Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#189787
Det lyder godt. Det lyder som om det eneste udbytte af DisplayPort-kablet kunne være overførsel af lyd til skærmens indbyggede højttalere - så slipper jeg for et ekstra-kabel, når der skal overføres system-lyde til de integrerede højttalere.
Af JLyng
#192643
Jeg kan se at EV2436W er kommet med på købsanbefalinger, men den hører ikke til under grafiker skærme.

Jeg har en Dell 2209WA som jeg købte efter gode anmeldelser her hos Flatpanels.

Vil jeg opleve en dårligere kvalitet ved gengivelse af fotos ved et skifte fra Dell skærmen til Eizo skærmen?

Jørgen Lyng
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#192644
Jørgen: Jeg synes den er en fin erstatning for din 2209WA. Den er lidt i samme klasse, men kommer så oven i hatten med større panel og flimmerfri bagbelysning. Det er en rigtig fin skærm på mange områder, f.eks. til fotografier.

Den kunne måske godt komme under grafikerskærme med fornuftige argumenter, men lige nu har vi bare valgt kun at lægge den under kontorskærme :)
Af tipsen
#192649
Jeg er fint tilfreds med min - i forbindelse med køb/byg af ny computer er jeg dog i tvivl om jeg skal satse på hdmi, dvi eller dp kabel (3m) - det ville være ok at få lyden med i kablet og så er DVI ude af billedet, men ved ikke om det så er DP eller HDMI, som giver bedst resultat og om der er andet man bør være opmærksom på? (3m. kabel)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#192650
Du kan bruge alle tre. DVI tager som du nævner ikke lyd med, men der er ingen forskel på billedkvalitet på de tre. De kører alle sammen 100 % digitalt.

Men i forhold til PC'en, så er det jo altid rart med en HDMI-udgang. Så kan man tilslutte den nemt og bekvemt til f.eks. tv-skærme.
Af tipsen
#192651
Alle de bundkort jeg overvejer har DVI og HDMI, men ikke alle har DP - men det lyder som om det er hip som hap hvad jeg vælger, så tror bare jeg vælger den billige hdmi løsning :-)
Af JLyng
#192653
Rasmus Larsen skrev:Jørgen: Jeg synes den er en fin erstatning for din 2209WA.
Okay super.

Jeg var nemmelig uheldig med min Dell skærm. Først røg LED lampen der indikerer at skærmen er tændt, så opstod der et problem der mest af alt ligner en nylonstrømpe der løber. Dette problem strækker sig over et stort område, men det ses tydeligst på en hvid baggrund (hvis billedet har mange mørke nuancer ses det stort set ikke), og jeg har før oplevet at indlevere defekt elektronik og fået det tilbage med en besked om at produktet er afprøvet og der er ikke fundet nogen fejl. Visse butikker kan så finde på at opkræve et gebyr fordi de mener at man har ulejliget dem uden grund.

Jeg købte skærmen hos Dustin Home og begge problemer opstod mens der stadig var 1 års garanti tilbage, men jeg valgte at leve med fejlene. Problemet med LED lampen der ikke lyser er for lille til at jeg ville undvære skærmen i længere tid, men hvis jeg kunne være sikker på at fejlen med "strømpen der løber" blev løst ville jeg bestemt godt have haft det lavet mens tid var.

Jeg er meget glad for at du vurderer at Eizo skærmen vil være lige så god til at vise fotos. Jeg er ikke på nogen måde grafiker men værdsætter en god billedekvalitet, og her lyder det til at Eizo skærmen også kan være med.

God Weekend

Jørgen Lyng
#198549
Jeg sidder og kigger på denne skærm og det lyder jo meget godt. Jeg har løbende været på udkig efter en 16:10 skærm, med bedre billede end den gamle Samsung T240HD jeg har brugt i flere år.
Udover almindelig brug, vil den også blive brugt til en del all-round spil, så jeg har mine bekymringer når jeg kigger på IPS paneler. Min nuværende skærm er dog ikke af de hurtigere, og køre også kun med 60 Hz, men ville være ked af at ende ud med en skærm der havde synligt sløring eller inputlag.

Er der nogen der herinde der har erfaring med skærmen og sporadisk spilbrug, der har nogle kommentarer :) ?
Og er det overhovedet noget man skal gå op hvis man ikke er professionel Counter Strike spiller ? Racer Spil og FPS, som Battlefield kører sjældent over 60FPS i mit setup.
Af JLyng
#198854
Rasmus Larsen skrev:Jørgen: Jeg synes den er en fin erstatning for din 2209WA.
Hej Rasmus. Jeg kan næsten gætte at du har haft rygende travlt.

Jeg vil bare lige fortælle dig at min Dell 2209WA har besluttet sig for at opføre sig ordenligt.
Problemet der ligner en nylon strømpe der løber har jeg ikke observeret de sidste 2 måneder.
Jeg er meget glad for at Flatpanels anbefalede denne skærm da jeg er ret godt tilfreds med den.

Nu hvor den virker beholder jeg den, da jeg ikke smider ting ud som har værdi for mig og som tjener mig godt :-)

Fortsat god dag

Venlige hilsener

Jørgen Lyng Mortensen
#201970
Er mange årig lurer her på siden og har købt mange ting ud fra diverse anmeldelser og debatter her på siden.

Nu kom turen så til denne fine Eizo skærm, da min billige BenQ 24" begyndte at irritere mig.

Har lige fået en skærmen ind af døren i dag. Sat den til og blev nærmest slået bagover at det meget flotte billede.. Det første jeg faktisk lagde mærke til, var dog at skærmen er "made in Japan" .. Sjældent syn i disse China tider.

Nåh, men dejlig positiv gik jeg lige i gang med at surfe lidt rundt og gik bl.a. inden på denne side. Og straks så jeg det.. Noget som jeg troede var passé siden de tidlige 00´er. En pixelfejl lige til venstre for synsfeltet. Kraftig lilla uanset hvilken farve den burde vise.

Suk.. Søgte lidt på Eizo pixel politik, og fandt ud af at mange brugere i diverse forums faktisk har klaget over Eizos dalene kvalitet de seneste år, bl.a. pga. pixelfejl og politik vedr. dette.

Nåh, men har nu skrevet til Dustin og spurgt pænt hvad mulighederne er. Har heldigvis kasse og det hele endnu (Dog i mindre pæn stand grundet barnlig ivrighed). Har kun positive oplevelser med Dustin indtil videre så tror og håber på de forstår at jeg ikke helt er klar på at vil leve med sådan en fejl på en ny skærm uagtet hvad Eizo mener.

Så en lille æv oplevelse indtil videre med denne skærm... Men minus den lille lilla fætter, så er den absolut godkendt.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#201978
Uanset hvad, så har du jo returret, så hvis Dustin ikke vil lave en garanti-ombytning, så kan du jo med god samvittighed returnere den - de har jo da selv bekræftet, at den ikke fejler noget.
Af Wolfgang
#202005
Torben Rasmussen skrev:Uanset hvad, så har du jo returret, så hvis Dustin ikke vil lave en garanti-ombytning, så kan du jo med god samvittighed returnere den - de har jo da selv bekræftet, at den ikke fejler noget.
Præcis :-). Det ser dog ikke ud til jeg behøver at spille det kort ud, da de har svaret retur at de sender en returlabel så jeg kan sende den retur og få den ombyttet.
#202476
Dustin byttede skærmen uden problemer, så det var dejligt.

Har fået en ny hjem og testet. Ingen pixelfejl overhoved!

Må dog erkende at selvom billedet er fantastisk, så er byggekvaliteten af skærmen absolut ikke. Skrøbeligt plastisk over det hele og rammen rundt om skærmen er ikke helt lige og det er tydeligt at se den ikke er limet helt godt fast på metalkanten indenunder, hvilket betyder den buler en smule ud nogle steder, så metallet kan ses.

Det må jeg erkende er skuffende i en skærm i den prisklasse og med Eizo mærket bagi, som jeg altid har betegnet som kvalitet i gamle dage.
Min billige BenQ skærm og 1000kr 5 år gamle LG har ingen af disse problemer og byggekvaliteten føles faktisk bedre på de to.

Men igen, godt billede og ingen fejl på skærm nummer to, så jeg beholder den og tager min Eizo erfaring med i bagagen :-)