Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Nuri58
#190983
Torben Rasmussen skrev:Så har jeg vist også forstået det.

Ja, du sætter bare to IR-blastere ned i dit skab og lader Hub'en ligge ovenpå møblet, så er du helt fri for at sigte på noget med fjernbetjeningen og alt burde køre uden problemer. Med mindre det er din IR-modtager i dit mediecenter der er dårlig, men det har du vel testet?

Du kan også bare købe et billigt IR-kabel med klister-dioder på og så lige trække dem tilpas meget fra hinanden. Så burde de kunne nå til begge skabe. Der er typisk 3 dioder på sådan en snor, som sidder på en lakridsledning med et jack-stik i enden. De sender så ikke nodet ud til andre enheder, for de klistres jo fast ovenpå modtageren i dine enheder.
Billede
Jeg prøvede engang Harmony som endog havde mit Media Center som reference eksempel, men den kunne på ingen måde styre MCE. Først da jeg fik en Philips Prestigo fik jeg det til at virke (helt efter hensigten). Er du sikker på denne kan betjene MCE og X-Box?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#190984
Jeg kører ikke MCE her, så jeg kan jo ikke sige noget med garanti, men der er en "MCE keyboard" remote i MyHarmony.com, som andre skriver virker med deres MCE, så jeg ville da være tilbøgelig til at sige at det virker.

Logitech har et par key features, de highlighter på deres hjemmeside, hvor denne er en af dem:
Den medfølgende Harmony Hub konverterer Wi-Fi®-signaler fra din smartphone til infrarøde signaler og Bluetooth® -kommandoer som kan opfanges af komponenterne. Giver adgang til internettjenester som f.eks. Netflix® og Hulu® gennem PS3®, Wii® og Xbox 360®.
Med mindre de vælger at skrive usandheder i deres reklame, så må man vel antage, at Xbox er understøttet?
Brugeravatar
Af hans123
#190985
Har nu fået købt remoten. 10 minutter og man er oppe og køre.
Grej: Sony TV, Yousee Boks, AppelTV3, Oppo Bluray, Onkyo Receiver.
Godt nok nemt at komme i gang. Lækkert at man ikke skal pege, har monteret hub næsten som anmelder.
Virker fint med flere iphone og ipad på samme tid. Dog går programmet ned på min iphone5 men det bliver vel rettet med en opdate.
Det eneste jeg mangler er at få XBMC på mit mediecenter styret på en fornuftig måde.

Hint: de 3 dioder kan købes på ebay for få penge, det kaldes: Triple Head Mini Infrared Emitter
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#190986
Jeg bruger selv iPhone 5 og har kun oplevet enkelte crash. Vil app'en konsekvent ikke starte? Jeg har stort set konfigureret alt i testen fra min telefon uden at den gik ned, og jeg oplever heller ikke de store problemer på mine iPad's, men det er jo også en anden hardware.
Brugeravatar
Af hans123
#190987
Den starter fint op og kører fint i et par minutter, men lukker herefter ned.

På iphone 4 samt ipad er der ingen problemer. men ikke det store problem, for som du selv skriver så bliver den medfølgende remote vinderen i daglig dagen.

Er meget overrasket på hvor fint hubben sender ir ud.
Brugeravatar
Af hans123
#191004
Er nu på 2. dag med grejet.

Remoten virker fantastisk godt, ingen problemer der.

Men har 2 andre fejl.
På min iphone 5 går programmet hele tiden ned efter få minutter.
På iphone 4 og ipad kører appen uden problemer.

En større fejl er at hubben taber forbindelsen til wifi og derved kan den kun betjenes fra den medfølgende fjernbetjening. Her er man nød til at tage strømmen for at få den på wifi igen.

Det er et problem flere slås med, når man læser på logitech forum.
Har masser af signal der hvor hubben står. så hvad problemet er ved jeg ikke.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#191007
Den fejl har jeg ikke oplevet endnu. Jeg har 2 iPads og en iPhone 5 på og jeg har ikke måtte genstarte hub'en endnu. De forbinder fint til den.

Jeg benyttede en Yousee router under testen.
#191032
Opdate vedr mine oplevede fejl.

Har søgt lidt rundt på nettet for at lede efter hjælp.

Lige nu har jeg reseveret ip adressen i min ruter på hubben.

Og det lader til at have løst problemet ned at den pludselig ikke kunne bruges via iphone.
( hubben kunne heller ikke findes fra andre enheder, men remoten virkede )


Vedr problemerne med iphone5. Så fjernede jeg programmet og installerede det igen, og det har også kørt stabilt de sidste 48 timer. :)


Leder stadig efter en god løsning for at bruge det sammen med XBMC på min mediecenter PC.
Men den dukker nok op.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#191035
Jeg synes ellers at jeg fandt fora hvor de havde fået det til at spille, men da jeg ikke bruger XBMC selv, så kan der naturligvis være finurligheder, som ikke var helt optimale.

Jeg har netop pillet alt fra for st sende det retur til Logitech, så jeg fejlfinder ikke selv på det mere, men godt med en tilbagemelding på problematikken, da jeg sagtens kan se, at der er flere der klager over samme problem med frakobling af WIFI- forbindelsen.
#191059
Hej Torben,

Virker til du er blevet meget glad for Smart'en :)

Har ligeledes selv købt en, og må sige det spiller bare !

Dog, har jeg lidt svært ved at få "bouncet" signalet tilbage til min B&W Panorama 2, TV, medie afspiller, STB spiller perfekt.

Det skal så siges at jeg aldrig syntes B&W IR modtagelse af signal har været specielt godt, men pyt nu med det.


Ved du om man får et stærkere IR signal, ved at have HUB'en stående fremme, istedet for den forlænger der følger med, som jeg pt. har trukket ned i det sorteste hul i mit TV-møbel.

Men alt i alt er jeg dympt imponeret over hvor godt det spiller sammen !

Kom fra en Logitech Harmony One, som jeg aldrig rigtig blev venner med.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#191068
Jeg har ikke rigtig testet hvad der har det kraftigste signal af hhv Hub og IR blaster. Men du kan jo prøve at bytte om på dem og se om det bliver bedre. Der er i hvert fald mere frihed til at placere den lille blaster uden for, da den er mere diskret. I sidste ende kunne man jo købe en mere og så placere den tættere på Panorama, men det er jo lidt dumt at skulle købe noget specifikt til én enhed.

Ellers kan du måske bruge de små klister-dioder jeg viste tidligere, men jeg husker ikke lige hvor diskret øjet sidder på Panorama, så det er ikke sikkert det er en bedre løsning.
#191070
Har selv førhen bøvlet med de her klister dioder, og de var ved at drive mig sindsyg, da de skal sidde lige præcis der hvor IR modtageren sidder..

Det skulle dem jeg havde ihvertfald.

Panoramaen hænger på væggen, og vil være lidt grimt og have en lille ledning op over / under Panoramaen, vil derfor se om jeg ikke kan få bouncet signalet tilbage til Panorama via huben / forlængeren.

Jeg må hjem og prøve mig frem.

Tak for svar.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#191076
Jeg fik ikke set hvordan dioderne på hub'en vendte, men det kan jeg nok lige tjekke senere, da jeg stadig har kassen stående. Dvs. hvis den nu skyder lidt opad, så kan det måske være udslagsgivende for hvilken af de to sendere man bruger uden for skabet, da det måske er nemmere at ramme med den ene af dem frem for den anden.