Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#197659
Demomateriale fra Philips er lavet specielt til at give hakken på TV, der ikke kører med en bestemt indstilling af motionsystemerne. Det skal du ikke tillægge for meget værdi.
Af doomguy
#199718
"Vi har altid sagt, at sortniveauet er et af de vigtigste elementer for god billedkvalitet - mange projektorfans er uenige - og LGs OLED-TV er det ideelle eksempel på, hvor meget perfekt sortgengivelsen har at sige for den overordnede billedkvalitet."
Nu hedder siden jo "flatpanels.dk", men det betyder vel ikke at der er grund til at nedgøre folk der benytter sig af produkter der kan levere noget som fladskærme ikke kan. Mon ikke også der snarere har været tale om folk der foretrækker et stort billede på bekostning af dårligere sortniveau?
Desuden er det kun plasma-tv'er (og naturligvis OLED) der kan slå projektorer til 20-25.000 kr. på sortniveau.

Men lad os da endelig få nogle store OLED tv'er på markedet (og gerne til fornuftige priser).
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#199720
Hvordan er nævnte kommentar nedgørende? Mon ikke du læser lidt for meget mellem linjerne? Du skriver selv, at man kan have andre prioriteter og det er vel præcist hvad der står i dét du citerer...
Af doomguy
#199730
Det mener jeg ikke jeg gør. Den tilfører intet til anmeldelsen, og den kan nogenlunde omformuleres til følgende: "Vi har altid haft ret. I tog fejl. Nu kan vi bevise det nemmere end nogensinde". Hvis det ikke er nedgørende, så ved jeg ikke hvad det er.
Oven i købet kommer så at det er en fejlagtig generalisering. Jeg har aldrig hørt nogen hjemmebio-entusiaster der ikke ønskede bedre sortniveau hvis de kunne få det.
Historien melder jo heller intet om, hvad det er de mener der er vigtigere end sortniveau (hvilket dog stadig ville være irrelevant for anmeldelsen, efter min mening).
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#199786
Igen, så tolker du vist lidt rigeligt på tingene. Der skrives ikke, at projekterentusiaster er ligeglade med sortniveau, blot at de ikke vægter det højest.
Af pou23
#202890
Fik for ca. 3 uger siden LG55 EA980W- ZA leveret fra Elgiganten, og jeg må sige fjernsynet lever fuldtud op til mine forventninger, billedkvalitet, smart TV funktionen og Hbb TV!
Men jeg savner de kalibrerede indstillinger fra testen, "Opdateres senere" står der, men hvornår er det?
Jeg har benyttet kalibreringen, som står under testen af det flade OLED TV, og det virker egentlig OK, men der er nogle punkter under kalibreringen, som jeg ikke helt kan genkende på mit TV, (jeg kører med danske betegnelser).