Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#189927
Anmeldelsen af Google Chromecast er nu online. Chromecast er Googles lille dongle, som kan opgradere ethvert tv til et "smart tv" og giver streamingtjenester såsom Netlfix og YouTube. Den kan også spejle billedet fra en PC eller Mac over på tv-skærmen.
Find testen her: http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1375944082

Hvis du har spørgsmål, kommentarer eller tilføjelser, kan de placeres her i tråden og vi skal prøve at vende tilbage på dem.

God fornøjelse med læsningen 8)
Af BadMan
#189931
Ja, man kan jo næsten ikke undgå at glæde sig.

Der mangler virkelig et alternativ til Airplay for alle dem der ikke har valgt Apple ruten.

Desværre ender det dog nok ligesom med alle andre Tjenester der lanceres herhjemme som en lunken kop kaffe; dobbelt så dyrt og med 1/3 af funktionaliteten i forhold til USA ;)
Af digitalt.tv
#189985
Hej Rasmus,

Jeg har lige modtaget min Chromecast. Ved ikke om du har testet Viaplay, men får beskeden content on this page is not supported når jeg afspiller Viaplay indhold i en Cast tab. Så det ser ud til, at der er blokeret for dette.
#189986
digitalt.tv skrev:Hej Rasmus,

Jeg har lige modtaget min Chromecast. Ved ikke om du har testet Viaplay, men får beskeden content on this page is not supported når jeg afspiller Viaplay indhold i en Cast tab. Så det ser ud til, at der er blokeret for dette.
Lige præcis Viaplay har jeg ikke testet dybdegående, da jeg ikke har et abonnement. Hvilken afspiller bruger Viaplay? Det kan være man kan udlede noget mere overordnet ud fra det.
Af digitalt.tv
#189990
Viaplay kører Silverlight så vidt jeg ved. Mon ikke det er noget DRM, der ikke tillader det i forhold til Viaplay?

Netflix kører fint nok hos mig har testet både fra iPad og PC.
Af Malcolm_Y
#190073
Kan den sende DTS signal fra netflix ?

Formoder den virker lige godt om den sidder på en receiver eller et TV ?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#190091
Malcolm_Y skrev:Kan den sende DTS signal fra netflix ?

Formoder den virker lige godt om den sidder på en receiver eller et TV ?
Chippen i Chromecast understøtter DTS og sågar DTS-HD forlyder det, men det skal også indbygges i selve "appen", altså Netflix eller YouTube-koden til Chromecast. Lige nu understøttes DTS angiveligt via Netflix, men ikke YouTube. Jeg kunne ikke selv bekræfte det via Netflix, da jeg stadig kæmper med at få det til at virke.

Ja, den burde fungere fint i receiveren, så længe den kan tage bare lyden og sende video videre via pass through.
Af Malcolm_Y
#190329
Forstår jeg det rigtigt at man kan bruge den til at se dr nu på den uden problemer ?
Af digitalt.tv
#190407
Malcolm_Y skrev:Forstår jeg det rigtigt at man kan bruge den til at se dr nu på den uden problemer ?
Kommer an på din CPU. DR Nu skal man kører via Chrome Browser Cast så det bliver komprimeret på din PC først hvilket kræver noget. Synes ikke det kører helt flydende på min Ivy Bridge I7 3770K 3,5 GHz.
Af Malcolm_Y
#190408
digitalt.tv skrev:
Malcolm_Y skrev:Forstår jeg det rigtigt at man kan bruge den til at se dr nu på den uden problemer ?
Kommer an på din CPU. DR Nu skal man kører via Chrome Browser Cast så det bliver komprimeret på din PC først hvilket kræver noget. Synes ikke det kører helt flydende på min Ivy Bridge I7 3770K 3,5 GHz.
Nu var tanken at kører det over en Android tablet hvis muligt
Af digitalt.tv
#190411
Malcolm_Y skrev:
digitalt.tv skrev:
Malcolm_Y skrev:Forstår jeg det rigtigt at man kan bruge den til at se dr nu på den uden problemer ?
Kommer an på din CPU. DR Nu skal man kører via Chrome Browser Cast så det bliver komprimeret på din PC først hvilket kræver noget. Synes ikke det kører helt flydende på min Ivy Bridge I7 3770K 3,5 GHz.
Nu var tanken at kører det over en Android tablet hvis muligt
Det er mig bekendt kun muligt at køre det via Chrome Browser på en PC desværre.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#190421
digitalt.tv skrev:
Malcolm_Y skrev:Forstår jeg det rigtigt at man kan bruge den til at se dr nu på den uden problemer ?
Kommer an på din CPU. DR Nu skal man kører via Chrome Browser Cast så det bliver komprimeret på din PC først hvilket kræver noget. Synes ikke det kører helt flydende på min Ivy Bridge I7 3770K 3,5 GHz.
Som Bo siger, så er dette kun muligt via en PC/Mac.
Af Malcolm_Y
#190428
Rasmus Larsen skrev:
digitalt.tv skrev:
Malcolm_Y skrev:Forstår jeg det rigtigt at man kan bruge den til at se dr nu på den uden problemer ?
Kommer an på din CPU. DR Nu skal man kører via Chrome Browser Cast så det bliver komprimeret på din PC først hvilket kræver noget. Synes ikke det kører helt flydende på min Ivy Bridge I7 3770K 3,5 GHz.
Som Bo siger, så er dette kun muligt via en PC/Mac.

Øv :(