Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#189549
Anmeldelsen af Samsungs F8505 plasma-tv er nu online. F8505 er den direkte udfordrer til Panasonics VT60 plasma-tv, og kommer desuden med Samsungs nye Smart TV-funktioner og twin tuner.
Find testen her: http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1375255714

Hvis du har spørgsmål, kommentarer eller tilføjelser, kan de placeres her i tråden og vi skal prøve at vende tilbage på dem.

God fornøjelse med læsningen 8)
#189726
Hvordan ligger det egentlig med kanalsortering/favoritliste for de nye Samsung i år. Tænker både på denne model og de øvrige. Har en model fra 2011 hvor det stort set er umuligt. Og til virkelig stor irritation.
#189739
Så slemt er det vist heller ikke for et 64". Næsten alle led tv der bliver anmeldt herinde er 42" eller 46", og ikke specielt velegnet til at sammenligne med. Vil tro de fleste led tv i 65" kommer op på 120-160watt. Forskellen bliver næppe mere end 1000kr om året ved 5 timers dagligt tv.

Men hvis man bruger 3d meget så kan det da godt være man bør overveje et LED. Eller køre mere økonomisk i trafikken, eller købe chilensk vin istedet for fransk/italiensk, eller skifte til sparepærer....
#189784
Jeg er kanon glad for mit 64" F8505. Billedet er fantastisk og overgår langt mit Kuro lx5090.

Jeg har absolut ingen summen/buzzing fra mit TV ... heller ikke når cell er skruet helt op på 20. Sortniveau er fantastisk.

CEC-styring af min Denon receiver og Panasonic bluray virker også perfekt.

Mine eneste minusser er følgende:

- Ingen lydudgang, hvis man vil sætte aktive højttalere direkte til TV'et
- SmartTV / TV.NU virker ikke med Yousee (efter 3 mdr.'s brug viser den fortsat kun forslag fra de samme 6-7 kanaler (Samsung mener stadig ikke, at der er tale om en fejl!))
- wifi er ikke super stabil ved brug af DLNA (film bliver ofte afbrudt)
- stemmestyring er helt ubrugeligt!
- bevægelsesstyring er næsten helt ubrugelig (virker fx ikke i aftenbelysning)

Men ellers er jeg super glad for TV'et.
Af WhiteDog
#189791
Tror buzz er meget individuelt, som det altid har været. Men mit er absolut på så lavt niveau at du slet ikke bemærker det. Går du helt op til skærmen kan det høres svagt, men det kan du også på Panasonics, i hvert fald dem jeg stod helt tæt på, da jeg skulle se om det skulle være en af dem, man skulle have.

Lys niveau. Det står godt nok i anmeldelsen er der godt lys i panelet. Måske uinteressant, men Samsung har rent faktisk været i kemihjørnet, for at "opfinde" en ny gastype, som kan levere langt mere rent hvidt lys end tidligere. Det lyder måske bla bla. Men jeg synes, direkte sammenlignet med Panasonics nyeste og deres tidligere at hvidt ikke er hvidt, men gråt. Det kan ikke siges om denne skærm. Hvidt er €$$£@£££ hvidt :)

Plusser:

- Fantastisk billede.
- overlegent sort niveau
- Ok lyd. Langt bedre end tidligere modeller og endda bedre en visse andre top spec skærme.
- Hurtigt smart tv og nok også det "smarteste" af alle.


Minusser:

- Strømforbrug. Men helt ærligt, man vidste jo godt at den ikke var på niveau med LCD, så det går jo nok :)
- Smart TV. Godt nok smart, men fandeme også noget der er mærkeligt, som fx. det med favorit kanalerne. Det virker bare nada hos yousee. Jeg ser pænt meget Charlie siger den...ok så :)


Hvorfor nævner jeg så ikke ting som betragtningvinkel, stemmestyring osv. Fordi det for mig er 100% ligegyldigt. Skal bare have "det korrekte billede" og resten må så bare være sukker på toppen.

Min skærm er også kalibreret og jeg fik et noget bedre resultat end Rasmus. Mine deltaværdier under 1,8. Omkring 40-70% er de under 0,5.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#189796
Vær OBS på, at de målinger vi har i anmeldelsen er foretaget for de indstillinger du kan opnå ved at bruge standardjusteringerne i menuer (se vores tabel) og ikke ved at bruge 10-punkts IRE justeringerne. Så der kan godt opnås bedre resultater end det du ser i vores anmeldelse, men vi går ind for, at vore læsere skal kunne opnå ca. samme billede som vi anmelder ud fra, så derfor viser vi ikke den fulde kalibrering. Vi går stadig hele vejen for at se det fulde potentiale, men i modsætning til mange andre sider, så skriver vi vore anmeldelser, så de afspejler hvad I alle sammen kan opnå derhjemme uden at eje kalibreringsudstyr og uden at betale ekstra - for sådan vil 99% af alle fladskærme ende når de forlader butikken.
Af WhiteDog
#189800
Torben Rasmussen skrev:Vær OBS på, at de målinger vi har i anmeldelsen er foretaget for de indstillinger du kan opnå ved at bruge standardjusteringerne i menuer (se vores tabel) og ikke ved at bruge 10-punkts IRE justeringerne. Så der kan godt opnås bedre resultater end det du ser i vores anmeldelse, men vi går ind for, at vore læsere skal kunne opnå ca. samme billede som vi anmelder ud fra, så derfor viser vi ikke den fulde kalibrering. Vi går stadig hele vejen for at se det fulde potentiale, men i modsætning til mange andre sider, så skriver vi vore anmeldelser, så de afspejler hvad I alle sammen kan opnå derhjemme uden at eje kalibreringsudstyr og uden at betale ekstra - for sådan vil 99% af alle fladskærme ende når de forlader butikken.

Ok, det er noteret. Det vidste jeg rent faktisk ikke :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#189824
I visse af anmeldelserne nævner Rasmus, at der kan hives noget mere ud af den pågældende model, hvis man bruger de mere avancerede features til billedjustering, men det nævnes samtidigt, at det ikke giver mening at vise hverken grafer eller indstillinger, da de er for individuelle fra TV til TV til, at de kan bruges af andre end Rasmus. Og så giver det ikke mening for nogen at se dem. De basale indstillinger skulle kunne bruges af alle, så dem deler vi gerne.