Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#201449
Anmeldelsen af Panasonics AS600 er nu online. AS600 er en af de prisbillige modeller og en af de få som kommer med et VA LCD-panel, som er kendetegnet ved højt kontrast.
Find testen her: http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1402041430

Hvis du har spørgsmål, kommentarer eller tilføjelser, kan de placeres her i tråden og vi skal prøve at vende tilbage på dem.

God fornøjelse med læsningen.
#201452
KristofferA skrev:Tak for en fin test. Så er spørgsmålet mere Sony W8 eller Panasonic AS600? :)
Ja, jeg har samme spørgsmål. Havde været rart med en lidt mere præcis konklusion i forholdet til valget mellem de to tv'er. Hvilket et synes I man bør vælge? Det lyder som om smart-delen er lidt bedre på Sony W8? Er billedkvaliteten den samme?

Personligt synes jeg foden er pænere på Sony W8, så Panasonic skulle have leveret noget bedre for at slå Sony for mig. Jeg hælder mere og mere mod W8.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#201453
Jamen jeg synes egentlig de er mere ens end de er forskellige på billedkvaliteten. AS600 har lidt bedre sortniveau, W8 lidt lavere input lag. Men i stort set samme klasse, så det kommer nok lidt an på smag og behag hvilket man finder bedst.

Smart TV delen er ikke god i nogen af de to, så jeg ville ikke vælge efter den personligt. Tilslut en spilkonsol eller endnu bedre en Apple TV ved siden af.

Måske også værd at bemærke, så er AS600 mindre bombastisk i designet end W8 og nok også nemmere at vægmontere, men stikkene kommer naturligvis lidt i vejen.
Brugeravatar
Af KristofferA
#201454
Ok tak for svar. :)

Det der slør i nævner på bevægelser er det et problem hvis man slår alt fra for at få 24FPS fra Blu Ray?

Fordi man taler om opdateringshastighed o.s.v. så er det vel mest til folk der vil have slået interpolation til?
#201466
Hej Rasmus

AX800 serien er også med VA panel. Derfor står der også 176 grader i betragtningsvinkel på AX800, AS640 og AS600 på Panasonic hjemmeside. Mens der står 178 grader ved de modeller som har IPS panel. Der skal også bruges aktive 3D briller til AX800 og AS640, mens resten af Panasonic 3D TV bruger passive 3D briller. De modeller er alle med IPS panel.
#201471
Du skriver i testen, at dette er eneste model med et VA panel. Der bør du korrigere teksten, AX800 serien benytter også et VA panel. Dette blev oplyst til Panasonic event i Rødovre, hvor Panasonic dog kunne oplyse, at der havde været misforståelser omkring dette. Men panelet var et VA af slagsen.
Alle tv med ips panel var til gengæld med full array bagbelysning, som måske kan afhjælpe en dårligere kontrast/sortniveau..
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#201482
KristofferA skrev:Ok tak for svar. :)

Det der slør i nævner på bevægelser er det et problem hvis man slår alt fra for at få 24FPS fra Blu Ray?

Fordi man taler om opdateringshastighed o.s.v. så er det vel mest til folk der vil have slået interpolation til?
Sløring er et problem uanset indhold. Frekvenssystemerne sigter efter at reducere dette, men tilføjer andre artefakter i stedet.
#201485
Torben Rasmussen skrev:
KristofferA skrev:Ok tak for svar. :)

Det der slør i nævner på bevægelser er det et problem hvis man slår alt fra for at få 24FPS fra Blu Ray?

Fordi man taler om opdateringshastighed o.s.v. så er det vel mest til folk der vil have slået interpolation til?
Sløring er et problem uanset indhold. Frekvenssystemerne sigter efter at reducere dette, men tilføjer andre artefakter i stedet.
Men alt det slår man jo fra for at få det mest korrekte og filmiske 24fps billede?

AS640 burde have mindre sløring?
#201672
KristofferA skrev:
Torben Rasmussen skrev:
KristofferA skrev:Ok tak for svar. :)

Det der slør i nævner på bevægelser er det et problem hvis man slår alt fra for at få 24FPS fra Blu Ray?

Fordi man taler om opdateringshastighed o.s.v. så er det vel mest til folk der vil have slået interpolation til?
Sløring er et problem uanset indhold. Frekvenssystemerne sigter efter at reducere dette, men tilføjer andre artefakter i stedet.
Men alt det slår man jo fra for at få det mest korrekte og filmiske 24fps billede?

AS640 burde have mindre sløring?
Eller har jeg misforstået noget?
#201684
Van skrev:Hej Rasmus

AX800 serien er også med VA panel. Derfor står der også 176 grader i betragtningsvinkel på AX800, AS640 og AS600 på Panasonic hjemmeside. Mens der står 178 grader ved de modeller som har IPS panel. Der skal også bruges aktive 3D briller til AX800 og AS640, mens resten af Panasonic 3D TV bruger passive 3D briller. De modeller er alle med IPS panel.
Ja, AX800 er også med VA :) AX900 bliver med IPS, men med local dimming som forsøger at forbedre sortgengivelsen, der jo er en svaghed på IPS-panelerne.
#201685
MigSelv skrev:Du skriver i testen, at dette er eneste model med et VA panel. Der bør du korrigere teksten, AX800 serien benytter også et VA panel.
Det skriver vi skam også i vores overbliksartikler over Panasonic-modellerne på både FlatpanelsDK og FlatpanelsHD :) Men jeg kan godt se, at teksten foreslår noget andet. Jeg får lige rettet ordlyden.
MigSelv skrev:Alle tv med ips panel var til gengæld med full array bagbelysning, som måske kan afhjælpe en dårligere kontrast/sortniveau..
I så fald i meget begrænset omfang.
#201686
KristofferA skrev:Men alt det slår man jo fra for at få det mest korrekte og filmiske 24fps billede?

AS640 burde have mindre sløring?
Det er jo de flydende krystaller, som skal dreje i position der fremkalder sløret. Ikke de mange billedsystemer.

Men isoleret set for film i 24Hz, så har de jo masser af slør i bevægelser. Både pga. den lave frame rate og den lange lukketid som man bruger på kameraer for at lappeløse på 24Hz optagelser.

Men kommentaren mht. let sløring var mere isoleret set ift. LCD-panelet. Det er dog ikke kritisk. Husk også, at alle LCD-skærme i dag har slør. :)
#201687
Hvordan klare den sig mod sidste års Panasonic 50" LED TX-L50E6Y som jo også er med VA panel og ingen 3D ? (Hvis jeg husker korrekt)

De virker ens i specs men E6Y er en hel del billigere