Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#204066
Anmeldelsen af Oculus Rift DK2 er nu online. Oculus Rift er et Virtual Reality produkt, som tager dig ind i en virtuel verden af spil, simulation, film eller andet.
Find testen her: http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1407908823

Hvis du har spørgsmål, kommentarer eller tilføjelser, kan de placeres her i tråden og vi skal prøve at vende tilbage på dem.

God fornøjelse med læsningen.
Af Mech0z
#204068
Kan man spille Gran turismo på en playstation ? Altså bare bruge oculus som skærm, jeg ved godt at man så ikke får noget ud af at bevæge hovdet, men stadig
Af Wildt
#204069
Får mit sæt i dag. Jeg er på forhånd noget bekymret for de mange meldinger om at linserne ridses utroligt nemt selv med mikrofiber klude. Hvordan er dine?
Af BrunoB
#204070
Jeg har lige læst jeres anmeldelse af DK2.
Som allerede jeres DK1 anmeldelse er denne også noget af det mest seriøse review jeg hidtil har læst om DK2.

Både gennemgangen af de nye tekniske features og krav til PC men især den kvalificerede kritik af manglerne ved kittet er bare forrygende.
Takketak for denne brugbare anmeldelse. (B

Lige et link hvis folk vil have en på grineren.
Det er en gut der "anmelder" DK2 ifm LFS racing simulatoren.
Han er faktisk så spontant begejstret at man ikke kan andet end holde af ham. :D
https://www.youtube.com/watch?v=MeKjVWIbwzE
Brugeravatar
Af koenigs
#204081
Mech0z skrev:Kan man spille Gran turismo på en playstation ? Altså bare bruge oculus som skærm, jeg ved godt at man så ikke får noget ud af at bevæge hovdet, men stadig
Det kan man ikke, software skal være lavet specifikt til DK2 og til virtual reality og skal ikke betragtes som en skærm man spænder på ansigtet.

Sony arbejder på deres egne virtual reality briller som kodenavnet Morpheus til PS4. Men der er ikke nogen information hvornår den kommer på markedet desværre.
Brugeravatar
Af koenigs
#204082
Wildt skrev:Får mit sæt i dag. Jeg er på forhånd noget bekymret for de mange meldinger om at linserne ridses utroligt nemt selv med mikrofiber klude. Hvordan er dine?
Jeg bruger den medfølgende microfiber klud og har ikke oplevet nogen ridser endnu. Jeg har tilgengæld hørt at briller meget nem ridser linserne, så der skal man være meget forsigtigt. Det bedste råd mht. linserne, er at lade være med at svine dem til, ved at lave afstand mellem dem og øjnene.
Af Wildt
#204083
koenigs skrev:
Wildt skrev:Får mit sæt i dag. Jeg er på forhånd noget bekymret for de mange meldinger om at linserne ridses utroligt nemt selv med mikrofiber klude. Hvordan er dine?
Jeg bruger den medfølgende microfiber klud og har ikke oplevet nogen ridser endnu. Jeg har tilgengæld hørt at briller meget nem ridser linserne, så der skal man være meget forsigtigt. Det bedste råd mht. linserne, er at lade være med at svine dem til, ved at lave afstand mellem dem og øjnene.
Jeg krydser fingre - just in case du ikke har læst indlægget:

http://www.reddit.com/r/oculus/comments ... using_the/
Brugeravatar
Af koenigs
#204084
Wildt skrev:
koenigs skrev:
Wildt skrev:Får mit sæt i dag. Jeg er på forhånd noget bekymret for de mange meldinger om at linserne ridses utroligt nemt selv med mikrofiber klude. Hvordan er dine?
Jeg bruger den medfølgende microfiber klud og har ikke oplevet nogen ridser endnu. Jeg har tilgengæld hørt at briller meget nem ridser linserne, så der skal man være meget forsigtigt. Det bedste råd mht. linserne, er at lade være med at svine dem til, ved at lave afstand mellem dem og øjnene.
Jeg krydser fingre - just in case du ikke har læst indlægget:

http://www.reddit.com/r/oculus/comments ... using_the/
Jo, jeg læste det godt og var lidt påpasselig med at bruge kluden efter at have læst det. Men har dog ikke oplevet problemet.

Hvis du er en del af 2. batch der bliver afsendt, er det i øvrigt en ny klud der medfølger. Den er sort hvis det er den nye og den skulle ikke ridse.
Af Wildt
#204088
Min klud er grå. Har ikke brugt den endnu ;)

Første indtryk er at den øgede framerate med nedbragt "motion blur" og positional tracking er de størte milepæle ift. DK1.

Skærmens opløsning skuffer en anelse selvom jeg havde lave forventninger - og selvom pentile teknologien muligvis udvisker lidt screendoor, så giver det godt nok nogle trælse farve forvrængninger ved hårde kontraster.

Og så har jeg haft lidt bøvl med screen tearing i Direct mode, men en gut på Oculus forumet anbefalede at køre Riften i extended mode, men afvikle direct mode versionen af applikationerne - underligt, men det hjalp sgu!
Brugeravatar
Af koenigs
#204089
Wildt skrev:Min klud er grå. Har ikke brugt den endnu ;)

Første indtryk er at den øgede framerate med nedbragt "motion blur" og positional tracking er de størte milepæle ift. DK1.

Skærmens opløsning skuffer en anelse selvom jeg havde lave forventninger - og selvom pentile teknologien muligvis udvisker lidt screendoor, så giver det godt nok nogle trælse farve forvrængninger ved hårde kontraster.

Og så har jeg haft lidt bøvl med screen tearing i Direct mode, men en gut på Oculus forumet anbefalede at køre Riften i extended mode, men afvikle direct mode versionen af applikationerne - underligt, men det hjalp sgu!
Skærmen er både neutral i farve balancen, har flot farvemætning og perfekt kontrast, men linserne forvrænger farverne en del, ikke skærmen. Jeg synes dog ikke det er slemt når softwaren kompenserer for det. Husk at indstille linserne til at være så langt fra øjnene som muligt, for at undgå den stærke forvrængning der ellers kommer. Modsat DK1, så koster det ikke rigtig synsfelt (FOV) at lave mere afstand.

Jeg synes opløsningen er en meget stor opgradering fra DK1, men stadig ikke helt nok til objekter langt væk, eller kunne se vejens forløb ordenligt i bilspil. Men jeg var dog positivt overrasket. Igen kræver der at afstanden mellem øjnene og linserne er størst mulig for mindre pixels og mindre screen door effekt.

Det mest negative på hardware siden synes jeg er vægten. Man bliver træt af at have den på efter en lille times tid.

Rygterne går dog på at CV1 (consumer version/forbruger produktet) vil have en vægt der er meget lavere, 90hz, større synsfeldt og højere opløsning. Tilsammen vil det nægteligt give et produkt de fleste vil være tilfredse med. Men det er nok software og spil der bliver afgørende i sidste ende.
Senest rettet af koenigs 13. aug 2014, 20:44, rettet i alt 1 gang.
Af Wildt
#204090
koenigs skrev: linserne forvrænger farverne en del, ikke skærmen
Forstå mig ret - en diagonal hvid streg på sort bagrund ser mindre hvid ud, og mere "RGB"-kludderagtig ud på pentile. Og det er bare langt mere udtalt når pixelsne udgør så stor en del af synsfeltet (skal passe på ikke at kalde dem store, for så kommer ordkløverne og siger at PPI er meget høj).
Af eliteMario
#204501
Fedt test af Riften. Jeg glæder mig personlig meget til at se hvilke forbedringer der kommer i CV1, særligt ift opløsning og framerate... Udfordringen bliver at få computerne til at følge med. Jeg har selv måtte erkender at jeg skal ha en ny computer for at kunne få fuld udbytte af min DK2. Dette er en af grundene til at jeg har valgt at sælge den så en med mere kompetent hardware kan få glæde af vidunderet.

Den er til salg her hvis nogen skulle være interesseret:
http://www.dba.dk/andet-oculus-rift-dk2 ... 009736420/#
Brugeravatar
Af jakobdam
#205954
En vigtig ting at bemærke, ift. performance og hardwarekrav, er at DirectX 12 er på vej, og vil give alle eksisterende grafikkort et gevaldigt løft i performance (det største man nogensinde har set for software).

Parallelt med dette er AMDs Mantle og OpenGL NG også på vej frem; så det kan være at hardwarekravene bliver en smule mere lempelige, så nuværende dags dato elitære grafikkort er nok.

Jeg glæder mig helt vildt til at Oculus Rift kommer på markedet - tak for en superfed anmeldelse med gode betragtninger! :)