Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#188043
Anmeldelsen af Oculus Rift er online. Oculus Rift er et Virtual Reality-produkt, der er udråbt som en revolution på spil og underholdningsmarkedet. Skærmbrillen er ikke bare endnu en i rækken, men et helt nyt koncept. FlatpanelsDK er de første i Danmark til at bringe en anmeldelse.
Find testen her: http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1372080807

Hvis du har spørgsmål, kommentarer eller tilføjelser, kan de placeres her i tråden og vi skal prøve at vende tilbage på dem.

God fornøjelse med læsningen 8)
Af BrunoB
#188046
Jeg vil bare sige tak for en forrygende nede-på-jorden anmeldelse.
Af alle de anmeldelser af kit´et er denne langt den mest givende.
Jeg er faktisk tæt på alene ud fra denne anmeldelse at turde bestille kittet.
Men vælger nok at vente i det mindste til full HD versionen. (B

Da jeg er racer sim entusiast er det interessant at vide at 1 af iRacings staff allerede har købt kit´et.
Såh det .. O_O
Af Martinpetersen
#188048
Jeg gir gerne en demo af Oculus rift når engang jeg har modtaget mit dev kit. Jeg er VR nørd og har altid været det, så venter med spænding.
Det skal lige siges jeg kommer fra Langå, så det skulle ikke være et problem geografisk ;)
Af Martinpetersen
#188051
Jeg gir gerne en demo til alle dem som vil prøve, da jeg synes folk skal have muligheden
Af Mates
#188055
Tak for en rigtig god gennemgang. det lyder til du har haft/har en rigtig fed oplevelse med den. "Biograf" featuren synes jeg ser vildt spændende ud.
Af Tartaric
#188056
Super god gennemgang - tak for det
Hvad med PC'en? Skal man mon ud og have det nyeste af det nyeste for at kunne trække det udstyr - synes ikke jeg faldt over det i den gode gennemgang.
Jeg er selvfølgelig klar over at den skal kunne trække spillet "it self" men kræver brillerne meget processor kraft?
Battle Field med sådanne briller - olalala
Brugeravatar
Af koenigs
#188074
Mates skrev:Tak for en rigtig god gennemgang. det lyder til du har haft/har en rigtig fed oplevelse med den. "Biograf" featuren synes jeg ser vildt spændende ud.
Mange tak. Med en højere opløsning tror jeg også det bliver en rigtig fed applikation, hvor man kan få samme fornemmelse som i biffen. Det er og bliver en anden oplevelse at se et gigantisk lærred på afstand, end en 60" derhjemme på 2 meters afstand. Specielt muligheden for at sidde ved siden af venner og familie, der måske bor langt væk, er interessant. En sjov film er jo altid sjovere sammen med andre.

Det mest interessante ved det er egentlig hvor meget hjernen tror på at man sidder i en biograf. Jeg kunne næsten fornemme lugtene og så den fornemmelse det er at sidde i et meget stort rum. Totalt zen øjeblik.
Brugeravatar
Af koenigs
#188076
Tartaric skrev:Super god gennemgang - tak for det
Hvad med PC'en? Skal man mon ud og have det nyeste af det nyeste for at kunne trække det udstyr - synes ikke jeg faldt over det i den gode gennemgang.
Jeg er selvfølgelig klar over at den skal kunne trække spillet "it self" men kræver brillerne meget processor kraft?
Battle Field med sådanne briller - olalala
Mht. PC er det lidt svært at svare på. Nuværende dev kit er på kun på 1280x800 og stiller ikke store krav til PC'en. Det er ikke ligesom en 3D skærm hvor man jo skal kunne trække op mod 120 billeder i sekundet, 60 til hvert øje, i 1080p. På Oculus Rift er billederne til begge øjne renderet på samme skærm, på hver sin halvdel, og derfor kræver det kun 10-15% flere ressourcer end alm. gaming på en 1280x800 monitor, fordi der er lidt flere informationer i de to betragtningsvinkler der skal renderes.

Når der kommer en 1080p version af Oculus Rift, så vil det nok kræve 10-15% mere end tilsvarende spil på en standard 1080p monitor.

Der er dog også den forskel at alt under 45-50 fps (frames per second) er ganske forfærdeligt at se på i VR. Man føler nærmest man er blevet fuld eller er ved at få et ildebefindende når den kommer ned på under 40 fps. Så man skal nok regne med at der ikke må komme slow-downs i samme omfang som måske er acceptabelt på en monitor.

Jeg har selv testet på min egen maskine med et Geforce 670, og har ikke oplevet et eneste spil hvor der var problemer med slow-downs. Så et 660ti, 580, 670, 680, 7950 eller 7970, kan i hvert fald klare det hele p.t. og jeg vil næsten æde min hat på at de også kan det i 1080p uden problemer også. I hvert fald med nuværende titler.
Af anderskj
#188077
Martin du må sige når du har fået brillerne ind i huset og kan holde en demo-time :-). Kunne være rigtig sjovt at prøve dem inden det bliver alvor næste år.

/Anders