Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af koenigs
#188107
deadace skrev:Oculus skal naturligvis spilles med motion sensor controllere som Razer Hydra: http://www.razerzone.com/gaming-controllers/razer-hydra

Og i en Omni Treadmill: http://www.kickstarter.com/projects/194 ... orite-game

Yup! The future is here.. eller ihvertfald om et års tid! 8)
Jeg har skam også testet den med Razer Hydra, men jeg er ærlig talt ikke imponeret. Men det er altså mere et spørgsmål om at Hydra ikke er ordenlig implementeret i nuværende titler til Oculus Rift. Jeg synes skam der er potentiale.

Der er godt nok en amatør mod til Half Life 2, hvor Hydra virker rigtig godt med 1:1 bevægelse, men til gengæld er der ingen rigtig stereoskopisk 3D, så den officielle er stadig min favorit, da 3D er et must i VR.

Her er dog et af de første dedikerede Oculus Rift og Razer Hydra spil, som jeg gerne skulle modtage en pre-alpha af til test her indenfor nogle dage. Læg mærke til hvordan man bruger en stige. Spillet hedder 'The Gallery: Six Elements' og minder om et moderne 'Myst':

http://www.youtube.com/watch?v=dGVxED4XzOs
Af BrunoB
#188167
Man kan tilsyneladende kun bruge det nuværende LowD (og evt senere HD) kit til de 3D demoer og spil der allerede er konverteret til OR kompatibel 3D.
Ik? :(
Men hvad med alle de spil der kan ses i 3D via enten Nvidia 3D Vision eller TriDef 3D?
Hvis OR kan kombineres med disse systemer (hack?) så begynder omfanget af OR kompatible spil at ligne noget.
Og så vil det kommende HD kit kunne bruges til mere seriøs gaming ;)
Af giz0r
#188186
Er der mon nogle steder i København eller omegn hvor det er muligt at prøve en demo? :-)

Det begynder at blive svært at vente jo!
Af thhedk
#188538
Egentlig utroligt, at I/vi stadig kan blive fascineret, når man tænker på hvor gammel den idé er :) ...kunne godt tænke mig at prøve det en dag.

Men nu bliver der kun snakket spil, ville man ikke kunne se en 3D film også? Evt. digitalt vride den lidt, så man får fornemmelsen af større FOV?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#188541
Hvad mener du med, at det kun er spil der omtales? Der er adskillige sektioner, der omhandler film i anmeldelsen. Så ja, den kan godt bruges til film.
Af thhedk
#188542
Torben Rasmussen skrev:Hvad mener du med, at det kun er spil der omtales? Der er adskillige sektioner, der omhandler film i anmeldelsen. Så ja, den kan godt bruges til film.
Øøøh, hvor? Har lige skimtet den i gennem igen, alt sammen er spil.
...undtagen den virtuelle biograf, som jo ikke er full screen film-kigning.
Af thhedk
#188544
Torben Rasmussen skrev:Der skal bruges et stykke 3. Parts software til afspilning af 3D film (uden biografen), men mon ikkeet endelige version har noget software med. Pt. kan du eks. bruge den her:
http://www.3dtv.at/Products/Player/History_en.aspx
Står det i artiklen? Sikker på det er den samme vi taler om ?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#188546
Det skrives at biograf-demoen understøtter både 2D og 3D film. Hvis du vil af med Biografen, så skal du bruge et andet program, men det nævnes ikke hvad du kan bruge i stedet. Det har jeg så givet dig et eksempel på.
Biografen understøtter både 2D og 3D film, og det er svimlende tæt på den oplevelse man får i biografen i virkeligheden. 3D film ser tilmed langt bedre ud og er mere afslappende for øjnene. Meningen er at man skal kunne invitere venner og familie, så man ellers kan sidde sammen og se en film.
Af thhedk
#188547
Torben Rasmussen skrev:Det skrives at biograf-demoen understøtter både 2D og 3D film. Hvis du vil af med Biografen, så skal du bruge et andet program, men det nævnes ikke hvad du kan bruge i stedet. Det har jeg så givet dig et eksempel på.
Ja ok så .....men "adskillige sektioner" vil jeg ikke kalde det :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#188548
Det nævnes også indirekte i "fantastisk 3D" sektionen.
Af Wildt
#189541
Så fik jeg min Rift - og jeg må bakke op omkring alle der påtaler opløsningen som et stort problem. Det blokerer meget for graden af indlevelse i scenarier hvor du har god tid til at vandre/flyve rundt og betragte.

I hurtige FPS spil er man dog typisk så travlt beskæftiget, at det falder i baggrunden. Til gengæld får jeg som Rift nybegynder temmelig let køresyge, så det skal lige trænes op! :)