Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#203038
For lige at følge op på det er der nu kommet en seriøs test af AS650, og som forventeligt er det ikke på niveau med as600/as640 da de VA paneler der er brugt i disse modeller er blevet erstattet af et IPS panel i AS650eren der ikke opnår samme gode billedekvalitet.

Virker dog stadigt som et OK tv, men ville altid vælge AS640'eren over dette.

Anmeldelsen på engelsk:

http://www.avforums.com/review/panasoni ... view.10514
#203041
TX-42AS600Y er nu købt og til den pris 4.999,- må det siges at være et kanon TV.
De omtalte slør ved bevægelse har jeg ikke fundet i noget nævneværdigt omfang og heller ikke det ujævne lys i hjørnerne. Dette kan måske være fordi det kun er en 42".
Under alle omstændigheder er det et rigtig rigtig godt sommerhus TV :-)
Det vilde ved det er at det omtalte AS650 koster 7.999,- for en 42", så der var da slet ingen tvivl, da jeg fandt ud af det.
Tak for en god anmeldelse!!!
#203336
Jeg vil egentlig gerne tilføje efter at have haft TV'et et par uger, at det omtalte slør faktisk er ret kraftigt. Jeg overvejer endda om det er nok til at returnere det.
Jeg ved ikke om de alle har dette slør, eller om det kan afhjælpes på nogen måde. Hører gerne folks erfaringer, hvis der kan laves noget under instillingerne som kan afhælpe sløret vedbevægelse?
#203337
sanders skrev:Tak for en god anmeldelse.

Er der nogen, der har anbefalinger / gode råd til, hvad jeg skal vælge: as600 eller as640 modellen? Der er ikke meget mere end 500 kroners forskel hos NB Radio.

Hvad ville I vælge?

Jeg går efter en ca 40/42" model.

/s
Jeg ville undersøge om 640'eren har mindre af det omtalte slør ved bevægelse.
Hvis de er nogen som ved det, hører jeg gerne om det, så jeg kan overveje om jeg skal bytte til 640 modellen???
#203423
Understøtter dette tv eller sony'en mulighed for at modtage dts via HDMI og videresende det via optisk?

Jeg har en bærbar jeg bruger som medieafspiller og pt. er den tilsluttet mit tv således:
Bærbar --HDMI--> TV --Optisk--> reciever.
Dette fungerer upåklageligt med både AC3 og DTS. Vil det virke med dette tv eller sony'en?
#205706
aolsen skrev:Er AS640 ikke bare AS600 med 3D...eller er der andre forskelle?

HDTVtest af Panasonic AS640

CONCLUSION – The Panasonic AS640 is a lovely television that delivers lush and absorbing images, thanks to deep blacks, outstanding uniformity, natural colours, 2.4 gamma and high-quality video processing. Some minor 50Hz motion instability (which can be eradicated by enabling [Intelligent Frame Creation]), lower-res 3D and higher input lag don’t stop the AS640 from being a bit of a bargain, especially when it’s available to buy for £500 at this time of publication.

Ironically, being the highest-ranked model in Panasonic’s 2014 full HD 1080p Viera TV lineup to feature VA LCD panel, the AS640 may actually outperform step-up models like the AS740 and AS802 series (both IPS) in terms of picture quality. In the coming months we’ll try to review one of them to see if this is true.


Read full review



Billede