Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af LCDman
#190872
Rasmus Larsen skrev:Der er ingen SD-kortlæser i, nej.
OK, tak
Af Jannie77
#190904
Jeg har hentet Netflix app'en ved at søge på tv'et og tilføjet app'en. Men når jeg skal skrive email samt adgangskode til Netflix virker tastaturet ikke??? Hvad gør jeg???
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#190905
Jannie77 skrev:Jeg har hentet Netflix app'en ved at søge på tv'et og tilføjet app'en. Men når jeg skal skrive email samt adgangskode til Netflix virker tastaturet ikke??? Hvad gør jeg???
Tastaturet oppe på selve tv-skærmen eller tastaturet via Philips MyRemote-app? Tastaturet i app'en virker ikke i de andre apps, så jeg tror heller ikke den virker i Netflix-app'en.

Tastaturet på selve skærmen burde du kunne styre med piletasterne på fjernbetjeningen :-)
#191031
Halløj!

Har et mindre problem, tænker om det kan være noget software or so på tv'et.
Problemet er at når jeg ikke har brugt min fjernbetjening i, lad os sige 15min og vil skrue ned eller op for lyden. I stedet for at skrue op, så skifter den kanal på volume knappen. Har også prøvet når jeg trykkede på den røde knap, at den så skiftede kanal.
Det skal lige siges, at det ikke er hver gang.

Har også lige et spørgsmål. Tv'et siger at den har en kanal opdatering, og opdateringen vil blive tilføjet næste gang det bliver sat på standby. Hvordan sætter jeg tv'et på standby? :D
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#191036
Standby er når du slukker TVet med remoten.
Af kgh
#193902
@ Jannie77

Jeg havde samme problem, det var ved at drive mig til vanvid. Når du har navigeret hen til feltet hvor du skal taste så tryk 'OK' (den store knap på den normale side) Herefter kan du indtaste med qwerty tastaturet. gør tilsvarende for adgangskoden.
#195805
Har netop anskaffet mig dette TV - HELDIGVIS kun på prøve.
Er jeg ene om at synes at deres menuer hakker/lagger alt for meget til et TV i denne klasse? Alt toner hakkende frem.
Det virker som om hardwaren er ALT for underdimensioneret, og hvordan bliver det så ikke frem over?
Tilmed har jeg store problemer med at holde forbindelsen mellem Youtube App og min iPhone.

Er bekendt med at Philips' force ikke er Smart-delen, men forventer godt nok det virker i et TV til 13 af de lange.

Heldigvis har jeg en uges tid endnu af de 14-dages prøve tid. Havde jeg ikke forelsket mig i ambilight, så var den tilbageleveret, for så at vente på et helstøbt (læs: 2.0 HDMI) 4K TV.

Er jeg for krævende? ;;)
#195808
ATPDK skrev:Har netop anskaffet mig dette TV - HELDIGVIS kun på prøve.
Er jeg ene om at synes at deres menuer hakker/lagger alt for meget til et TV i denne klasse? Alt toner hakkende frem.
Det virker som om hardwaren er ALT for underdimensioneret, og hvordan bliver det så ikke frem over?
Tilmed har jeg store problemer med at holde forbindelsen mellem Youtube App og min iPhone.

Er bekendt med at Philips' force ikke er Smart-delen, men forventer godt nok det virker i et TV til 13 af de lange.

Heldigvis har jeg en uges tid endnu af de 14-dages prøve tid. Havde jeg ikke forelsket mig i ambilight, så var den tilbageleveret, for så at vente på et helstøbt (læs: 2.0 HDMI) 4K TV.

Er jeg for krævende? ;;)
Sådan er Philips Smart TV platform bare. Problemet er så, at de ser ud til også at bruge den samme platform til alle de almindelige funktioner så man ikke helt slipper for at se på det ved at bruge f.eks. En Apple TV.

Jeg havde selv kortvarigt et 6678s og det havde svært ved at forbinde og holde forbindelsen til det trådløse net.

Nej, du er ikke for krævende men husk at opdatere firmwaren så du bedømmer apparatets skavanker på den mest fair måde - ikke fordi jeg tror, at det vil ændre noget.
#195814
ATPDK skrev:Har netop anskaffet mig dette TV - HELDIGVIS kun på prøve.
Er jeg ene om at synes at deres menuer hakker/lagger alt for meget til et TV i denne klasse? Alt toner hakkende frem.
Det virker som om hardwaren er ALT for underdimensioneret, og hvordan bliver det så ikke frem over?
Tilmed har jeg store problemer med at holde forbindelsen mellem Youtube App og min iPhone.

Er bekendt med at Philips' force ikke er Smart-delen, men forventer godt nok det virker i et TV til 13 af de lange.

Heldigvis har jeg en uges tid endnu af de 14-dages prøve tid. Havde jeg ikke forelsket mig i ambilight, så var den tilbageleveret, for så at vente på et helstøbt (læs: 2.0 HDMI) 4K TV.

Er jeg for krævende? ;;)
Hvis du er tilfreds på billedsiden, vil jeg klart anbefale dig at beholde skærmen og så ellers kompensere for smart-delen via en ekstern boks.

Ligeså lidt, som det giver mening at vælge skærm baseret på smart-tv-funktionalitet alene, giver det mening at droppe en skærm pga. eventuelle short comings i samme afdeling.

Billedet må (vel) være det vigtigste (?)
#195815
edinger skrev:
ATPDK skrev:Har netop anskaffet mig dette TV - HELDIGVIS kun på prøve.
Er jeg ene om at synes at deres menuer hakker/lagger alt for meget til et TV i denne klasse? Alt toner hakkende frem.
Det virker som om hardwaren er ALT for underdimensioneret, og hvordan bliver det så ikke frem over?
Tilmed har jeg store problemer med at holde forbindelsen mellem Youtube App og min iPhone.

Er bekendt med at Philips' force ikke er Smart-delen, men forventer godt nok det virker i et TV til 13 af de lange.

Heldigvis har jeg en uges tid endnu af de 14-dages prøve tid. Havde jeg ikke forelsket mig i ambilight, så var den tilbageleveret, for så at vente på et helstøbt (læs: 2.0 HDMI) 4K TV.

Er jeg for krævende? ;;)
Hvis du er tilfreds på billedsiden, vil jeg klart anbefale dig at beholde skærmen og så ellers kompensere for smart-delen via en ekstern boks.

Ligeså lidt, som det giver mening at vælge skærm baseret på smart-tv-funktionalitet alene, giver det mening at droppe en skærm pga. eventuelle short comings i samme afdeling.

Billedet må (vel) være det vigtigste (?)
Problemet med Philips er, som jeg tidligere skrev, at det samme, sløve interface også bruges til de almindelige tv-funktioner, dvs. når man skal skifte input, kanal eller billedbehandlingstype (f.eks. hvis man foretrækker forskellige typer billedbehandling afhængigt af om man ser film eller sport). EPG'en er også langsom.

Hvis man, som jeg, tilmed render ind i problemet med en dårlig, trådløs internetforbindelse og ikke har mulighed for at trække et kabel, så kan det også være problematisk at benytte HbbTV.

Men dem, der ikke lige har mulighed for at selv at stå med fjernbetjeningen i hånden i Fona eller Elgiganten kan få en fornemmelse af, hvor irriterende et moderne Philips TV er at betjene ved at se denne og lignende videoer:
http://www.youtube.com/watch?v=sDP0PLAUKiY

Fordelen ved det Sony W9 jeg valgte i stedet er, at alle de almindelige TV-funktioner er hurtigt tilgængelige og at der ikke benyttes overflødige (og hakkende) animationer, der ellers som ved Philips ville gøre betjeningen langsommelig og irriterende.

Jeg har selv været Philips-fan fra 1984-2013 og det naturlige valg faldt derfor atter på en Philips for nogle måneder siden, men primært pga. interfacet røg det hurtigt retur. Jeg kan godt lide deres design, Ambilight-funktion og deres billedbehandling (bevægelser), men deres software er under al kritik.

Nogle af mine kritikpunkter, såsom EPG og HbbTV har knap så stor betydning hvis man har et dyrt kabel-abonnment med tilhørende ekstern boks som leverer EPG og TV-arkiv men selv da vil jeg være en smule skeptisk.
#195817
Globulus skrev:
edinger skrev:
ATPDK skrev:Har netop anskaffet mig dette TV - HELDIGVIS kun på prøve.
Er jeg ene om at synes at deres menuer hakker/lagger alt for meget til et TV i denne klasse? Alt toner hakkende frem.
Det virker som om hardwaren er ALT for underdimensioneret, og hvordan bliver det så ikke frem over?
Tilmed har jeg store problemer med at holde forbindelsen mellem Youtube App og min iPhone.

Er bekendt med at Philips' force ikke er Smart-delen, men forventer godt nok det virker i et TV til 13 af de lange.

Heldigvis har jeg en uges tid endnu af de 14-dages prøve tid. Havde jeg ikke forelsket mig i ambilight, så var den tilbageleveret, for så at vente på et helstøbt (læs: 2.0 HDMI) 4K TV.

Er jeg for krævende? ;;)
Hvis du er tilfreds på billedsiden, vil jeg klart anbefale dig at beholde skærmen og så ellers kompensere for smart-delen via en ekstern boks.

Ligeså lidt, som det giver mening at vælge skærm baseret på smart-tv-funktionalitet alene, giver det mening at droppe en skærm pga. eventuelle short comings i samme afdeling.

Billedet må (vel) være det vigtigste (?)
Problemet med Philips er, som jeg tidligere skrev, at det samme, sløve interface også bruges til de almindelige tv-funktioner, dvs. når man skal skifte input, kanal eller billedbehandlingstype (f.eks. hvis man foretrækker forskellige typer billedbehandling afhængigt af om man ser film eller sport). EPG'en er også langsom.

Hvis man, som jeg, tilmed render ind i problemet med en dårlig, trådløs internetforbindelse og ikke har mulighed for at trække et kabel, så kan det også være problematisk at benytte HbbTV.

Men dem, der ikke lige har mulighed for at selv at stå med fjernbetjeningen i hånden i Fona eller Elgiganten kan få en fornemmelse af, hvor irriterende et moderne Philips TV er at betjene ved at se denne og lignende videoer:
http://www.youtube.com/watch?v=sDP0PLAUKiY

Fordelen ved det Sony W9 jeg valgte i stedet er, at alle de almindelige TV-funktioner er hurtigt tilgængelige og at der ikke benyttes overflødige (og hakkende) animationer, der ellers som ved Philips ville gøre betjeningen langsommelig og irriterende.

Jeg har selv været Philips-fan fra 1984-2013 og det naturlige valg faldt derfor atter på en Philips for nogle måneder siden, men primært pga. interfacet røg det hurtigt retur. Jeg kan godt lide deres design, Ambilight-funktion og deres billedbehandling (bevægelser), men deres software er under al kritik.

Nogle af mine kritikpunkter, såsom EPG og HbbTV har knap så stor betydning hvis man har et dyrt kabel-abonnment med tilhørende ekstern boks som leverer EPG og TV-arkiv men selv da vil jeg være en smule skeptisk.
Jeg er nok bare kommet til den konklusion, at 8008 ikke leverer den komplette oplevelse, som jeg i allerhøjeste grad forventer af et TV til 13-14.000. Jeg har godt nok en svaghed for Apple, men ønsker ikke at koble Apple TV til - har allergi overfor fjernbetjeninger!

Det eneste jeg føler jeg må give afkald på er Ambilight (og muligheden for at udvide dette med Philips HUE). Billedmæssigt, tror jeg at jeg får mindst ligeså fint billede på en Samsung 7-8000-serie. For selvfølgelig er billedet det ALLERVIGTIGSTE, men jeg vil have hele pakken! Og hos Samsung får jeg endda dobbelt tuner = optag og se andet samtidig. Er heller ikke fan af deres Smart del, herunder også deres hæslige fjernbetjening - men den kører da trods alt.

LG giver også en god oplevelse, selvom Magic Remote nok vil blive byttet ud med en alm. efter de første par dages leg. LG's force ligger også i passiv 3D. Også her dumper Philipsen hårdt for mig, da det simpelthen er for flimrende og brillerne sidder elendigt.

En sidste mulighed er jo at vente X antal måneder, til Samsung 9005 rammer ned på de 15.000 kr. Her ser jeg muligheden for at skifte/opdatere TV'et hardware på en let måde. Selvom det nok ikke just bliver gratis!

Men er grædefærdiges over at må droppe Ambi! :(