Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Toga
#207016
Jeg må sige, at det er et fantastisk TV.

At se en Blue-Ray film er helt fantastisk. Billede er så dybt og kontrasten er helt sindssyg. Meget levende og roligt for øjet.

Jeres kalibrering gjorde en kæmpe forskel. Tak for det.

Må jeg spørger hvad (Under hvidbalance) "Mønster betyder"? Og skal den stå i ydre eller indre?

Tak!

/Thomas
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#207018
Er det ikke blot et sæt testbilleder skærmen kan køre? Jeg nåede kun lige kort at prøve, og som jeg lige husker det, så har det ikke noget med kalibreringen at gøre.
Af Toga
#207020
Torben Rasmussen skrev:Er det ikke blot et sæt testbilleder skærmen kan køre? Jeg nåede kun lige kort at prøve, og som jeg lige husker det, så har det ikke noget med kalibreringen at gøre.
OK tak, Torben - jeg aner virkelig ikke hvad den funktion gør.

Bedste hilsner,
Thomas
#207027
Torben Rasmussen skrev:
Johnjohn skrev:Ja kan det ikke håndtere hurtige bevægelser, er det virkeligt en deal breaker, fatter ikke det kan få en topanbefaling, hvis det bliver uskarpt ved hurtige bevægelser
Jeg synes det grænser en smule til hysteri nu. Der er ingen skærme der har perfekt håndtering af bevægelse. B&O inklusive!
Her forleden var jeg i Elgiganten, hvor jeg da lige så lidt på en EC930, jeg kunne da godt se at der var lidt slør ved hurtige bevægelser (Uden at jeg vil sige at det er noget problem)

Men jeg har aldrig oplevet nogen form for sløring på min egen EA970 (I været flad mindre slør end hvad jeg har set på utallige lcd og plasma skærme)

Så oplever i at er sløring er værre på EC930, end på EA970-980?

Og tro i det kan have noget med software at gøre?
Af Toga
#207032
Altså jeg kommer fra et 21 årigt gammel B&O fjernsyn, så jeg er naturligvis blevet transporteret til en ny tidsalder og måske ikke så valid en røst i denne her sammenhæng…..trods jeg har TV’et.

De hurtige bevægelser er slet ikke noget der generer mig. Jeg ser ingen sport overhovedet og ved film er det meget minimalt. Så Star-Trek ”Into the Darkness” via Blue-Ray på det, som er pænt action præget med hurtige skift og der var ikke noget jeg tænkte over. TV’et er i øvrigt også fuldkommen lydløst – i hvert fald den version jeg har fået.

Den eneste og absolut eneste anke jeg kan sige og det er kun sket to gange. I åbningsscenen i den film der hedder ”The American” med George Clooney zoomer kameraet langsomt ind på en hytte i et snelandskab. Det er som om lyset/brightness lige blinker op og ned i et mikrosekund. Så det samme i den film, som hedder ”Skyggen” – en scene, hvor en person sidder i et lokale, hvor de er svagt grønligt lys – det kører brightness lige kortvarigt op og ned. Men vi taler altså kun samlet 2-3 sekunder ud af den film på 2 timer ;-). Det overlever man nok.

/Thomas
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#207033
Slør er ikke anderledes på de OLED-modeller LG har lavet indtil nu. Mange LCD-modeller har samme problemer, så vi skal ikke blæse det ud af proportioner.
Af Emaguina
#211663
Har lige opdateret mit ec930 med den seneste update fra LG tyske side. Jeg har lidt svært ved at sammenligne, men umiddelbart ser bevægelser mindre slørede ud og billedet er lidt skarpere på både hd og sd signaler. Samme oplevelser bliver der skrevet om på både engelske og amerikanske forums. Nogle synes som jeg også at smart delen er blevet lidt hurtigere.

Bla. her:
http://www.avsforum.com/forum/40-oled-t ... ii-40.html

https://www.avforums.com/threads/lg-55e ... 8/page-145


mvh.

Morten
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#211667
Folk rapporterer at indstillingerne skal ændres radikalt ift forrige firmware, så vi må antage at der er sket en del under kølerhjelmen.
Af Xazire
#216640
Jeg har dette hjemme til test fra elgiganten, har ik helt overgivet mig endnu, men må sige det er imponerende godt. Jeg kan bare ikke lade være at føle at 4k/uhd, HDR og Rec.2020 er lige om hjørnet..

Jeg kalibrerede først HDMI signalet (efter flatpanels værdier), men da jeg så hoppede over på webos/tv signal smed den profilen igen, også indstillingerne i den profil jeg havde ændret. Nu har jeg dog fået den kalibrerede profil aktiveret i alle inputs jeg bruger pt., det gav en verden til forskel i Fifa 15, 1080 opløsning, jeg blev ikke generet af input lag, det skal dog testes grundigere!

Jeg har testet blu-ray - fantastisk, netflix direkte i webos app'en - fantastisk. Er dog i tvivl om tv'et er opdateret nu jeg har købt det så meget senere, så jeg må hellere prøve at hente den nye firmware.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#216646
Tillykke med det nye tv. Jeg var også selv meget tæt på at hoppe på EC930V på et tidspunkt, men jeg stoppede mig selv for jeg ville gerne op i minimum 65". Her giver 4K masser af mening, men mit syn på sagen generelt er, at 4K-indhold kun lige er begyndt og HDR begynder nok først så småt meget sent i 2015 eller i løbet af 2016. Rec.2020 er noget mere langsigtet - deraf navnet :)

Så jeg synes egentlig EC930V stadig giver mening lige nu og så om 3-4 år, når der er mere indhold, så kan man jo passende opgradere. De fleste af os kommer til at bruge størstedelen af tiden på at se HD-indhold alligevel så i og med at der er tale om OLED-teknologi oplever man jo en generel forbedring på alt indhold - ikke kun de top-5% som man kommer til at se i ny og næ i de nye formater. Jeg synes de 20.000 kr. som skærmen står til normalt er lige i den høje ende. De 15.000 som den svinger omkring nu er mere fair.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7