Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Moulder
#205492
Ved man noget om tidshorisonten for, hvornår det bliver aktuelt med HEVC ??

Vi har et Beovision 11-55, og er mega glade for det.
Men vi er i den heldige situation, at min kone arbejder på fabrikken, og dermed har nogle yderst fornuftige muligheder hvad angår køb af nyt grej :p

Vil det være et godt "bytte" at sælge BV11 og istedet købe Avant ??
Jeg har læst hele testen, og der er jo mange sammenligninger og paralleller de to TV imellem.
Men jeg kan ikke helt gennemskue, hvilket af de to der er "bedst"

Jeg har endnu ikke set Avant i aktion, så jeg har ikke noget sammenligningsgrundlag.

Mvh
Per
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#205493
Jeg ville ikke umiddelbart selv have skiftet fra 11'eren til Avant. Men jeg er nok lidt biasset af at jeg synes 11'eren er et langt kønnere TV.

Der er så lidt 4K materiale på gaden nu og med manglen på en ekstern afspiller til Netflix 4K, så vil det være usmart at skifte til Avant lige nu for sit vedkommende. Du har de fleste funktioner allerede og lyshomogeniteten på din 11'er er nok lidt bedre end på Avant, så hvis du ikke har et akut behov for at skifte, så lad være (jeg ved at der er noget med at man må udskifte Tv med en 2-3 års mellemrum på fabrikken, så der kan jo være noget med hvor gunstigt det er at sælge).
#205495
Hej Torben,

Tak for dit hurtige svar. Indlægget/svaret efter mit, viser jo også med al tydelighed, at vil man være med helt fremme, bliver det på bekostning af flere mangler, da udbyderne ikke kan matche de mange nye features hos producenterne.

Min pointe er netop, at prisen taget i betragtning, kan det også på sigt, være en fornuftig investering med en Avant, som formentlig kan holde en 10 år, og dermed ligger på niveau med de nuværende skærme der holder ca. 5 år.

Vi har en Samsung LA46A866 med fem år på bagen, og her er "motherboard" skiftet, det booter jænvligt, der er en gennemgående streg i højre side de første 20 min. efter tænding, og det kan ikke opdateres, fordi A-serien blev fravalgt af Samsung i sin tid. Vi er derfor på udkig efter noget holdbart, og som nævnt ovenfor, mener jeg ikke der er idé i at skifte hvert 5. år til den samme pris.

Vi besøgte den lokale for at se på LG 55LA970W, men den er åbenbart meget svær. Så vi fik i stedet en prøve af den nye 980W, Sony's nye X9 og til sidst Avant. Det mest helstøbte møbel var den sidste, og derfor vores interesse for den skærm.

Når du også selv nævner MPEG 2/4, er det ikke anderledes end A2/Nicam stereo og lignende skelsættende opgør, som på et tidspunkt får et endeligt udfald/retningslinie. Indtil videre må vi se på de aktuelle muligheder både hos udbyder og producent, for derefter at vælge vores helt eget alter.

Jeg er derfor glad for jeres tests og de efterfølgende diskussioner, for de er gratis, og burde ikke være "farvet" (læs "under indflydelse af") som hos en forhandler, hvilket jeg sætter stor pris på.
Af anepane
#208924
Vores højtaler brummer/støjer når der er skruet langt ned/på mute, vi har fået at vide i butikken der måske er en bagatelgrænse.. Det er vi selvfølgelig vældig træt at.. men også med det i tankerne at der kommer et sæt højtaler på.. om det vil være tydligere.. det er jo desværre svært at spå om.. frygter vi har fået en mandag's model og bliver fejet af med der er en bagatelgrænse ... har i mulighed for at teste det det på andre Avant 55 ?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#208927
Vi får ikke flere modeller her på siden, så det skal være andre der har købt skærmen der skal komme med svaret.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#209133
B&O har netop frigivet en ny app til smartphone og tablet, som giver mulighed for at se EPG direkte på sin enhed og skifte kanaler ved at trykke i EPG'en. Da vi ikke længere har et B&O-TV stående, så kan vi dog ikke kommentere yderligere på selve funktionaliteten, men det er netop en af de features som vi har efterspurgt i et godt stykke tid nu.
Af Moulder
#209138
Det bedste er, at app'en nu også findes til iPhone, så hvis har man en iPhone, så kan den nu bruges som en fuld funktionsdygtig fjernbetjening, og det virker helt perfekt :)
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7