Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Arcona
#207402
4K er lige en tand for heftig for nutidens GPUer, 8.8 mio pixels.

3440 x 1440 har lige knap 5 mio pixels, folk melder at de får 40-50 fps med et enkelt 970 kort allerede idag. Så det er ikke så svært at ramme de 60 fps med SLI eller 990.

nutidens spil har ikke"4K textures". Det svarer til at se en DVD på et fuld-HD fjernsyn.

21:9 er det naturlige fremtskridt, lige som vi gik fra 4:3 til 16:9 :)

Så derfor er denne monitor det bedste lige nu, efter min mening :)

Jeg kan iøvrigt bedst lide IPS, da farverne er vigtige efter min mening.

Venter dog nok lige lidt og ser hvor god Dell'en er og hvor meget den koster før jeg springer på AOC'en :)

Mht hvilken opløsning man kører, så kører man da native resolution hele tiden, 3440 x 1440 på denne monitor. Der er sorte blokke i siderne når man ser 16:9 film/TV osv, men det kan man jo ikke undgå, hvis man ikke vil have et udstrukket billede.

ældre spil der ikke understøtter 21:9 kan man bruge et lille gratis program...
http://www.flawlesswidescreen.org/
Ved ikke hvorfor men deres side er nede i øjeblikket.

Kan godt være det er en lidt stor investering at købe denne skærm, men man har jo ofte sin monitor længere end sin computer :)
Af Engelhart
#207516
Har du prøvet LG's version? I så fald, kan du sige noget om forskellen?
Har netop returneret LG's 34", pga. for meget backlight bleed og har overvejelse om AOC's i forhåbning om at det ikke er så slemt.
Af Arcona
#207611
her er billeder og pris af Dell's version 1199 dollars, håber den pris holder, da det ikke er så meget højere end konkurrenterne
http://www.overclock.net/t/1522940/dell ... k-monitors
billeder på side 1 og 2 i tråden

Tror jeg venter på Dell da den er kurvet som reducerer backlight bleed, og nogle eksemplarer af LG og AOC har meget backlight bleed.

Nej til den pris er der ingen tvivl, insta buy når de åbner for bestillinger af UltraSharp U3415W, Dell er top kvali (B

Her er Dell'en på kinesisk :)
http://accessories.ap.dell.com/sna/prod ... redirect=1
10000 HKD er 7700 danske

Dell bruger samme panel som den kurvede LG 34UC97.
Senest rettet af Arcona 23. nov 2014, 16:07, rettet i alt 1 gang.
Af Daath
#208021
Så fik jeg min! Bestilt 7/10 - modtaget 20/11 fra komplett.dk

Jeg kan mærke, at jeg i hvert fald skal vænne mig til den! ;)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#208031
Foden på Dell'en må næsten være ekstraudstyr. Den er jo vild!
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#213569
Jeg vil tilføje, at jeg nu har haft mulighed for at bruge 3 dage med Dells buede 34" model og den løser lidt af de problemer vi oplevede med de brede betragtningsvinkler. Til gengæld havde den lidt bleeding i toppen.

Generelt set, så virkede Dell'en dog mere lækker i kvaliteten og buen var helt klart et plus for den. Jeg havde ikke måleudstyr med mig, da jeg prøvede den, så farvenuanceringen kan jeg ikke gå i detaljer med, men skærmen kom præ-kalibreret fra fabrikken og det så ganske fornuftigt ud.
Af BrunoB
#213586
Det kunne være fedt med en sammenligning mellem de 2 buede 9:21 monitors Dell-U3415W og LG-34UC97 til f.eks gaming.
Det tyske PCGames&HW har for nyligt anmeldt LG-34UC97 positivt til gaming.

Jeg står selv og overvejer en af dem til racer spillet iRacing - fordi jeg har opgivet at vente til en af producenterne får nosset sig sammen til at markedsføre en oled monitor.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#213595
Jeg ville rigtig gerne teste dem til gaming-brug, men den PC jeg har stående er alt for svag til det. Den gik helt i knæ til testen af AOC-skærmen, så det er lige før den skal opgraderes før vi kan tale om reelle tests til spilbrug på de her kæmpe-skærme. Samme problem opstår når vi begynder at se på 4K monitors.
Af BrunoB
#213603
Jamen det er lige præcis det som min bibel PCGame&HW påstår de her skærme med deres ca. 2K pixels muliggør.
Nemlig at man med ganske vist et af de bedre grafikkort rimeligt kan game med ret høje fps´er. O-O

For de reviewede osse en anden LG der havde 4K opløsning (31MU97) og måtte som du konkludere at med dagens grafikkort er det ikke muligt at producere nok fps til gaming.
Med mindre man neddrosler alle grafiksettings så det nærmest ligner almindeligt HD opløsning. O_O
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#213605
4K har også en del flere pixels, så det vil kræve endnu flere kræfter. PCen har været klar til en opgradering længe, men jeg er simpelthen for nærig til at smide 10.000 kr i noget der er tændt 30 minutter hver 14. dag og som er forældet 2 dage efter det er indkøbt.
Af BrunoB
#213620
Den med forældelsen kan man jo ikke rigtigt gøre noget ved.
Sådan er det jo med pc udviklingen.
Men den med at en evt ny puter kun er tændt 1 time pr måned er der da en nem løsning på.
Manden skal da bare game noget mere. :D

Note: Hva med online livet på f.eks iRacing? O_O
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#213641
Jeg får ikke gamet med mindre det står i en kalender, så vi er en 10-20 gutter der mødes på en cafe af og til og spiller en 2-3 timer. Jeg har vist stadig Battlefield 4 liggende uden at hele spillet det til ende, men da PCen kun trækker 3-4 fps, så er det en fesen oplevelse at spille.