Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#205378
Anmeldelsen af Sony X9005B er nu online. Det er 2. generation X9, og der er tale om et 4K-tv med kraftigt højttalersystem indbygget. Det klarer også 4K Netflix og er forberedt til fremtidige 4K-tjeneste.
Find testen her: http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1410763861

Hvis du har spørgsmål, kommentarer eller tilføjelser, kan de placeres her i tråden og vi skal prøve at vende tilbage på dem.

God fornøjelse med læsningen.
Af Non-Desperado
#205387
Hmmm, på trods af Top anbefalings awarden virker anmeldelsen lidt lunken over for TV'et.
Er det pga. den, for mange mennesker, lidt høje pris kontra hvad man får for pengene?

Jeg var faktisk mere eller mindre sikker på, at dette skulle være mit næste TV, men efter at have læst testen sidder jeg lidt med "Vi er der ikke helt endnu"-følelsen.
Og da der går mindst et år, inden film på de faste medier kommer, bliver jeg mere og mere i tvivl om, hvorvidt mit nuværende 50W805B bør udskiftes nu.

Jeg ved dog, at I samtidigt havde et LG OLED på testbænken, hvilket vel gør at det er lettere at spotte fejl på et LED.

Men Torben, du skal i hvert fald have tak for testen.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#205391
Lad det være sagt med et samme: Jeg anmelder med meget kritiske øjne. Når jeg slår ned på noget, så er det fordi jeg flueknepper tingene, men som læser herinde, så mener jeg også at I fortjener, at vi flueknepper tingene. Hvis vi ikke slår ned på de små ting - ved TV som trods alt koster på den anden side af 30.000 DKK - hvem gør så?

Ingen af de TV vi anmelder er perfekte, og et eller andet sted skal det kunne ses. TV'et er super godt. Så godt, at jeg en overgang overvejede, at kigge efter priser for at udskifte mit Kuro - som i øvrigt står lige bagved TV'et på alle billederne. Havde B&O'en været større, så var en også helt klart noget jeg ville overveje. Så det er altså ikke bare rygklapperi når de får en award. Det er TV jeg helt oprigtigt selv ville overveje seriøst at anskaffe selv.

I termer af at kunne spotte fejl, så handler det som sådan ikke om side-by-side sammenligning, men det skal da ikke kunne fornægtes, at dét at have LG's OLED stående ved siden af giver en ret stærk kontrast ift. bedømmelse af sortniveau og homogenitet af lyset... Der er ganske enkelt ingen sammenligning, men det har I jo allerede lugtet når I skeler til anmeldelserne af de øvre OLED-modeller.

Sony'en får en award fordi den ganske enkelt er helt surveren i sin billedbehandling. At få et interlaced SD-signal til at se OK ud på en 65" skærm er altså ikke et "just do it"-projekt. Tuner og opskalering er helt oppe og ringe når du sammenligner med resten af markedet. Så må man leve med lidt plamager og lyse kanter, men det er jo en afvejning af hvilke ulemper man vil leve med.
Af Chr R
#205419
Her troede jeg, at anmelderen var blot en smule ældre, men testen første foto viser tydeligvis jeg tog fejl :o

Spørg til side. En skam at fjernbetjeningen (også her) er et stykke billigt plastik tilbehør, som ikke på nogen måde giver brugerglæde. Alene det koster Sony en potentiel kunde herfra. Det både kan og skal gøres bedre.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#205420
Ungen er min yngste ;)

Man kan jo købe en universal én af slagsen i stedet, men ja det er noget sjusk at man stadig medsender sådan en billig plastic klods.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#205428
Naturligvis :)

Man kan sige, at heldigvis så er man ikke lige så meget på røven hvis det brænder af, som man har været tidligere. Der er en del gode kandidater på markedet i dag, som jeg ville kunne overveje, men at dømme ud fra de gængse købstråde herinde, så er mit TV-budget og mine krav nok lidt højere end gennemsnittet.
#205466
Der er blevet spurgt indtil de avancerede indstillinger, og selvom vi ikke rørte ved dem for at opnå de målinger I ser, så de kommer her:
Sort korrigering: fra
Avanceret kontrast: fra
Gamma: 0
LED dynamisk kontrast: fra
Auto Light Limiter: fra
Klar hvid: fra
Levende farver: Høj
Hvidbalance: ikke justeret
Detaljedorbedring: fra
Kantforbedring: fra
Hudtonekorrektion: fra
#205471
Den der en blanke plastfront... Bliver den ikke ridset med tiden, når den filippinske au pair (havde jeg haft en - men bureauet mente ikke ungkarle har brug for en sådan) tørrer den af med grydesvampen, og børnene prøver om man kan nakke monstrene i tv'et med playstation controleren?

Gorillaglas er jo opfundet
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#205478
Der er nok flere aspekter i det. Frontpladen er buet rundt om toppen, hvilket ikke bare lige gøres med glas. Dernæst så fylder glasset hele de 172 cm i bredden, så vægten ville skyde gennem loftet hvis den blev lavet i glas. Dertil så er det en dyr proces at skære huller til højttalere i sådan en glasplade (bare spørg B&O hvad det dyreste element på Beovision 11 var...).
Af TV-gal
#207767
Jeg har samme udfordring på Samsungs 8-series, "topmodel" fra 2013. Jeg forstår ikke man vælger den løsning!!


"På bagsiden, som er beklædt i ren plast med et utal af kølehuller, finder vi i den højre side strømforbindelsen og i den venstre finder vi alle forbindelserne. Alle stik er gemt bag et plastic-dæksel, hvor det også er muligt at gemme eks. en USB-harddisk til optagelse. Det kan undre, at man har valgt at placere et strømkabel på 1.5 m i det fjerneste hjørne af hvor alle øvrige kabler skal tilføjes. Hvis man vil have én kabelbakke trukket ned fra væggen, så er man nu nødt til at påregne yderligere 2 m HDMI-, antenne- og lyd- kabel ekstra fordi de skal føres over til strømkablets side først."
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#207773
Ja, det er tåbeligt. Det virker næsten som om, at det er to forskellige afdelinger i firmaet der glemt at snakke sammen.
Brugeravatar
Af MigSelv
#207783
Torben Rasmussen skrev:Ja, det er tåbeligt. Det virker næsten som om, at det er to forskellige afdelinger i firmaet der glemt at snakke sammen.
Jeg ser det nu ikke som et problem, hvis man benytter den medfølgende port replicator. Ved brug af denne, føres der et kabel op til stikforbindelserne i venstre side af tv. Port replicatorens kabel til tv, er rigeligt langt nok til, at trækkes til samme side som strømledningen. Derved kan der føres to kabler ned til replicator og strømstik, fra højre side af tv.
Så hvis der ikke skal bruges lan og ekstra sat.tv tilslutning, snakker vi to kabler til tilslutning af tv, der snildt kan trækkes ned til samme side.
Til gengæld kan jeg se det som en fordel, at strømtilslutning holdes på afstand af støjfølsomme hdmi tilslutninger o.lign.
Hvis der ønskes vægmontering af tv, med en kabelbakke midtfor tv, kan strømledning jo forlænges, enten bag tv eller i kabelbakke. Dette kræver jo blot en ledning monteret med et han og hun stik.