt kører med Android 4.4.3. Det er to forskellige platforme og apps der virker til den ene virker ikke nødvendigvis til den anden.
Chromecast kører slet ikke "apps" på den måde, den er baseret på Android, men jeg tror ikke der er nogen specifikke versionsnumre, uanset dette kan den dog ikke fungere ligesom Android da alt hvad der gør Android til Android er fjernet derfra, men de bruger begge Google Cast protokollen hvilket er det relevante.

Hvad der virker til Chromecast burde gerne virke på enhver Google Cast enhed (Pånær åbenlyse device-specifikke ting som fx chromecast appen, device offers, opløsninger, etc)

Jeg vil dog tro i fremtiden at du ser mulighed for at gøre større brug af hardwaren over Google Cast, og i såfald vil Chromecast begynde at ramle ind i ting den ikke kan afvikle, hvor andre Google Cast enheder kan.

Men som udgangspunkt, hvertfald hvad mediestreaming, angår så er Google Cast det samme på begge enheder.
#216140
Jeg er slet ikke ekspert i det tekniske, men jeg er umiddelbart enig når det gælder muligheden forbat streame. Min pointe var dog netop muligheden for at afvikle apps direkte fra boksen, fx Nexus Player eller Shield. Og her synes jeg ikke TV2 Play og HBO Nordic fungerer optimalt, når man installerer .apk-pakkerne.