Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#204373
Anmeldelsen af Bang & Olufsen's Avant er nu online. Det er B&O's første Ultra HD-tv har det har desuden det nye trådløse lydsystem.
Find testen her: http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1408437838

Hvis du har spørgsmål, kommentarer eller tilføjelser, kan de placeres her i tråden og vi skal prøve at vende tilbage på dem.

God fornøjelse med læsningen.
Brugeravatar
Af rhino (DK)
#204376
Hej
Nu har jeg kun skimtet testen igennem. Men udfra min hurtige gennemgang er det B&O tv med det bedste billede i har testet stadigvæk Beovision 7-55? Jeg spørger blot fordi jeg er blevet tilbudt et som afløsning for vores Beovision 8-40 tv
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#204377
Den mangler jo film-profilen, så farverne er helt klart ikke bedre på 7'eren. Dens direkte LED belysning er dog lækker, men i min mening er tiden løbet fra den.
Af Alf66315
#204379
Jeg forstår ikke helt HDMI delen. Hvordan kan der opdateres til HDMI 2.0 uden at der skal ny hardware til ?
Eller er det ganske enkelt tv'ets software der bare ikke er helt med og at der rent fysisk sidder HDMI 2.0 stik i tv'et ?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#204384
Det er bare software. Stikket er det samme.
Brugeravatar
Af rhino (DK)
#204386
Tak for svaret Torben. Det vil jeg lige tage med i mine overvejelser.... Hvis det var dig, er dit farvorit B&O tv måske et bv11? Eller en avant?
Mit er endten bv 7 eller avant 11ern er afskrevet da den fylder for meget nedad og jeg har et møbel stående under tv'et med et anlæg på
Brugeravatar
Af MichaelA
#204391
Jeg havde forventet en konklusion "det bedste Beovision til dato" er i tvivl om du mener det overgår Beovision 7-55 som I tidligere har testet og Beovision 11 som der refereres meget til.

Jeg har det klart i tankerne som mit næste tv og havde derfor også regnet med det ville overstråle de tidligere modeller.

Hvor ser du det placeret mod de øvrige Beovision modeller som jeg nævner og andre top modeller UHD fra andre leverandører?
Af Google
#204392
Tak for anmeldelsen

Den havde jeg set frem, jeg må jo nok sige at jeg ikke kan forstår jeres valg af top anbefaling ?

Der er jo store men simple fejl, som manglende HDMI 2.0 og HEVC..

Jeg mindes vidst at da der blev skrevet at da Pana på deres UHD manglede HEVC så var det jordens undergang.. LOL
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#204393
Billedkvaliteten er på højde med BV11, men lyshomogeniteten er lidt dårligere. Vi testede dog kun 46" modellen sidst, så der kan være en forskel alene af den grund. På mange måder er Avant præcis som BV11 og så har den lige lidt ekstra features. Billedet står spot on i farverne, hvilket faktisk er en lille smule bedre end BV11, hvor vi ikke kunne flade gammakurven helt ud. Det forekommer mig også, at den dynamiske kontrast er lidt bedre under kontrol her, men nu er det jo 1.5 år siden jeg havde 11'eren på bænken, så det kan være en huskefejl.

Jeg ville ikke tage 7'eren frem for Avant. Det holder jeg simpelthen for meget af de præcise farver til at gøre.

Personligt, så er jeg mere tilhænger af BV11's design, men det vægter ikke i vores bedømmelse. Jeg er lidt vild med ramme-looket på 11'eren.

Man kan ikke helt undgå at føle, at alle de mange pixels er lidt spildte på Avant lige nu, da det er ret svært rent faktisk at få noget 4K materiale ind i det.
#204395
Google skrev:Tak for anmeldelsen

Den havde jeg set frem, jeg må jo nok sige at jeg ikke kan forstår jeres valg af top anbefaling ?

Der er jo store men simple fejl, som manglende HDMI 2.0 og HEVC..

Jeg mindes vidst at da der blev skrevet at da Pana på deres UHD manglede HEVC så var det jordens undergang.. LOL
HDMI 2.0 er annonceret via en opdatering, så den kommer. Vores anbefaling er givet på det præmis, at man har kastet håndboldherrer i ringen mht. smart Tv og dermed ikke selv vil levere eks. Netflix. Vi ved endnu ikke om HEVC bliver fremtiden for TV også, så det er på Mart-platformen det betyder noget. Panasonic satser ret hårdt på en Smart-TV platform, så dér er det en ret markant mangel - du får Netflix, men du må ikke få det i 4K.
Af Google
#204397
Ok hdmi 2.0 kommer.. Men forstår dig stadig ikke... At de satser på smart tv eller ej, burde ikke "redde" dem for deres mangler..

Hvorfor "udnytte" hypen om 4K UHD ved at undlade så vigtige og fede funktioner/muligheder og samtidig få bedste omtale og kvalitets stempel i dk?

Jeg savner også meget, i testen at se nogle still billeder af de testbilleder i normalt tager af skærme ved at vise clouding/bleeding problemer ..... I stedet vises der billeder med dynamisk indstilling... Wtf? :s
Senest rettet af Google 19. aug 2014, 22:17, rettet i alt 2 gange.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#204398
Der er et billede af den 3% grå farve, hvor der ikke er dynamisk kontrast i spil. Det er langtidseksponeret for bedre at vise clouding. Billedet blev taget før vi modtog den nye opdatering, hvor det var ret vigtigt, at det IKKE var en sort farve, da den så ville slukke for baggrundsbelysningen.

Jeg skal lige prøve at knipse en med den nye opdatering hvor baggrunden er helt sort.
Af Google
#204400
Ja det kan jeg se, men svært og forholde sig til når alle andre tests i har lavet har vist mere præcise og samliglige billeder.. Som bjælkerne i top og bund samt glorie og clouding efekt...

Btw... Hvordan er genskins effekten ? Og i forhold til de andre store ?? ::l
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#204402
Nu er det jo ikke Rasmus der har testet denne model, så jeg har gjort det på den måde jeg fandt mest sigende for dette TV. Men jeg er nu ikke helt med på hvad det er for nogle "bjælker i top og bund" du henviser til.

Jeg lægger et billede op af den helt sorte i samme langtids-eksponering i anmeldelsen. Det er skudt med den dynamiske kontrast slået helt fra. Resultatet er, som nævnt i anmedelsen, ikke så overbevisende som vi ellers forventer fra B&O og ikke på højde med BV11.

Genskinseffekten er beskrevet i anmeldelsen. Også med et billede af hvor slemt det er (to gange). Jeg vil sige, at ift. paneler uden glas, så er det synligt mere reflekterende. Sammenlignet med modeller der HAR glas, så er det nok en tand bedre.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7