Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#194044
Anmeldelsen af Sony PlayStation 4 er nu online. PlayStation 4 er arvtageren til PlayStation 3 og en utrolig kraftig spilmaskine, som også giver adgang til tv-apps.
Find testen her: http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1385532374

Hvis du har spørgsmål, kommentarer eller tilføjelser, kan de placeres her i tråden og vi skal prøve at vende tilbage på dem.

God fornøjelse med læsningen.
Af Mothy
#194049
God anmeldelse, havde dog håbet på lidt mere information omkring remote play...Forventer i at test remote play functionen med en PS Vita i fremtiden ? om den bliver det værd at investere i sammen med ps4eren :)

vh
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#194051
Jeg ville gerne have knyttet lidt på omkring PS Vita, men vi nåede ikke at få fat på den til anmeldelsen (vi nåede heller ikke at få Killzone på disk, men det kommer der også lidt om).

Jeg satser på at få noget om remote play med senere. :)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#194052
Her er også lige et svar, som jeg gav på vores Facebook:
Bedste test jeg har læst ''so far'' Hvordan foregår det med at man logger på som en selv hos en kammerat? Er ens profil lagret i de enkelte controller eller hvordan skal det forstås? Har man så også adgang til de spil man har købt?
Vi har ikke prøvet det på en anden PS4 endnu (da vi ikke kender nogen med en), men vi har leget lidt med det her på vores. Det fungerer umiddelbart på den måde, at man vælger, at man er gæst, hvorefter man kan logge ind på sin normale bruger og hente de spil som man har på PSN (det ser dog ikke ud til at virke med disc-spil) samt f.eks. film og tv-serier. Når man så smutter hjem og logger ud, slettes indholdet automatisk igen.

Ved ikke om man kan tage sin egen controller med ud og springe over login-processen, men et eller andet lagres i hvert fald i controlleren siden den genkender profiler. Men den skal nok stadig parres med nye PS4-konsoller hos venner og bekendte.
Af Kleitus
#194055
Fin test, men generelt synes jeg PS4 er en kæmpe skuffelse. I skriver at den har et gigant potentiale og det er fuldstændig rigtigt, men derfor skuffer det også så meget mere at de ikke udnytter det potentiale fra starten. Jeg synes det er helt vildt ringe at de lancerer så ufærdigt et produkt og så bare skriver "vil måske komme senere". Det kan jeg ikke rigtig bruge til noget. Gør det NU! Lav et færdigt produkt.

Jeg tænker specielt på media delen som jeg har stor mistro til nogensinde vil komme. Sony er så DRM forskrækket at det ikke skulle undre mig om den aldrig nogensinde kommer til at kunne streame fra NAS eller spille medie filer generelt (selv MP3?).

Kæmpe potentiale ja, men PS4 bliver desværre et nej tak herfra indtil de udnytter det potentiale.
Af dk9000
#194067
Kleitus skrev:Fin test, men generelt synes jeg PS4 er en kæmpe skuffelse. I skriver at den har et gigant potentiale og det er fuldstændig rigtigt, men derfor skuffer det også så meget mere at de ikke udnytter det potentiale fra starten. Jeg synes det er helt vildt ringe at de lancerer så ufærdigt et produkt og så bare skriver "vil måske komme senere". Det kan jeg ikke rigtig bruge til noget. Gør det NU! Lav et færdigt produkt.

Jeg tænker specielt på media delen som jeg har stor mistro til nogensinde vil komme. Sony er så DRM forskrækket at det ikke skulle undre mig om den aldrig nogensinde kommer til at kunne streame fra NAS eller spille medie filer generelt (selv MP3?).

Kæmpe potentiale ja, men PS4 bliver desværre et nej tak herfra indtil de udnytter det potentiale.

Sony KAN ikke lukke deres øjne for hvad der sker i verden :)

Se hvad der skete for nokia... de har solgt hele deres tidligere STOLTHED, netop fordi de ikke så hvad der skete i verden...

Sony lider kæmpe underskud på tv markedet.. eller har gjort... De lukkede deres øjne fuldstændig for hvad der skete på det marked som de før var number one på.

Sony har ændret MEGET i forhold til deres originale planer for ps4... så mon ikke vi ser at der kommer meget mere lige så snart de faktisk har et produkt der er RIGTIG klar ;) jeg vil ikke kalde ps4 klar.. jeg vil kalde det en beta ;)

Udover dette ville det være besynderligt der ikke kom noget, eftersom at de HØJT og tydeligt sagde lang tid inden at der ikke ville være disse muligheder, 3 uger efter kom en ny melding om at det "BARE" ikke ville være klar før efter lanceringen ;)

Der er mange andre ting er os er blevet ændret på baggrund af bruger henvendelser.

Tror ikke sony er klar til en fiasko i stil med deres ps3 lancering, hvad så det angår fejl, produktion eller efterspøgelser på flere muligheder.
#194075
dk9000 skrev:God test :) men jeg vil desværre informere jer om at Oculus Rift med stor sandsynlighed IKKE kommer til PS4 ;)

http://www.techradar.com/news/gaming/oc ... ng-1198420
Der er lidt forskellige udmeldinger derude, men jeg kan forestille mig, at hvis Microsoft og Sony og selv har noget undervejs (som de jo rygtes at have), så kan det måske ændre sig hen ad vejen. Det er bare en tanke. Jeg tror det er for tidligt at afskrive muligheden lige nu :)
Af dk9000
#194078
Jeg vil tro det er PS4 og xbox one's hardware limit de er bange for :( og jeg må desværre indrømme overfor mig selv at jeg også synes de måske er liiiiige lovlige fattige på krafter i forhold til hvad der kommer og hvad PC hardware kan.

Men jeg krydser da fingere :) og som du siger så er intet jo sikkert :)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#194079
Der er en del direkte sammenligninger derude mellem PC og konsollerne, men det er vigtigt at huske at både Xbox One og PS4 er integrerede systemer. De performer bedre end en tilsvarende PC. Der skal ifølge en del folk, måske mest bemærkelsesværdigt John Carmack, en dobbelt så kraftig PC til at matche en spilkonsol.

Oculus taler jo selv om muligheden for at drive Rift på en Android-baseret enhed med ARM-processor. Selvom det går stærkt i mobilindustrien, så er de stadig ikke i nærheden af de nye spilkonsoller.

Jeg tror på chancen - som du kan høre :D
Af Remmerboy
#194294
når de nye spillekonsoler er halv så kraftige som en top-end graffikkort idag, så er de allerede bagud ved udgivelsen. og konsollerne sætter desværre den grafiske standard, og derfor der ikke er sket den store udvikling i grafik de sidste 5-7 år (det er vel deromkring unreal 3 engine udkom).
Det er også et problem, at UHD udkommer nu, og 8K om ikke særlig lang tid. i ved selv hvor grimt en SD billed der bliver opskaleret til 1080p ser ud. det problem bliver der også når 720p bliver opskaleret til 4K-8K. Jeg nævner 720p da det er det konsollerne kan klare AAA-spil i 60fps (ps4 kunne klare 900p). Det bliver ikke bedre i fremtiden, da man så smider flere effekter i spil (bare se CoD) for at vise en form for fremgang i spiludviklingen.
ved X360 og PS3 brugte de i det mindste kommende graffikort design og powerpc cpu'er (og Cell som ikke blev helt så god som sony håbede).
Med en forventet levetid på 10 år, hvor de er bagud allerede ved udgivelsen (pga UHD TV), bliver det grusomt de næste 6 år (det er vel der den næste generation udkommer).
Det lyder måske negativ det jeg har skrevet, men hvis man skal ofre penge på "fremtiden" så skal det ikke være på produkter der har færre features end sidste generation og dårligere ydelse end konkurrende produkter (PC)
Af PhDream
#194313
Remmerboy:

har skrevet nøjagtig det samme som du, overalt hvor jeg orkede - at PS4 og Xbox One var forældede, selv før de udkom. Bare se på hvor mange af de nuværende spil udgives i 720p. En Wii U kører i det mindste 1080p 60 Hz. Jo, pænere grafik end de nuværende konsoller, men stadig en ringe opløsning, der ikke engang kan udnytte de nuværende fladskærme, for slet ikke at tale om de kommende 4K.

Derfor gider jeg ikke ofre over 3000 kr. for en last-gen konsol. Har lige købt en ny, limited edition PS3 til 1400 kr., for den var billig og jeg ved hvad jeg får.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#194315
Spil skabes jo ikke med det absolutte high-end som hovedfokusområde. Det er der ikke volumen i. Der er altså ret få personer, der har disse high-end PC-grafikkort. Men lad os nu se. Med en hurtig patch gik Assassin's Creed fra 900p til 1080p (godt nok ikke 60 fps). Det nåede man som dansker ikke at se fordi patchen kom før lanceringen, men jeg nåede at se den og kan sige, at det havde markant betydning. Spiludviklerne kan jo optimere meget, så at visse spil udkommer i 720p fra start, mener jeg ikke nødvendigvis er en indikator for tilstanden.

Selvfølgelig sker der udvikling - heldigvis - men fordi man hæver topmålet (high-end) betyder det jo ikke at mid-high-range nødvendigvis bliver dårlig. Jeg har aldrig set en spilkonsol, der kunne levere bedre grafik end en high-end PC - heller ikke gennem de sidste generationer. Til gengæld leverer spilkonsollerne altid over evne - typisk 2X en PC med samme motor. Det er integrerede systemer.
Remmerboy skrev:Det er også et problem, at UHD udkommer nu, og 8K om ikke særlig lang tid. i ved selv hvor grimt en SD billed der bliver opskaleret til 1080p ser ud. det problem bliver der også når 720p bliver opskaleret til 4K-8K.
Problemet med SD til Full HD opskalering er, at det ikke kan ske lineært. Her skal man ind og kompensere fordi der er et skævt antal pixels i opskaleringen.

Det er derimod meget nemt at opskalere 720p til 1080p og endnu nemmere at opskalere 720p (eller 1080p) til 4K:
1280x3 = 3840 (=1920x2)
720x3 = 2160 (=1080x2)


Både Sony og Microsoft lægger jo også op til at de vil udnytte skyen til supplere regnekraften i selve spilkonsollen. John Carmack er uenige med jer.