Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#195712
Testen af BenQ's 144 Hz version af XL2420T er nu online. Den nye skærm er blandt de første til at bruge et 144 Hz panel, som også er flimmerfrit.
Find testen her: http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1388430379

Hvis du har spørgsmål, kommentarer eller tilføjelser, kan de placeres her i tråden og vi skal prøve at vende tilbage på dem.

God fornøjelse med læsningen.
Af Wendigo
#195807
Det ser vist desværre ud til, at hos BenQ prioriterer de sort niveau lavest.

Rasmus: BenQ må da have bemærket Eizo Foris FG2421. Og BenQ's TN gaming skærme, kan jo ikke rigtig hamle op med den.
Ved du om BenQ har snakket om at gå væk fra TN gaming nu hvor Eizo har lavet et VA? Eller mener de der ikke er en fremtid i andet end TN?
Af PF
#195809
Wendigo skrev:Det ser vist desværre ud til, at hos BenQ prioriterer de sort niveau lavest.

Rasmus: BenQ må da have bemærket Eizo Foris FG2421. Og BenQ's TN gaming skærme, kan jo ikke rigtig hamle op med den.
Ved du om BenQ har snakket om at gå væk fra TN gaming nu hvor Eizo har lavet et VA? Eller mener de der ikke er en fremtid i andet end TN?
Det er jo et helt andet prisleje. Det kan du selvfølgelig ikke sammenligne.
Af Wendigo
#195810
PF skrev:
Wendigo skrev:Det ser vist desværre ud til, at hos BenQ prioriterer de sort niveau lavest.

Rasmus: BenQ må da have bemærket Eizo Foris FG2421. Og BenQ's TN gaming skærme, kan jo ikke rigtig hamle op med den.
Ved du om BenQ har snakket om at gå væk fra TN gaming nu hvor Eizo har lavet et VA? Eller mener de der ikke er en fremtid i andet end TN?
Det er jo et helt andet prisleje. Det kan du selvfølgelig ikke sammenligne.

Revolution koster.

og hvis der ingen andre producenter end Eizo som tør at lave en VA panel gaming skærm, så vil prisen heller ikke blive presset ned.

Tro mig, de forskellige producenter har skam pengene til det. Der er bare ingen af dem, som har nosserne til at ta' det næste skridt. Ikke før nu, Eizo.

Fx så den første TN 120Hz lyset i 2009. Og i næsten 5år derfra, skete der bare ikke mere. Fordi TN gaming monitors har nået sin grænse, hvis du spørger mig.

Det så Eizo, og nu er der endelig noget nyskabende.

Hvis ikke Samsung havde haft nosserne i 2009 til at lave en 120Hz TN gaming monitor, så havde vi heller ikke set noget til Eizo Foris FG2421 dagen i dag. Så tror jeg, at den ville være noget længere ude i fremtiden.
Af Remmerboy
#196126
Paneltype: 144 Hz TV-panel
det er godt nok en mindre skrivefejl, men mon ikke der menes TN panel :)
Af AgentWB
#198041
Jeg er forvirret.

Her skriver i at den hedder BenQ XL2402T 144hz

Men inde på BenQs side er der tonsvis af dem;

BenQ XL2411Z

BenQ XL2411T

BenQ XL2420T

Allesammen er 144hz skærme -

Har de virkelig udgivet 3 x 144hz skærme på 6 måneder?

Hvilken en bør man købe? :S