Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Tulle
#191573
Jeg er i tvivl om hvilket fladskærm jeg skal vælge??

Samsung 46" 3D smart Led-tv UE46F7005

Eller

panasonic 47 led-tv tx-l47dt60y?

Er der nogle som kender til de modeller ?
Af TheDane
#191583
Jeg har haft Panasonic modellen, og nej hvor var jeg skuffet over billedekvaliteten, jeg havde nogle hvide ?streger ved fodbold især, den røg ind til test de sagde den intet fejlede, så der indså jeg at denne skærm var et forkert valg til 13.000,- er ellers Panasonic fan, den røg straks tilbage, jeg købte Samsung UE55F8005 sammen med deres blu-ray 7500 modellen, hvilken forskel jeg er fuldt ud tilfreds, meget bedre billedkvalitet, det er serien over den du nævner.

Panasonic er langt bagefter i Led tv, når jeg igen skal have nyt tv bliver det ikke Panasonic jeg kigger efter først.
Af Tulle
#191598
Jeg blev ikke meget klogere på de test.

Vil i foretrække Panasonic?

Nu er samsung serie 7 serien, som jeg havde kigget på i Elgiganten.

Vil i hellere råde mig til at købe serie 8?

Ja ja jeg er jo bare en pige UDEN noget forstand på teknik :(

Og tak for jeres hjælp.
Af Bent odense
#191605
Tulle skrev:Jeg blev ikke meget klogere på de test.

Vil i foretrække Panasonic?

Nu er samsung serie 7 serien, som jeg havde kigget på i Elgiganten.

Vil i hellere råde mig til at købe serie 8?

Ja ja jeg er jo bare en pige UDEN noget forstand på teknik :(

Og tak for jeres hjælp.
Forskellen på Samsung f7005 og f8005 er designet er noget andet og så skulle lyden være lidt bedre i f8005.Ellers er det samme panel der er i dem begge to.

Nu fik Samsung en bedre test end Panasonic DT60.Så skulle det ikke være nogen hindring at valget skulle være f7005. :)
Af TheDane
#191606
Jeg ville vælge Samsung og jeg ville vælge 8005 så får du en nyere version som er forbedret på mange områder og er du til streaming så kan (Samsung) 7005/8005 hvis som de eneste tage HBO, Netflix og Viaplay.

Hold dig fra Panasonic i LED, deres billedekvalitet er ikke god nok endnu.
Senest rettet af TheDane 22. sep 2013, 10:21, rettet i alt 1 gang.
Af kronholm
#191607
Hvorfor anbefale F8005 når F7005 er det samme tv til billigere penge?

Til det oprindelige spørgsmål:

Jeg ville vælge F7005 frem for panasonic modellen.
Af TheDane
#191609
kronholm skrev:Hvorfor anbefale F8005 når F7005 er det samme tv til billigere penge?

Til det oprindelige spørgsmål:

Jeg ville vælge F7005 frem for panasonic modellen.


Hvis der ingen forskel er, hvorfor så komme med ny model, der er bedre lyd, der er bedre billede forbedring teknologi, der skulle hvis også være nogle forbedringer på apps området samt design, anderledes fod som jeg syntes er meget pænere.

Så må man som bruger tage det samlet valg, du vælger 7005 og jeg vælger 8005.
Af kronholm
#191610
TheDane skrev:
kronholm skrev:Hvorfor anbefale F8005 når F7005 er det samme tv til billigere penge?

Til det oprindelige spørgsmål:

Jeg ville vælge F7005 frem for panasonic modellen.


Hvis der ingen forskel er, hvorfor så komme med ny model, der er bedre lyd, der er bedre billede forbedring teknologi, der skulle hvis også være nogle forbedringer på apps området samt design, anderledes fod som jeg syntes er meget pænere.

Så må man som bruger tage det samlet valg, du vælger 7005 og jeg vælger 8005.

Ehhh, de er begge 2013 modeller... smart-tv er præcist det samme. begge har twin-tuner. Der er forskel på design, korrekt, men eftersom design er en subjektiv vurdering giver det ikke mening at anbefale tv's på grund af hvad du synes er pænt design.

samsung har haft deres 7005/8005 modeller de sidste 3 år, og alle 3 år har anmelderne sagt at de stort set er identiske angående billedkvalitet.

det er muligt at f8005 har bedre højttalere, men de er alligevel ikke gode nok til at kunne fungere som film-højttalere ifølge flatpanels. Tvivler iøvrigt også på at Tulle kan høre forskel.

synes du en anden fod og en anelse bedre højttalere er 2000kr mere værd, så fred være med det. Jeg synes bare ikke der er nogen grund til at vejlede tulle til at bruge flere penge, når der ikke er større forskel på de to modeller.
Af TheDane
#191611
[/quote]Ehhh, de er begge 2013 modeller... smart-tv er præcist det samme. begge har twin-tuner. Der er forskel på design, korrekt, men eftersom design er en subjektiv vurdering giver det ikke mening at anbefale tv's på grund af hvad du synes er pænt design.

samsung har haft deres 7005/8005 modeller de sidste 3 år, og alle 3 år har anmelderne sagt at de stort set er identiske angående billedkvalitet.

det er muligt at f8005 har bedre højttalere, men de er alligevel ikke gode nok til at kunne fungere som film-højttalere ifølge flatpanels. Tvivler iøvrigt også på at Tulle kan høre forskel.

synes du en anden fod og en anelse bedre højttalere er 2000kr mere værd, så fred være med det. Jeg synes bare ikke der er nogen grund til at vejlede tulle til at bruge flere penge, når der ikke er større forskel på de to modeller.[/quote]

Ang. design skriver jeg også, at jeg bedre kan lide designet/foden.

Ang. lyden, selvom den ikke er til film, så er der forskel på om det lyder som en lille billig lille radio når man ser tv.

Men jeg kan høre at du ikke kan tåle andres meninger, jeg taler ud fra egen oplevelser med både Panasonic og Samsung og skriver tydelig ved at fremhæve hvad jeg personlig kan lide, du vil nu til at flueknæppe mine udtaelser og det hjælper ingen, hverken personen som startede denne tråd eller dette forum.

At du mener design ikke betyder noget, det gør det for nogle mennesker.

Personer som dig kender jeg udmærket, så inden denne diskussion kammer over, stopper jeg NU.
Af kronholm
#191613
TheDane skrev:
Ehhh, de er begge 2013 modeller... smart-tv er præcist det samme. begge har twin-tuner. Der er forskel på design, korrekt, men eftersom design er en subjektiv vurdering giver det ikke mening at anbefale tv's på grund af hvad du synes er pænt design.

samsung har haft deres 7005/8005 modeller de sidste 3 år, og alle 3 år har anmelderne sagt at de stort set er identiske angående billedkvalitet.

det er muligt at f8005 har bedre højttalere, men de er alligevel ikke gode nok til at kunne fungere som film-højttalere ifølge flatpanels. Tvivler iøvrigt også på at Tulle kan høre forskel.

synes du en anden fod og en anelse bedre højttalere er 2000kr mere værd, så fred være med det. Jeg synes bare ikke der er nogen grund til at vejlede tulle til at bruge flere penge, når der ikke er større forskel på de to modeller.[/quote]

Ang. design skriver jeg også, at jeg bedre kan lide designet/foden.

Ang. lyden, selvom den ikke er til film, så er der forskel på om det lyder som en lille billig lille radio når man ser tv.

Men jeg kan høre at du ikke kan tåle andres meninger, jeg taler ud fra egen oplevelser med både Panasonic og Samsung og skriver tydelig ved at fremhæve hvad jeg personlig kan lide, du vil nu til at flueknæppe mine udtaelser og det hjælper ingen, hverken personen som startede denne tråd eller dette forum.

At du mener design ikke betyder noget, det gør det for nogle mennesker.

Personer som dig kender jeg udmærket, så inden denne diskussion kammer over, stopper jeg NU.[/quote]

I modsætning til dig så er jeg ikke "personligt" engageret, da jeg hverken ejer det ene eller det andet tv. - Og jeg kender bestemt også din slags som forsøger at snakke sine egne køb "op". :D

Når du skriver at f8005 er et nyere tv end f7005 så udstiller du jo din uvidenhed, og desto mere du skriver, jo mere åbenlyst bliver det at du ikke rigtigt har styr på noget.

Men god fornøjelse med dit elskede f8005 og god weekend.
Senest rettet af kronholm 22. sep 2013, 16:27, rettet i alt 2 gange.
Af BrianH
#191614
Husk, at dem der fortæller at Panasonic ikke er gode til at lave LED aldrig har haft, og de færreste set, et Panasonic LED tv. De gentager blot det de har læst på internettet...

Jeg har et plasma VT20 og et LED E6y og begge giver super billedkvalitet. De er forskellige, men det er et smagsspørgsmål mere end et kvalitetsspørgsmål, hvilke der er bedst
Af THM
#191615
BrianH skrev:Husk, at dem der fortæller at Panasonic ikke er gode til at lave LED aldrig har haft, og de færreste set, et Panasonic LED tv. De gentager blot det de har læst på internettet...

Jeg har et plasma VT20 og et LED E6y og begge giver super billedkvalitet. De er forskellige, men det er et smagsspørgsmål mere end et kvalitetsspørgsmål, hvilke der er bedst
E6y er det ikke med va panel og godt sortniveau. Deres top lcd kritiseres for dårlig sort og nogle siger der er streger ved panoreringer.
Er e6eren egentlig nem at kalibrere, eller er udgangspunktet ringere rnd vt20?