Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#193072
Anmeldelsen af Eizo Foris FG2421 med 240 Hz er nu online. Et VA-panel koblet sammen med muligheden for 120 Hz + 120 Hz black frame insertion teknologi. Eizo vil revolutionere eSports-markedet.
Find testen her: http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1383123065

Hvis du har spørgsmål, kommentarer eller tilføjelser, kan de placeres her i tråden og vi skal prøve at vende tilbage på dem.

God fornøjelse med læsningen
#193073
Bemærk også, at du skal bruge DVI eller DisplayPort-stikkene, hvis du vil køre skærmen i 1029x1080@120Hz. HDMI er ikke hurtig nok
Det tror jeg de fleste er ligeglad med ;)
Af Remmerboy
#193099
jeg skal lige forstå det her 240hz den kører med.
skærmen kører konstant med 240hz, hvor man så kan sætte den på off, som betyder at den indsætter 2 af de samme billeder pr frame, eller on hvor den indsætter en sort billed mellem frames?
Af Wendigo
#193104
Endelig sker der noget stort, indenfor pc gaming monitor verdenen.

Nu har vi siden 2009 haft TN crap med 120hz. Og endelig er der en producent, som har nosserne til at ta' det næste skridt.

Den her skærm, kunne meget vel være erstatningen til min nuværende Sony FW900.

Men jeg forstår godt nok ikke, hvorfor de ikke lavede den 1920x1200 :(
#193118
Jeg synes ikke jeg kan finde nogen pris på Eizo's egen hjemmeside, eller på Pricerunner.

Har i en forventet pris på denne skønhed?

Hilsen
Jesper Keller


**************
RETTELSE:

Den er nu tilgængelig på deres hjemmeside - synes ikke jeg kunne finde den i går da jeg kiggede.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#193124
JesperKeller: Den blev præsenteret i går og vi satte anmeldelsen i vandet nærmest som Eizo afslørede den for verden, så jeg tror blot, at de ikke havde nået at opdatere siden. Den skulle gerne komme bredere ud i handlen over de kommende uger.
Af Wendigo
#193132
Rasmus Larsen: Ved du, om Eizo har planer om en 1920x1200 udgave?

Selvom jeg næsten kan regne ud, at det bliver der ikke lavet. Men det skader ikke at spørge.
Af Wendigo
#193257
Det eneste jeg så også lige udover det andet, kan se som et meget stort minus, er det backlight bleeding den udsender.

TN har også altid haft det problem. Men jeg kan så forstå at VA ikke er meget bedre på det område?

Og ved du om Eizo vil arbejde på at få det elimineret i den næste udgave? Fordi når man laver en kvalitets gaming skærm til 4k, så burde de efter min mening, også havde fikset backlight bleeding problemet.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#193263
Backlight bleeding er ikke begrænset til en given paneltekonolgi. Det kan optræde på dem alle. Så VA er ikke sikrere end andre typer.

For at fjerne problemet må man købe dyrere paneler, som er sorteret fra fabrikken.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#193324
Nej det kan også være indenfor VA. Når man producerer, så tager man jo typisk de bedste paneler fra produktionen og sorterer dem i klasse A. Det er også de paneler der ryger i grafikerskærmene.

Jeg kan ikke forestille mig, at Eizo bruger klasse A paneler i FG2421, men de gør det i mange af deres andre skærme.

Som sådan kunne man også lave TN-paneler uden backlight bleed, men producenterne laver bare ikke rigtig high-end TN-paneler, så her går de heller ikke så meget op om de lever op til de højeste krav. De produceres typisk ikke på de mest avancerede produktionslinjer.