Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af sunebio
#201052
Rasmus Larsen skrev:Voxels = pixels? :)
Jep, pixels :) er vist bare farvet af at arbejde med medical imaging i 3D...

Det overraskede mig blot at se ret tydelig stair casing-effekt i det demomateriale de kørte, selv på 1,5-2 m afstand, men det er også svært at bedømme, når man står midt i hovedstrømmen af folk ind i butikken :(

Håber at se en demo i mere rolige omgivelser en dag, men pengepungen har nok bedst af at vente til priserne bliver lidt meres spiselige :)
Af HAT
#201053
sunebio skrev:... Fantatisk billede, men det overraskede mig lidt at der var tydelige sorte mellemrum mellem voxels ...

Jeps, det var også nøjagtigt min oplevelse da jeg første gang lurede på et OLED fra LG. Jeg ligeledes forundret over at det ikke rigtigt bliver nævnt i anmeldeser...
Af imdbdk
#202430
Er der noget nyt om holdbarheden? Jeg mener, at kunne huske et af de store problemer ved teknologien var af farverne henfaldt hurtigt. Og som et endnu større problem: Blå henfaldt væsentligt hurtigere end rød og grøn - førende til forkerte farver på skærmen.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#202441
Ja, de bruger farvefiltre, så de skal kun lave hvide dioder. Det er klart, at det koster mere strøm hvis du først skal lave alle bølgelængder og så dernæst filtrere alt undtaget én fra - så må lysstyrken være dalet betragteligt og dermed skal der pumpes mere energi i panelet for at få samme lysstyrke som TV uden farvefiltre.