Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#188843
Når man ser på priserne for dette TV, så virker det en smule besynderligt, at der kan være 10.000 kr. forskel på 46" og 55" (13.000 vs. 23.000 kr.). Hvor 46" er et vanvittigt godt køb, så virker 55"'eren måske lidt dyr i sammenligning (eller måske er 46" i virkeligheden blot for billig...).

Dette bliver der muligvis rettet lidt op på når TV'et har flere måneder på bagen, men lige nu kan det godt vække lidt undren at samme butik har så stort spænd i prisen.
Af Cocktail
#188851
Du har helt ret Torben, det kan virke vanvittigt, at I giver top anbefaling til Sony's 55" W9 TV til 23.000,- kr, som pga. meget snæver synsvinkel, kun kan nydes optimalt af en (1) person.

Følger der et kryds med W9, som kan klæbes på sofaen derfra, hvor man kan se det optimale billede på W9 ?

Alt sarkasme til side, så tak fordi I gider teste TV og skrive artikler i sommervarmen 8)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#188858
Betragtningsvinklerne er jo ikke enestående for Sonys TV. Alle TV med disse paneler har problemet, men man kan ikke fornægte den billedkvalitet man ellers får. Vi har nu set det på Samsungs nye serie og B&Os TV, samt på Sonys modeller.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#188869
Torben Rasmussen skrev:Når man ser på priserne for dette TV, så virker det en smule besynderligt, at der kan være 10.000 kr. forskel på 46" og 55" (13.000 vs. 23.000 kr.). Hvor 46" er et vanvittigt godt køb, så virker 55"'eren måske lidt dyr i sammenligning (eller måske er 46" i virkeligheden blot for billig...).

Dette bliver der muligvis rettet lidt op på når TV'et har flere måneder på bagen, men lige nu kan det godt vække lidt undren at samme butik har så stort spænd i prisen.
Prisen har været længere nede. Sony kører lige nu en kampagne, hvor der følger en Xperia Z smartphone med, der normalt står til 5500 DKK. Så jeg er ret sikker på, at det holder hånden under prisen.
#188870
Cocktail skrev:Du har helt ret Torben, det kan virke vanvittigt, at I giver top anbefaling til Sony's 55" W9 TV til 23.000,- kr, som pga. meget snæver synsvinkel, kun kan nydes optimalt af en (1) person.

Følger der et kryds med W9, som kan klæbes på sofaen derfra, hvor man kan se det optimale billede på W9 ?

Alt sarkasme til side, så tak fordi I gider teste TV og skrive artikler i sommervarmen 8)
Så slemt er det ikke. Nu skal vi ikke gøre det værre end det er. Der er masser af LED-modeller med smalle betragtningsvinkler, som kan sammenlignes med W9 på markedet.

I øvrigt anbefaler vi altså ikke 55" modellen bare fordi vi har anmeldt den. Vi anbefaler modelserien, så det omfatter alle tommestørrelser. Bare lige for at få det på plads :)
Af Kosire
#188886
God test.
Jeg var en af de heldige der fik fat i 46" modellen fra elgiganten til 12.998 kr. (nu koster det 15.999) og 40" kostede 1 kr. mere, 12.999 kr. Prisen for 50" modellen er dog helt hen i vejret. 23.000~ kr.
Det at man fik deres Xperia Z top mobil med gjorde da også en del for mit køb (Værdi på 4.200 kr). 8)

Billedekvaliteten er meget bedre end mit tidligere tv (Sony KDL-40EX720) og der er en kæmpe forskel på lyden mellem de to tv'er. Det er en ren fornøjelse at se tv, film og tv serier på den.

Hvis du har en af de nye 2013 blu-ray afspillere fra Sony understøtter den også Triluminos Colour på blu-ray.

Jeg har denne, som understøtter det: http://www.sony.dk/product/blu-ray-disc ... /bdp-s4100

Kunne have været intrassant hvis i kunne teste den vs. PS3'en i brugte til blu-ray afspilning for at se om der er nogen forskel.


Betragtningsvinklerne gør overhovedet intet her, da jeg sidder lige foran tv'et men kan godt se det kan blive et problem for nogen med deres sofa setup's.

Plastikfoden synes jeg ikke der er noget galt med, så det kan jeg ikke forstå kritikken over for. Hvis den var lavet af metal havde den jo bare være tungere.


Mht. til DLNA så forstår jeg ikke hvorfor jeres 1080p .mkv video med H.264 [email protected] ikke virkede over DLNA. Det virker nemlig fint her og ikke kun 720p.

Og den understøtter også indbyggede undertekster (SRT) i mkv filerne som du kan skifte i mellem på tv'et via subtitle knappen. :)


Og så vidt jeg kan se, så kan ALLE mobiler/tablets med NFC og MHL blive spejlet op på tv'et i forhold til Samsung's tv'er, hvor det kun er deres egne telefoner/tablets der kan. ;)

Dog er det da lidt trist med at man mister internet forbindelsen når du spejler. :((
Af Kosire
#188891
Rasmus Larsen skrev:Fedt med feedback, Kosire! Det er jeg sikker på andre potentielle købere vil værdsætte. :)

Har du problemer med ujævn lysfordeling på din model?
Nu er jeg ikke expert indenfor området, men jeg har da testet med en hel hvid baggrund og sort baggrund i et mørktlagt rum, og der var ikke noget 'clouding' eller backlight bleeding hvis det er det du tænker på?

Jeg har selv slået 'Eco' power saving fra, da jeg ellers synes billedet var alt for lysdæmpet.
#188916
Kosire skrev:
Rasmus Larsen skrev:Fedt med feedback, Kosire! Det er jeg sikker på andre potentielle købere vil værdsætte. :)

Har du problemer med ujævn lysfordeling på din model?
Nu er jeg ikke expert indenfor området, men jeg har da testet med en hel hvid baggrund og sort baggrund i et mørktlagt rum, og der var ikke noget 'clouding' eller backlight bleeding hvis det er det du tænker på?

Jeg har selv slået 'Eco' power saving fra, da jeg ellers synes billedet var alt for lysdæmpet.
Ja, det var præcis det jeg tænkte på. Det lyder godt. Det vil typisk være mest synligt på en helt sort skærm, så hvis du ikke bemærker noget der, så har tv'et med al sandsynlighed ingen problemer :)
Af Ekmani
#189698
Hi!
Jeg undrer mig meget over hvorfor Sonys W9 ikke debateres mere end den gør her på forum?

For mig at se, så er den faktisk absolut en af de bedste LED-modeller ever made!!!

Eneste lille minus i min bog er manglen af tuner nr 2 (men vi ser nok tv i forvejen så...) og nu surt de ikke kører videre med smartphone tilbudet...
OOOG så om der er et reelt problem med betragtningsvinklen eller ej - andre der kan giver lidt feedback?

Jeg har nu gennem et par år holdt mig godt updated og mangler nu for alvor en ny skærm. Panasonic, Samsung og en enkelt LG har været inde i billedet, men nu hælder jeg for alvor mod Sony W9er.

Ikke et oplæg til en fordel/ulempe i plasma/led debatten (led passer bare til vores behov pt), men jeg synes virkeligt det virker besynderligt at skærmen slet ikke debatteres de seneste uger...
Kom endelig med feedback tak ;)

Venligst
K
Brugeravatar
Af edinger
#189703
Spørgsmålet om betragtningsvinklen synes jeg da, er blevet vendt et par gange. Om det bliver gjort til et større minus, end det reelt er, skal jeg ikke gøre mig til dommer over.

Rent personligt synes jeg dog, at skærmen er et designmæssigt fejlskud af de værre. Med den der monstrøse "gevækst" på rammen midtfor. Ganske bemærkelsesværdigt med tanke på, at Sonys 2012-modeller, herunder ikke mindst årets nok bedst anmeldte LCD-skærm, HX855, udmærkede sig for sine utroligt stilrene linjer.

Nu er design normalt ikke noget, jeg tillægger særlig stor værdi (når vi taler fladskærme) – medmindre det som her ser direkte tosset ud.

Synd.
Af Ekmani
#189705
Tak for responsen edinger.
Logoet er absolut slet slet ikke en dealbreaker for mig efter at have set den irl og selve skærmen har da i den grad waf synes jeg. Sammenlignet med så meget andet i år er den da super designet imo, men sådan er smag og behag jo heldigvist forskellig :)
Nogen der evt. har skærmen der har flere input?