Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af jng
#196984
Mikl skrev:Jeg har prøvet at ringet ind til deres kundeservice, de oplyser man ikke kan. Men syntes godt nok det er helt vildt den ikke kan det. Selv en VHS maskine gør det af sig selv.
Når jeg nu ikke selv har den pågældende model, skal jeg nok lade være med at gøre mig klog, men kundeservicen hos Samsung (og andre) lader noget tilbage at ønske. Det er lettere for studenterne at sige "Nej" end bruge tid på at forklare hvordan.

Jeg kan se i vejledningen til F8x00, at proceduren angiveligt er den samme som på D-serien. Fremgangsmåden er noget langsommelig, men ikke umulig, og det er måske derfor, der findes flere tredjepartsprogrammer til redigering af tv-kanaler på Samsung-enheder (det er endnu mere langsommeligt på Philips-tv'er). Denne youtube-video http://www.youtube.com/watch?v=OAuS-66SiAI viser hvordan. Det koster ikke noget at prøve.

Med hensyn til VHS så antager jeg, der er tale om analoge kanaler, og teknisk er der forskel på analoge og digitale kanaler. De enheder til analog modtagelse, jeg har haft fat i, har som standard langt kanalerne i samme rækkefølge som udsendelsesfrekvenserne, og så var besværet nogenlunde det samme som ved flytning af digitale kanaler.

Jeg køber snart en F-model; om ikke andet så for at se, om det virkelig er rigtigt, at Samsung har fjernet denne mulighed...
Af Bronto
#197295
Hej

Er selv den ulykkelige ejer af en Slamsung D8900N, altså to "generationer" bagude. Dens dårligdomme kan der erfterhånden skrives en hel roman om, hvilket jeg da også har gjort tidligere (se brugeranmeldelser).

Kunne godt tænke mig at vide om I vil teste for nogle af de mere grelle fejl man ser i D8900 også optræder i de nyeste:

1) Smarthub (smart TV) hænger ofte, med eneste mulighed at tage strømmen. Prøv f.eks. Viewster efter afslutningen af en film hænger den. Iøvrigt er deres smart TV ikke særligt stabilt, og man kan ikke bruge smart TV mens man optager noget på HDD.

2) Ved en næsten fuld harddisk cutter slamsung bare i en timer optagelse. Man får ingen advarsel eller noget, kun korte udsendelser. Hvorfor skulle man da også bruge tid på at sige til brugeren: "Der er ikke plads nok på din harddisk til den optagelse du vil foretage". Dette ville jo ligne kundeservice og et færdigt produkt, så fri os dog fra noget sådant!

Så er der naturligvis de "gamle" fejl, som Slamsung ikke har evner til at rette, selv med to nyere generationer, så det er altså flere år gamle fejl I stadig påpeger, såsom det manglende billede på EPG, manglende mulighed for at stille en default buffer ved timer optagelser fra epg, spontane nedbrud og mest grelt af alt: INGEN mulighed for at tage optagelser ud af maskinen, så når den engang er død er alle ens optagelser tabte. Pladsen, selv med 1 TB er begrænset, idet jeg ikke kan ændre på bitraten, den er sat afhængig af source (SD / HD).

En feature jeg synes jeg mangler generelt, men det er der vist ingen af optagerne der har, heller ikke konkurrenterne, er muligheden for PiP. Når der er to tunere af hver slags burde det ikke være svært at implementere! 15 år gamle videoer kunne finde ud af det, ligeledes de første Medion LCD TV (dog med analoge tunere)

Hvorfor det er så svært at lave HDD optagere ordentligt, forstår jeg simpelthen ikke! Der er INTET af den teknologi der bruges der er andet end standard. En pc med TV tuner er nok snart det eneste alternativ. Her kan jeg da selv bestemme om jeg vil gemme en optagelse på DVD, ligesom alle de "gamle" HDD/DVD optagere kunne!

Ser frem til at I får fat i nogle af Panasonics HDD optagere til test, virker som om de håndterer de fleste af Slamsungs dårligdomme, bl.a. mulighed for at brænde sine optagelser på DVD / BluRay
Af jng
#197300
Bronto skrev:Hej

...

Ser frem til at I får fat i nogle af Panasonics HDD optagere til test, virker som om de håndterer de fleste af Slamsungs dårligdomme, bl.a. mulighed for at brænde sine optagelser på DVD / BluRay
Man kunne sige, at du kunne undersøge tingene, inden du køber. Har nogen lovet dig, at 8900'eren kan brænde optagelser på DVD/BD?
Af Bronto
#197769
Nej, ekstern kopiering af optagelser er der ingen der har lovet mig. Troede i min naivitet at produktet var bedre end den 5 år gamle JVC DVD / HDD optager den erstattede, idet funktionslisten var lang og det var Slamsungs top produkt.

Held og lykke med din ansættelse som Slamsung lovpriser. Hvad giver det i løn? Forhåbentligt kontanter frem for deres skod produkter!

Har netop fundet en anmeldelse af Panasonics tilsvarende produkt, der dog er lidt dyere end Samsungen:

http://digitalt.tv/panasonic-dmr-bct730eg/

Den har til gengæld nogle klare fordele frem for Samsungs halvfærdige løsning, bl.a.:
* Mulighed for at optage to programmer samtidigt
* Opskalering til 4K (sammenligning med D-udgaven af Samsung er her ikke rimelig, da ingen havde 4K opskalering, men deres F-model burde måske have det)
* Mulighed for kopiering til ekstern USB HDD (dog kun med afspilning fra samme apperat)
* Kopiering til BluRay! og DVD! (med afspilning i en hvilken som helst DVD afspiller!
* Timeroptagelser via EPG med ekstra tid tillagt (savnet å årevis!), dog max +/- 10 minutter per optagelse
* Tysk model der anmeldes i linket har mulighed for at fjernstyre programmering af optagelser, findes så vidt vides ikke i den danske der fås snart hos Elgiganten.
* Streaming til eksterne enheder, tablet / smartphone
* konvertering eller default optagelse i mere kompakte formater, for bedre udnyttelse af harddisken (som vi er vant til det fra "gamle" dage)

Til gengæld mangler den nogle features, bl.a. netflix, DVB-T2 tuner (har DVB-C og DVB-T)
Med kabel TV er den derfor perfekt, men ubrugelig med Boxer eller andre "luftbårne" antenneløsninger pga den manglende T2 tuner.

Mon ikke netflix og lidt mere indhold kommer senere? Det er da ihvertfald et produkt jeg vil holde øje med!
Af jng
#197832
Bronto skrev:...

Held og lykke med din ansættelse som Slamsung lovpriser. Hvad giver det i løn? Forhåbentligt kontanter frem for deres skod produkter!

...
Jeg vederlægges ikke med produkter fra Samsung eler andre producenter.

Jeg opfører mig heller ikke som en tåbe (som dig), hvis jeg efter køb af en BMW uden sædemassage finder ud af, at en Mercedes til den dobbelte pris har denne funktion.

Og jeg sammenligner ikke en 15 år gammel BMW med en helt ny Mercedes.

Jeg tror, du søger om optagelse i Panaklubben og vil gøre dig interessant.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#197833
Kunne vi lige finde den neutrale tone frem og tale pænt til hinanden?
Af Annelindberg
#198502
Indstilling af favoritkanaler på Samsungs BD-F8900N. Vi er i gang med at indstille vores harddiskoptager med vores favoritkanaler - men kan ikke komme ind i menuen "Udsendelse" hvor vi mener at det skulle ligge.

Det er meget frustrerende - er der nogen der kan knække nødden for os? :(

Det kunne vi selv - efter megen frem og tilbage i menuer og fjernbetjeninger, fandt vi ud af, at det var fordi TV knappen var aktiveret på fjernbetjeningen, så vi ikke kunne komme ind i denne ene menu på harddiskoptageren :D
Af JohnLarsenDK
#199194
Hej

Tak for den gennemgående test, som dog efter min opfattelse og erfaring med F8900N mangler en betydelig del, nemlig en test af timeroptagelse ved anvendelse med CI modul og BoxerTV.
Hvis jeg prøver følgende er jeg 100% sikker på at min F8900N IKKE optager det angivne program:
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
F8900N stilles på f.eks kanal 1(DR1) hvorefter en timeroptagelse sættes til optagelse på en betlingskanal f.eks kanal 8 (TV3 HD).
I dette scenario er det 100% sikkert at F8900N IKKE optager programmet.

Hvis det skal være en succes skal F8900N indstilles på SAMME kanal som timeroptagelsen, så optager den programmet indstillet i timeren. Lidt et problem hvis der skal optages på flere kanaler iløbet af en nat/ferie :o
---------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hvis Jeg nu prøver at indstille et program til timeroptagelse med en public service kanal virker timeroptagelsen:
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
F8900N stilles på f.eks kanal 1(DR1) hvorefter en timeroptagelse sættes til optagelse på en public service f.eks kanal 6 (DR3).
I dette scenario optager F8900N programmet.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------

Det må være noget med CI implementeringen i F8900N (Jeg har prøvet med to forskellige F8900N, samt to forskellige CI moduler) programkortet virker udmærket i min gamle SAGEM boks.

Er der nogen der har erfaring med ovenstående problem, eller med optagelse af programmer der påkræver CI modul og/eller Boxer.

Mvh John
Af Everhard35
#205375
Jeg kan se denne optager bruger enorme mængder lagerplads på at optage programmer i HD (fx 50 minutters tv leveret gennem fibernet optager ml. 6-8 GB!!)

Er der en her, der kan fortælle om det er muligt at optage i 'ringere' kvalitet eller på anden måde begrænse optagelsen af lagerplads?
Dette sammenhængende med det er forholdsvis omstændigt at frigøre plads efter et års heftig brug af optageren :)

PFT.
Af jng
#205377
Everhard35 skrev:Jeg kan se denne optager bruger enorme mængder lagerplads på at optage programmer i HD (fx 50 minutters tv leveret gennem fibernet optager ml. 6-8 GB!!)

Er der en her, der kan fortælle om det er muligt at optage i 'ringere' kvalitet eller på anden måde begrænse optagelsen af lagerplads?
Dette sammenhængende med det er forholdsvis omstændigt at frigøre plads efter et års heftig brug af optageren :)

PFT.
Apparatet optager den bitstrøm, der kommer fra leverandøren af tv-signalet. Hverken mere eller mindre, og det kan ikke ændres af brugeren.