Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#207794
Anmeldelsen af GoAllTV er nu online. Det er en lilel HDMI-dongle, som giver bl.a. Netflix, Viaplay, TV2 Play, DR TV og mange andre tjenester, sågar spil, på tv-skærmen. Læs vores dybdegående test af hvordan Android tablet-apps blæst op i tv-størrelse opleves.
Find testen her: http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1415947717

Hvis du har spørgsmål, kommentarer eller tilføjelser, kan de placeres her i tråden og vi skal prøve at vende tilbage på dem.

God fornøjelse med læsningen.
Af OleRas
#207800
Hej

Tak for en fin anmeldelse ! - Jeg har sådan en GoAllTV, og har haft den stort set siden den blev tilgængelig. - Jeg er helt enig i vurderingen, men har en enkelt lille kommentar til fjernbetjeningen, det er rigtigt at den er svær at "ramme" med, men mit indtryk er at det ikke så meget skyldes at den er upræsis, men derimod at den har en dårligt rækkevidde !, dvs. at på normal kigge-afstand er problemet dér, men hvis man går tættere på GoAllTV boxen, f.eks. blot een meter fra, så er der ingen problemer med præsisionen og hastigheden. - Så en fjernbetjening med en bedre rækkevidde, så tror jeg den ville fungere perfekt.

Og apropos rækkevidde, så oplever jeg også en meget dårlig rækkevidde på WiFi delen ! - Den skal ikke meget længere end en 6-8 meter væk for accespointet før det begynder at gå galt med forbindelsen, som gir' sig udtryk i lav hastighed, og dermed også dårligere billedkvalitet. - Så også her er der plads til forbedringer. - Faktisk anbefaler GOAllTV i en af opsætnings-menuerne at man benytter en kablet forbindelse, som jeg dog ikke har prøvet.

Og endelig så savner jeg også den mulighed som ellers findes på Android telefoner og tablets hvor man kan justere lysstyrken på skærmen, den mulighed findes ikke på GoAllTV, og på mit tv er det billede som genereres af GoAllTV en del mørkere end det billede som ellers er på mit tv, incl. diverse andre input enheder. - Muligvis kan det justeres på den HDMI indgang som benyttes på tv'et, det har jeg ikke prøvet.
Senest rettet af OleRas 14. nov 2014, 17:31, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#207804
Dvs. problemet med fjernbetjeningen ville kunne løses med eks. en universalbetjening i stedet? Det er jo gode nyheder, da det i forvejen ville være at foretrække hvis man både vil betjene TV (volumen/tænd/sluk mv.) og boksen (alt det øvrige).
Af Globulus
#207807
Artiklen giver et godt øjebliksbillede af streaming apps på Android-baserede enheder. Måske overskriften skulle have reflekteret denne fokus og man så kunne have indledt artiklen med at man anvendte GoAllTV som et eksempel på en Android-stick?

Da jeg så overskriften fik jeg en forventning om, at man ville bruge mere plads på en gennemgang af launcheren og hvordan denne adskiller sig fra flere lignende launchere, man kan downloade hvis man køber en af de mange konkurrerende sticks som har været på markedet i længere tid.

Måske også lidt information om, hvorfor eptv blev til GoAllTV(?), om eptv-kunder fortsat supporteres, osv.

Det kunne være interessant at se en lignende test af noget i stil med http://www.amazon.com/Tronsmart-Vega-S8 ... B00JGGK8II hvor man for $100 får - på overfladen set - langt mere hardware for de samme penge, 4K-understøttelse, en CPU, som er mere åben for udviklerne end Rockchips, osv.

At dømme ud fra anmeldelserne på Amazon lader kvalitetskontrollen en del tilbage at ønske men jeg tvivler på, at det er anderledes med GoAllTV hvor i da også selv gør opmærksom på skavanker ude i krogene.

Jeg har forståelse for, at eptv/GoAllTV har en vis interesse for en dansk hjemmeside pga. det danske islæt men kunne det ikke også være interessant blot een gang om året at lave en anmeldelse af en "dx.com"-boks med den seneste teknologi?

Men igen: Artiklen giver et godt øjebliksbillede af streaming apps på Android-baserede enheder!
Af tlindegaard
#207817
Hej Ole,

Jeg har oplevet det modsatte af dig, mht fjernbetjeningen. Hvis jeg gik tæt på var den helt ustyrlig, sad jeg cirka 5m derfra var den fin, og ved 3,5m (som er der hvor sofaen står) er den som beskrevet i artiklen.

---

Hej Globulus,

Gode inputs, Go All TV er den mest interessante da den kan fås i danske butikker. Jeg ved godt at nogle af Flatpanels læsere gerne køber ting i udlandet, men vi er nødt til at ramme så mange som muligt.

Om kort tid kommer der dog en anmeldelse af Google Nexus Player (som endnu ikke er i DK) og den vil beskrive hvordan Android TV er lige nu.
Af Globulus
#207819
Det mest oplagte alternativ - hvis vi skal holde os til de danske (net)butikker havde været Rikomagic som efterhånden har været på markedet herhjemme et par år.

Eller skulle man sige "var" på markedet?

En hurtig søgning giver det indtryk, at det er yderst begrænset hvor mange steder man stadig kan købe dem - hvis de da overhovedet har dem på lager.

Jeg skal ikke kunne udtale mig om det skulle være fordi de er trætte af at få dem retur. Netbutikkerne havde ofte "demo-modeller" på lager.



Hvad angår Google Nexus Player gør jeg mig ikke de store forhåbninger. I det mindste ikke hvad den første model angår.

Hvis den hverken har ethernet- eller USB-stik bliver det næppe den all-in-one boks de fleste går og ønsker sig. OK, den har en micro-USB port men den er mig bekendt ikke beregnet til at drive en ekstern 2.5" HD. Der findes ethernet- til micro-USB adaptere til at løse ethernet-problemet men så er dén port jo væk hvis man også ønsker at isætte en adapter til et trådløst tastatur. Det kan måske løses med en hub men den skal så formentlig have ekstern strøm hvilket betyder, at en Nexus Player kommer til at ligne en blæksprutte på samme måde som en Raspberry Pi eller en Android streaming stick.

Dermed har vi reelt - måske - blot endnu en relativt lukket streaming-boks som måske mest af alt er sat i verden for at sælge specifikke tjenester snarere end at give brugerne frit valg på alle hylder.

Det synes som om, at man enten må vælge mellem en boks der er god til streaming eller en boks der er god til afspilning af mærkelige formater med høje bitrater. En HTPC er stadig det bedste bud hvis disse to egenskaber skal kombineres i een boks.



Jeg har selv en Apple TV2 m/XBMC til streaming og en NeoTV 550 til de mærkelige formater. Mit relativt nye Sony TV har overtaget streaming fra Apple TV (primært YouTube da jeg stort ikke brugte andet på ATV2) men jeg kan desværre ikke lade TV'et overtage medieafspilningen fra NeoTV 500 da den ikke understøtter menuer på DVD-rips. Jeg har også oplevet seriøse lipsync-problemer på visse mkv-filer. Neo'en understøtter i modsætningen til TV'et så ikke afspilning af ogg-lydformatet, hvilket er et problem da dette benyttes i videoer fra YouTube hvis de bliver downloadet i SD-format. Og sådan er der så meget, så jeg fortsætter med min blanding af bokse og indbyggede funktioner mens jeg venter på den perfekte boks som ikke er hverken en HTPC til 5.000 kr. eller en NUC eller Mac Mini med indbygget blæser.

Jeg håber på, at markedet ser meget mere spændende ud indenfor et års tid når et væld af små bokse baseret på Broadwell formentlig vil være almindeligt tilgængelige.
Af QaxXxuZ
#207852
Jeg kan læse at du har fået tv2 play til at virke.... Hvordan det?
Jeg har også købt den fra den kom ud, den er opdateret og installeret tv2play, men når du vil afspille noget kommer der bare en fejlmeddelse. Jeg skrev derfor til eptv, hvor de svarede at de var klar over problemmet, og arbejdede på højtryk sammen med tv2 om en løsning.
Så hvordan har du kunne se noget?
Af tlindegaard
#207853
Hej QaxXxuz,

Jeg har faktisk haft mere hul igennem, men har lige som dig også oplevet at den slet ikke kan afspille.

Men da det er en fejl de er opmærksomme på og i gang med at rette, så valgte jeg ikke at nævne det i testen.

Jeg gjorde i øvrigt ikke noget specielt, men om EPTV har givet mig en enhed mere beta software eller lignende, det ved jeg dog ikke.
Af QaxXxuZ
#207857
tlindegaard skrev:Hej QaxXxuz,

Jeg har faktisk haft mere hul igennem, men har lige som dig også oplevet at den slet ikke kan afspille.

Men da det er en fejl de er opmærksomme på og i gang med at rette, så valgte jeg ikke at nævne det i testen.

Jeg gjorde i øvrigt ikke noget specielt, men om EPTV har givet mig en enhed mere beta software eller lignende, det ved jeg dog ikke.
Ja det kunne jo godt være forklaringen. Det er sikkert den nyeste version der fejler.
Det er bare ærgeligt, for med tv2play på den, sammen med de andre kan man droppe kabeltv.

Men tak for svar, det kunne jo godt være at du havde lavet nogle ninja tricks for lige at få det til at køre.
Af JKay
#207899
Det undre mig at hverken Chromecast eller WatzMeNow bliver nævnt i denne test. De er jo også begge HDMI dongles.

WatzMeNow er også en Android dongle med samme elendige fjernbetjening! Men deres arkiv er nu meget brugbart.

Chromecast fungere fint.. og til 270,- dkr er der ikke så meget at tænke over... men savner support til TV2 og HBO.
Af tlindegaard
#207929
BrianSPC skrev:Kan man se sine Yousee tv kanaler hvis man installere deres app på den ?
Ja, det kan man :) Der er i øvrigt lige kommet en opdatering til app'en så det nu er 720p i stedet for SD.

Go All TV er det tætteste vi kommer på muligheden for gå 100% trådløst TV. Problemet ligger mest i ringe apps som HBO, TV2 (til tider) etc.


JKay, watzmenow har et lidt andet fokus, da det primært er Flow-TV. Jeg synes også det er synd for Go All TV hvis den skal sammenlignes med Chromecast. Chromecast har ganske få apps som understøttelse, Go All TV har hele Google Play at lege med.