Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#190918
Rigtig fin anmeldelse :-)

Har lige et par spørgsmål...

- Vil i anbefale Harmony Smart Control frem for Harmony Ultimate ? Her tænker jeg om det er pengene værd ifht. touch remoten frem for den simple remote?

- Hvis jeg har to enheder jeg gerne vil styre via RF, kan dette så lade sig gøre, eller er det kun den enhed du sætter IR øjet på der kan betjenes med RF?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#190921
Jeg foretrækker den simple Remote frem for Ultimate især fordi den ikke skal oplades. Jeg synes ikke at touch-delen på Ultimate er speciel brugbar. Se evt. vores anmeldelse af Harmony Touch.

Så vidt jeg kan forstå, så kan man ikke styre RF enheder imens man snakker med Hub'en via RF. Jeg kunne ikke teste det, da jeg ikke kunne få fat på noget der kører på RF. Jeg er ikke 100% sikker på hvad denne begrænsning har af konsekvens, og om kommandoerne blot udsendes med en forsinkelse når man er færdig med at trykke på sin Remote, eller om man skal bruge app'en. I den intro-video der ligger i anmeldelsen nævnes dette også, men kun som en one-liner uden yderligere forklaring.
#190923
Mit problem er jeg har to ting jeg gerne vil have til at kunne styres uden man kan se dem. Begge ting er gemt væk under højtaler stof, en forstærker og et medie center.
Forstærkeren står så langt nede at vores stuebord står i vejen så vi altid ikke rammer den helt præcist.
Mediecenteret er begyndt at drille og IR modtageren vil kun modtage signalet gennem stoffet hver 5. gang.
Derfor ville jeg gerne have en løsning hvor jeg bare kan trykke på en remote, uden at ramme, og den stadig modtager signalerne, men uden at have noget stående fremme.


Billede

Spørgsmålet er så, om denne Logitech løsning kunne være sagen?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#190928
Jamen er dine "dimser" ikke IR-betjente så - det er da ikke RF? Der er jo plads til 2 IR-dioder i Hub'en, så du kan trække dioderne ned i skabet og samtidigt have hub'en stående ovenpå, så TV'et kan styres.

Det er kun mellem fjernbetjeningen og hub'en at der er RF-forbindelse. Hub'en konverterer til IR/Bluetooth/Wifi/RF og skyder IR ud af både dioderne og af selve hub'en, og snakker sammen med enheder via Bluetooth/RF/WIFI via hub'en alene. For at få RF styring af dine enheder, så skal de jo understøtte det - kan dit mediecenter styres via RF?
Brugeravatar
Af michelskovbo
#190929
Jeg har vist ikke forklaret mig korrekt :-)

Jeg ønsker at forstærker og mediecenter kan styres uden at pege mod dem. Dette kan vel lade sig gøre hvis den Logitech Hub modtager RF signal fra remoten, og der så bliver monteret to IR modtagere/sendere til forstærker og mediecenter? Jeg var bare usikker på om det kunne lade sig gøre med en Logitech Smart Control. Men når du skriver der er plads til to IR-dioder i Hub'en, betyder det vel at jeg bare sætter et IR kabel ned til forstærker, og et IR kabel til mediecenter, og så vil jeg føle jeg bruger RF via remoten, da Hub'en modtager RF?


TV'et er lige meget, da IR delen på dette ikke er et problem.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#190931
Så har jeg vist også forstået det.

Ja, du sætter bare to IR-blastere ned i dit skab og lader Hub'en ligge ovenpå møblet, så er du helt fri for at sigte på noget med fjernbetjeningen og alt burde køre uden problemer. Med mindre det er din IR-modtager i dit mediecenter der er dårlig, men det har du vel testet?

Du kan også bare købe et billigt IR-kabel med klister-dioder på og så lige trække dem tilpas meget fra hinanden. Så burde de kunne nå til begge skabe. Der er typisk 3 dioder på sådan en snor, som sidder på en lakridsledning med et jack-stik i enden. De sender så ikke nodet ud til andre enheder, for de klistres jo fast ovenpå modtageren i dine enheder.
Billede
Brugeravatar
Af michelskovbo
#190932
Perfekt. Det som er det underlige er, at min modtager i mediecenteret har fungeret perfekt (Intel CIR) og pludselig efter 1 års tid kunne den dårligt modtage gennem højttalerstoffet. Jeg har derfor købt en IR extender som bliver sat til USB og kan trækkes op ved siden af TV, men så ligger der en ledning fremme, og det pynter ikke :)

Hub'en behøves vel ikke stå fremme, men vil vel også sagtens kunne blive placeret bag højttaler stoffet i reolen?
Brugeravatar
Af hans123
#190934
tak for god gennemgang af remoten.

Er tæt på køb, men er lidt bekymret og den er god nok til at få sendt ir ud fra hubben.

Har alt grej stående i en bænk under tv ( ingen låger) og en center højttaler oven på.
Bænken har plads til 4 enheder, 2 på hver hylde med god plads omkring.

Hvor ville i sætte ir senderene og hubben.
Grej øverst: Youse boks og oppo bluray
Grej nederst MedieCenter med ir modtager og en Onkyo forstærker.

Bruger lige nu en Harmony One som faktisk virker rimelig fint, men savner molighed for ikke at pege samt ekstra remote som lader sig gøre vi iphone
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#190937
Jeg får lige uploadet et billede af hvordan mit setup ser ud, så vil I nok bekymre jer lidt mindre. IR bouncer på vægge hvis det skydes ud i rummet, så det er ikke så kritisk hvor Hub'en står. Husk at de små IR-blastere også kan bruges uden for skabet i stedet, så man bytter om på Hub og blaster.

Edit:
Her ser I hvordan jeg placerede hub'en og IR-blasteren under testen. På første billede er hub'en placeret i midterste sektion i møblet, hvor der ikke er nogen låge foran. Som I kan se, så er det ret tæt på gulvet. TV'et står ovenpå møblet på sin fod og der er vel 4 meter ned til bagvæggen, som den kan bounce IR-signalet tilbage på.
Billede

På næste billede kan I se hvordan jeg blot har smidt IR-blasteren ind i skabet, så den skyder lige ud i lågen (som er trukket fra for at skyde billedet). Jeg har også en masse IR-dioder med klister bagpå siddende ovenpå IR-øjet til både BluRay og Yousee-boks, og disse skyder IR-blasteren fint igennem.
Billede

Under testen oplevede jeg en enkelt gang, at mit TV ikke registrerede signalet fra hub'en, hvilket var fordi jeg havde fået skubbet den for langt ind i møblet. Hvis man nu byttede om på blasteren og hub'en, så ville man langt nemmere kunne placere blasteren et sted ovenpå møblet uden at den lægges mærke til, så det er blot at vælge den løsning der passer en best. Jeg prioriterede blot at kunne se hub'en under testen, da jeg konstant lavede om i konfigurationen og dioden på fronten blinkede under opdateringen, så man kunne se at der skete noget.

Jeg tilføjer lige, at der kun følger én IR-blaster med i pakken, så nr. 2 skal købes ved siden af. Hvis der virkelig kun er stof foran dine låger, Mess, så skulle du kunne ramme hvad som helst med hub og blaster, men der kan jo frit leges med placering så du får maksimalt ud af det. Jeg har ikke testet hvor kraftig hub'en er hvis den placeres bag stof, men jeg tænker ikke det burde være et problem. Ellers kan du jo sætte hub'en under sofaen og trække kablet til IR-blasteren et sted hen, så den altid kan se over på dit møbel. Om det så er kraftigere til at ramme dit mediecenter er nok en anden sag...
#190951
Er det korrekt forstået, at du kan have Hub'en stående i skabet under tv'et og stadig ramme tv'et uden at bruge yderligere blastere?

Jeg synes nogle gange at visse enheder er ret kritiske mht. at man skal pege ret direkte på dem, men det synes jo ikke at være tilfædet her så?
Brugeravatar
Af michelskovbo
#190953
Torben Rasmussen skrev: Jeg tilføjer lige, at der kun følger én IR-blaster med i pakken, så nr. 2 skal købes ved siden af. Hvis der virkelig kun er stof foran dine låger, Mess, så skulle du kunne ramme hvad som helst med hub og blaster, men der kan jo frit leges med placering så du får maksimalt ud af det. Jeg har ikke testet hvor kraftig hub'en er hvis den placeres bag stof, men jeg tænker ikke det burde være et problem. Ellers kan du jo sætte hub'en under sofaen og trække kablet til IR-blasteren et sted hen, så den altid kan se over på dit møbel. Om det så er kraftigere til at ramme dit mediecenter er nok en anden sag...

Mit problem er med mit mediecenter, at den diode som er monteret ikke er kraftig nok på 3 meters afstand til at trække gennem stoffet.
Problemet med forstærkeren er at den står så lavt, så mit sofabord lige præcis skærmer for synsvinklen når man sidder i sofaen, ellers er den kraftig nok til at reagere gennem stoffet.

Den lille blaster som medfølger til Logitechen, kan den bruges til at "klistres" lige foran IR øjet på mediecenteret?
#190963
sunekeller skrev:Er det korrekt forstået, at du kan have Hub'en stående i skabet under tv'et og stadig ramme tv'et uden at bruge yderligere blastere?

Jeg synes nogle gange at visse enheder er ret kritiske mht. at man skal pege ret direkte på dem, men det synes jo ikke at være tilfædet her så?
Tag et kig på mit billede. Jeg har den stående i skabet under TV'et og der er ikke yderligere blastere, da den sidder inde i skabet bag en lukket låge.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#190964
Mess skrev:Den lille blaster som medfølger til Logitechen, kan den bruges til at "klistres" lige foran IR øjet på mediecenteret?
Nej, den er beregnet til at lægge et sted og så skyder den ud i rummet. Du skal købe de dioder jeg viser på billedet ovenfor hvis du vil klistre noget på. Dem sælger Logitech ikke.