Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af leifkrarup
#198656
I siger at den ikke virker med VPN og derfor ikke kan virke i udlandet. Hvad med en DNS service som feks. SmartDNS fra Overplay? Det burde vel virke da det ikke kan registreres hvorfra der forespørges.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#198658
Runge skrev:Hvorfor al denne hype omkring chromecast når Airtame er på trapperne, og den kan jo eftersigende det HELE
Lidt forskellige problemer de løser. Chromecast (og Airplay) overtager jo streamet direkte itl serveren hos f.eks. Netflix eller YouTube. Airtame spejler skærmen fra en enhed, så det vil trække en del på sendeenheden og er ikke nødvendigvis problemfri kvalitet. Der er mange faktorer her.

Jeg tror ikke man skal forvente, at Airtame løser alle problemer - men det er da et spændende produkt på mange punkter.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#198659
leifkrarup skrev:I siger at den ikke virker med VPN og derfor ikke kan virke i udlandet. Hvad med en DNS service som feks. SmartDNS fra Overplay? Det burde vel virke da det ikke kan registreres hvorfra der forespørges.
Netflix virker ikke med min DNS-tjeneste fra Unotelly, men jeg har ikke prøvet med Overplay. Jeg har dog allerede adgang til den, så jeg skal gerne prøve at forsøge henover weekenden.

Men understøttes f.eks. Viaplay eller TV2 Play af nogen DNS-tjeneste derude?
Af leifkrarup
#198662
Jeg kan så fotælle at DNS fra Overplay virker med Netflix.....jeg bruger det mange måneder om året i Italien......også DR s kanaler virker med DNS fra Overplay og kan vises på skærm via Airplay.
Men har jeg ret i at det så også vil virke med Cromecast?.....som jeg forstår det kan man ikke spores når der anvendes DNS.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#198684
leifkrarup skrev:Jeg kan så fotælle at DNS fra Overplay virker med Netflix.....jeg bruger det mange måneder om året i Italien......også DR s kanaler virker med DNS fra Overplay og kan vises på skærm via Airplay.
Men har jeg ret i at det så også vil virke med Cromecast?.....som jeg forstår det kan man ikke spores når der anvendes DNS.
Nårh jaja, Netflix virker fint med DNS fra begge tjenester (Unotelly og Overplay). Jeg har også brugt f.eks. den amerikanske Netflix i Danmark. Jeg kommenterede bare specifikt på om det også virker med Chromecast. Jeg havde problemer under testen. Jeg skal nok lige prøve at se om det har ændret sig efter senere opdateringer her i weekenden.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#198685
T27667 skrev:Betyder det, at man fra sin Windows-laptop kan sende musik til sin Airplay-højttaler, eller misforstår jeg? Det troede jeg nemlig kun var muligt med en MacBook.
Ja med iTunes kan du sende lyden fra en Windows PC.

Hvis du vil have flere muligheder for at sende lyd så tjek evt. programmet Airfoil. Programmet Airparrot kan også spejle hele billedet fra en Windows PC over på en Apple TV.
Af T27667
#198701
Rasmus Larsen skrev:Ja med iTunes kan du sende lyden fra en Windows PC.

Hvis du vil have flere muligheder for at sende lyd så tjek evt. programmet Airfoil. Programmet Airparrot kan også spejle hele billedet fra en Windows PC over på en Apple TV.
Ahh, 1000 tak! Har nu hentet den gratis trial af Airfoil på http://rogueamoeba.com/. Det fungerer jo umiddelbart glimrende og virker som om, det er $25 værd. Så slipper jeg for at genstarte i OS X, når jeg skal høre musik, så det er super.

Kan man også installere Airfoil, eller noget tilsvarende, på sin Android-tablet, og på den måde sende lyden fra musiktjenester til sin Airplay-højttaler?
Af Erik John
#216368
Min Chromcast virker fint både på YouTube og Viaplay.
Skulle jeg også kunne bruge den hvis jeg afspiller film i min DVDplayer i min Macbook Pro. Har forsøgt men kan ikke få den til det.