Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af grimpus
#197962
hej
Har købt dette tv og det vil ikke rigtig vise rigtigt format . Har prøvet alle på tv , men stadig er der dele af billedet som ikke se - specielt tydeligt ved tekster/nyheder's "hvem er det" undertekst.

Får billederne fra 2 styk satelit bokse fra Viasat og Canal Digital - begge til TV via HDMI . Har leget med indstillingerne på dem også , men ikke fundet en indstilling som giver hele billedet.
Ser også en lille stribe med vandrette hvide linier ligesom midterlinien på vejene (dvs. ikke en hel linie , men med mellemrum)

Gode ideer modtages meget gerne ... :((
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#198013
Umiddelbart bør tv'et jo indstilles på "Skærmtilpasning". Hvis den ikke giver hele billedet, så er fejlen i de to bokse fra CD og Viasat, som måske skal indstilles til at sende et andet format eller en anden opløsning ud end de står på lige nu.

Den hvide prikkede streg kommer som regel i yderkanten af billedet, når man slår overscan fra. Den burde ikke være der, men visse tv-bokse og producenterne får den stadig med fordi de hægner fast i nogle af principperne fra de analoge dage.
#198030
Har du prøvet de knapper på viasat og canal digital remoten, så du kan vælge hvordan skærmbilledet skal være?

Hvilke bokse er det? Og er de samtidig sat til og køre 720p i skærminstillinger på boksene.
Af Tevese
#220303
Ok, men efter en meget lang mailkorrespondance, og efter jeg havde haft en teknikker på besøg, fik jeg følgende svar fra Samsung kundeservice, der havde undersøgt sagen nærmere.

-citat:
"Jeg har fået et svar fra Stockholm. Det er desværre ikke muligt at vælge skærmtilpasning på vores tv når man ser udsendelser i 720p, da det ikke er understøttet på nogle af vores tv. Så der er ikke noget galt med dit tv."
-citat slut.

Jeg hører gerne hvis du har en løsning på problemet.
Ellers er løsningen vel at finde et TV mærke der også understøtter skærmtilpasning ved 720P.
Af jng
#220309
Tevese skrev:Ok, men efter en meget lang mailkorrespondance, og efter jeg havde haft en teknikker på besøg, fik jeg følgende svar fra Samsung kundeservice, der havde undersøgt sagen nærmere.

-citat:
"Jeg har fået et svar fra Stockholm. Det er desværre ikke muligt at vælge skærmtilpasning på vores tv når man ser udsendelser i 720p, da det ikke er understøttet på nogle af vores tv. Så der er ikke noget galt med dit tv."
-citat slut.

Jeg hører gerne hvis du har en løsning på problemet.
Ellers er løsningen vel at finde et TV mærke der også understøtter skærmtilpasning ved 720P.
Jeg antager, du med skærmtilpasning mener, at billedet udfylder skærmen uden forvrængning (strækning/trykning).
Mine Samsung tv'er (et nyt og et på fire år) viser - ligesom mine tv'er fra andre producenter - billedet korrekt uden afskæring eller overskydende kanter ved visning af tv-udsendelser i 720p og fra tre forskellige eksterne bokse med samme output.
Af Tevese
#220323
Ja - jeg mener at "formatet" vises korrekt, altså som du skriver uden strækning/trykning/zoom. Det betyder jo så naturligvis, at hvis er sendes i et andet format end 16:9 (f.eks. et biograf format eller det gamle 4:3 TV format) vil der være sorte bjælker øverst/nederst eller i siderne, men formatet vises korrekt.
Og det kan samsung godt klare, så længe kanalen sendes i 1080P, man vælger bare "skærmtilpasning" under menupunktet billedstørrelse. Men ikke ved 720P (f.eks. DR) her er menupunktet skærmtilpasning gråt og kan ikke vælges. Det betyder, at uanset hvilket andet alternativ man vælger under billedstørrelse, er billedet "forvrænget"( i dette tilfælde zoom), f.eks. på nyhederne kan man ikke se hele navnet på personerne eller der mangler noget af løbeteksterne; også selv om det er 16:9 format.
Jeg skylder nok at sige at jeg bruger hybridnet, og ingen eksterne bokse, altså TVets egen tuner. Jeg ved ikke om det gør nogen forskel, jeg tror det ikke.