Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#188599
Anmeldelsen af Eizo EV2436W er nu online. Eizo EV2436W er 1 skærm iblandt i alt 5 nye skærme fra Eizo, som har flimmerfri teknologi, der skal give bedre skærmkomfort, så brugeren ikke oplever trætte og irriterede øjne - eller måske endda hovedpine.
Find testen her: http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1373284429

Hvis du har spørgsmål, kommentarer eller tilføjelser, kan de placeres her i tråden og vi skal prøve at vende tilbage på dem.

God fornøjelse med læsningen 8)
#188634
Rasmus Larsen skrev:Anmeldelsen af Eizo EV2436W er nu online.
Hold da op det lyder godt. Jeg har ventet spændt på din vurdering af denne skærm. Jeg nøjes nok med 23 tommer men går ud fra at kvaliteten er den samme som den på 24 tommer.

Spændende læsning.

God sommer

Jørgen Lyng
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#188645
Hej Jørgen

Ja, både 23 og 27" versionerne med IPS-paneler bør være mere eller mindre identiske. De er fra samme panelserie.

Modellerne med TN-paneler er dog nok, billedmæssigt, nogle niveauer under.
Af JLyng
#188662
Rasmus Larsen skrev: Modellerne med TN-paneler er dog nok, billedmæssigt, nogle niveauer under.
Hej Rasmus

Ja jeg vægler også IPS modellen.

Jeg mener at jeg læste et sted at skærmen automatisk registrerer når man forlader lokalet og så går i standby mode. Efter at have læst din test vil jeg slå EcoView funktionen fra. Har det noget med den automatiske standby funktion at gøre?

Jørgen Lyng
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#188664
Ja, sådan en funktion er der også. Eizo kalder den vist Presense Sensor, så vidt jeg husker.

Der er en del producenter som er begyndt at implementere det, men jeg synes personligt det er ret irriterende, da de er lidt overfølsomme. Hvis man f.eks. sidder lidt til siden for skærmen (hvilket jeg ofte gør, da jeg arbejder med to skærme), så går den i stand-by.

Presense Sensor og EcoView er dog uafhængige og du kan sagtens slå den ene til uden at bruge den anden.
Af JLyng
#188665
Rasmus Larsen skrev: Presense Sensor og EcoView er dog uafhængige og du kan sagtens slå den ene til uden at bruge den anden.
Hej Rasmus

Super. Tak for hjælpen. Jeg vil også slå funktionen fra hvis den overdriver det med at gå i standby.

Jørgen Lyng
Af CFE
#188672
Jeg har investeret i 27" modellen for en måned siden og må desværre advare om at der kan være clouding på modellen, der er ret udtalt backlight bleed i højre side fra det eksemplar jeg har fået :((
#188681
CFE skrev:Jeg har investeret i 27" modellen for en måned siden og må desværre advare om at der kan være clouding på modellen, der er ret udtalt backlight bleed i højre side fra det eksemplar jeg har fået :((
Det er ærgerligt at høre. Jeg har selv haft min EV2736W i mere end 3 måneder og jeg har ikke oplevet noget backlight bleed. Men jeg bilder mig ind at jeg godt kan mærke at jeg ikke bliver træt i hovedet, selv efter mange arbejds timer ved skærmen.
Af DjBeau
#188713
Det ville næsten også have været lidt for godt til prisen :-)
Af Sartor
#188743
Jeg går ud fra at Eizo EV2436W ligger ca. i samme liga som den noget billigere Dell U2412M, hvis man ser bort fra den flimmerfrie del.

Hvordan er billedkvaliteten i forhold til Dell U2412M?