Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#188004
Anmeldelsen af Philips 8008 er nu online. Den nye 8-serie fra Philips har et ultra-slankt design, Smart TV Premium og Philips mest avancerede billedsystemer.
Find testen her: http://flatpanels.dk/test.php?subaction ... 1371980583

Hvis du har spørgsmål, kommentarer eller tilføjelser, kan de placeres her i tråden og vi skal prøve at vende tilbage på dem.

God fornøjelse med læsningen 8)
#188023
Rasmus Larsen skrev:Anmeldelsen af Philips 8008 er nu online. Den nye 8-serie fra Philips har et ultra-slankt design, Smart TV Premium og Philips mest avancerede billedsystemer.
Find testen her: http://flatpanels.dk/test.php?subaction ... 1371980583

Hvis du har spørgsmål, kommentarer eller tilføjelser, kan de placeres her i tråden og vi skal prøve at vende tilbage på dem.

God fornøjelse med læsningen 8)

Lidt skuffende for mig den ikke opnår topadward. For synes billedet er i top, men self. godt klar over der smart tv er skod. Men alligevel skuffende.

Glæder mig til testen af dt60, da jeg har læst den skulle have en rigtig godt sortniveau af en skærm med ips panel i forhold til andre og med super gode farvegengivelser.
#188117
Jeg har aldrig helt forstået den store fokus og negative kritik af apparaternes standardindstillinger mht. Farve osv. Efter en kalibrering bliver resultatet næsten altid rigtig fint.

Hvorfor kommer billedkvaliteten altid først langt nede i anmeldelsen? Det er vel stadig det primære ved køb af et tv.

Endelig savner jeg anmeldelser af lavere rangerende modeller. Fint med en anmeldelse af (næsten) topmodellen, men det er vel ikke dem, der historisk set bliver solgt flest af.

Hvor skal man hen for at finde sammenligninger mellem producenternes modeller - fordele/ulemper?

I næsten alle anmeldelser af led/lcd tv nævnes plasma som bedre. Hvad er ulemperne ved plasma, siden der stadig sælges mange lcd tv?

Beklager de mange spørgsmål og at de ikke var spec 8008 mindede.
#188118
Dreamcode skrev:I næsten alle anmeldelser af led/lcd tv nævnes plasma som bedre. Hvad er ulemperne ved plasma, siden der stadig sælges mange lcd tv?
Det bliver der skam hyppigt skrevet om. Ikke mindst i de mange "LCD vs plasma"-tråde. Så det er ingen hemmelighed.

De mest udbredte gener er:

● Summen fra panelet
● Blæserstøj
● Retention
● Burn-in

samt

● Banding
● Floating blacks
● DFC


At der sælges langt flere LCD- end plasmaskærme, vil jeg hævde, har mere med markedsføring at gøre end så meget andet. Der er dog naturligvis masser af "nørder", som på et informeret grundlag aktivt tilvælger LCD ud fra en personlig afvejning af pros and cons ift. eget brugsmønster.

Den gennemsnitlige danske forbruger – som dårligt ved, at der findes mere end én teknologi – vælger derimod nok mest af alt "LED", fordi det ser smart ud, og fordi det er det, "man" gør.
#188119
Dreamcode skrev:Jeg har aldrig helt forstået den store fokus og negative kritik af apparaternes standardindstillinger mht. Farve osv. Efter en kalibrering bliver resultatet næsten altid rigtig fint.

Hvorfor kommer billedkvaliteten altid først langt nede i anmeldelsen? Det er vel stadig det primære ved køb af et tv.

Endelig savner jeg anmeldelser af lavere rangerende modeller. Fint med en anmeldelse af (næsten) topmodellen, men det er vel ikke dem, der historisk set bliver solgt flest af.

Hvor skal man hen for at finde sammenligninger mellem producenternes modeller - fordele/ulemper?

I næsten alle anmeldelser af led/lcd tv nævnes plasma som bedre. Hvad er ulemperne ved plasma, siden der stadig sælges mange lcd tv?

Beklager de mange spørgsmål og at de ikke var spec 8008 mindede.
Lidt mere her. :)
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1220975428
Af Andersss
#188123
Angående bleeding, så synes jeg måske det er interessant at bemærke at det samsung i havde inde var et 46" hvorimod Philipsen var en 55" model. Min erfaring og intuition er enige om at bleeding er hyppigere forekommende på store skærme, frem for mindre. Det kunne måske være et reelt forbehold at nævne oveni det sædvanlige individuelle forhold fra skræm til skærm. Dog selvfølgelig kun hvis der er generel enighed om at skærmstørrelsen har indflydelse på mængden af bleeding.
#188381
jones31 skrev: Lidt skuffende for mig den ikke opnår topadward. For synes billedet er i top, men self. godt klar over der smart tv er skod. Men alligevel skuffende.

Glæder mig til testen af dt60, da jeg har læst den skulle have en rigtig godt sortniveau af en skærm med ips panel i forhold til andre og med super gode farvegengivelser.
Smart TV tæller kun meget lidt i vores endelige vurdering, så det er ikke det som forhindrer en award. Grunden til at vi ikke give ren award er, at jeg mener 8008 mangler lidt.

Tv'et fejler som sådan ikke noget, men når vi giver Awards er det jo også med udgangspunkt i, hvad der ellers findes på markedet og her mener jeg stadig man kan få bedre til pengene - igen baseret primært på billed-delen.
#188382
kaspergb skrev:Nogen gange forstår jeg ikke den forskel der er i jeres test

http://www.avforums.com/reviews/Philips ... eview.html


Her få den top score på 3D delen
Jeg har ikke læst deres test, så jeg kan ikke svare fyldestgørende.

Men ved at skimme deres skema, der placerer alt angående 3D (inklusiv flimmer-brillerne) på Philips 8008 i "Reference"-klassen, synes jeg dog det er direkte useriøst. Hvis man vil basere sit køb på at Philips 8008 leverer 3D i reference-klassen, så vil jeg bare sige, at man vil blive skuffet. Så må Avforums selv stå inde for deres ting, jeg er hvert fald ikke enig.
#188384
Dreamcode skrev:Jeg har aldrig helt forstået den store fokus og negative kritik af apparaternes standardindstillinger mht. Farve osv. Efter en kalibrering bliver resultatet næsten altid rigtig fint.

Hvorfor kommer billedkvaliteten altid først langt nede i anmeldelsen? Det er vel stadig det primære ved køb af et tv.
Det er bare vores struktur i anmeldelserne, ikke et udtryk for hvad vi mener er vigtigst :) Jeg synes det er meget naturligt at starte med hele funktionalitetsdelen. Man starter jo trods alt med at navigere rundt i menuerne før man overhovedet ser på et billede.

Ja, det kan blive lidt trættende at høre på standardindstillinger. Det synes jeg også selv, men det er vigtigt i mine øjne. Jeg har før set undersøgelser. Jeg kan ikke huske de præcise tal, men langt størstedelen af tv-købere bruger altså standard-indstillingerne og ændrer aldrig noget. Derfor synes jeg også fortsat at det er bekymrende, at tv-producenterne bliver ved med at gøre sig til herskere over, hvordan et billede skal se ud, når film- og tv-serie-skabere brugere rigtig mange timer på netop den del. Som jeg også skriver i anmeldelsen, så må det være lidt fornærmende over for dem som skaber indholdet. PC-skærmproducenterne kan godt, biograferne kan godt, så hvorfor kan tv-producenterne ikke?

Endelig savner jeg anmeldelser af lavere rangerende modeller. Fint med en anmeldelse af (næsten) topmodellen, men det er vel ikke dem, der historisk set bliver solgt flest af.

Hvor skal man hen for at finde sammenligninger mellem producenternes modeller - fordele/ulemper?

I næsten alle anmeldelser af led/lcd tv nævnes plasma som bedre. Hvad er ulemperne ved plasma, siden der stadig sælges mange lcd tv?

Beklager de mange spørgsmål og at de ikke var spec 8008 mindede.
Vi prøver til tider at få nogle af de lidt billigere modeller ind, men det er ikke altid det lykkedes. Der sælges flere tv i de lave prisniveauer, men jeg tror det vil overraske mange, at de dyreste tv faktisk er nogle af storsælgerne - også her i Danmark. Vi har jo ret gode tal for hvordan vores læsere kommer ind og hvad de læser og hvad vi selv ser er, at der er klart størst interesse om tv i topklassen og lige under.

Om det så skyldes, at folk der køber billigere tv ikke engagerer sig lige så meget før købet og derfor ikke læser med på internettet før køb, skal jeg ikke kunne afvise, men uanset hvad oplever vi klart størst interesse for disse modeller. Bemærk også, at mange af producenternes mellemprisklasse-tv findes i et utal af varianter. Det er derfor lidt svært at lave en gældende test, for den model vi i så fald ville teste er måske udgået senere på året eller kun gældende for et par forhandlere, som producenten sælger eksklusivt igennem.

Plasma er bedre på visse punkter, men langt fra alle. Jeg synes da ofte, at jeg fremhæver plasma-teknologiens svagheder såsom et lavt lysstyrke-niveau, der kan være problematisk i lyse stuer, reflektioner i skærmen og plasma-flimmer. På et mere overordnet plan har vi denne oversigt:
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1220975428
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#188385
Andersss skrev:Angående bleeding, så synes jeg måske det er interessant at bemærke at det samsung i havde inde var et 46" hvorimod Philipsen var en 55" model. Min erfaring og intuition er enige om at bleeding er hyppigere forekommende på store skærme, frem for mindre. Det kunne måske være et reelt forbehold at nævne oveni det sædvanlige individuelle forhold fra skræm til skærm. Dog selvfølgelig kun hvis der er generel enighed om at skærmstørrelsen har indflydelse på mængden af bleeding.
Helt klart. Min oplevelse er den samme som din.

Jeg har prøvet at opfordre lidt til at købere af tv'et deler deres oplevelser med bleeding i disse debattråde, men det er bare sjældent at køberne melder tilbage. Det er lidt ærgerligt, da det kunne hjælpe os med at danne et mere komplet billede af problemerne på de enkelte modeller.
#188414
Rasmus Larsen skrev:
jones31 skrev: Lidt skuffende for mig den ikke opnår topadward. For synes billedet er i top, men self. godt klar over der smart tv er skod. Men alligevel skuffende.

Glæder mig til testen af dt60, da jeg har læst den skulle have en rigtig godt sortniveau af en skærm med ips panel i forhold til andre og med super gode farvegengivelser.
Smart TV tæller kun meget lidt i vores endelige vurdering, så det er ikke det som forhindrer en award. Grunden til at vi ikke give ren award er, at jeg mener 8008 mangler lidt.

Tv'et fejler som sådan ikke noget, men når vi giver Awards er det jo også med udgangspunkt i, hvad der ellers findes på markedet og her mener jeg stadig man kan få bedre til pengene - igen baseret primært på billed-delen.
Derfor jeg heller ikke kan forstå hvorfor ikke nogen herinde ikke kan forstå hvorfor nogle vil betale penge for en klargøring med kalibrering hos forhandleren.

Netop som du selv siger så bruger mange bare standard indstillingerne og gøre noget ved billedet. Derfor vi er begyndt på den service (i den forhandler Jones arbejder hos, red.) så hr og fru Danmark for et optimalt billed ud af deres tv om de så betaler 3000 eller 15000,- for tvet kan det blive indstillet ordentligt.

reklame nedtonet af moderator. Du fik lov at uddybe metoder i en anden tråd - ikke lov til at reklamere frit for jeres services. Mvh. Moderator
#189084
Jeg Elsker mit 55PFL8008, det står knivskarpt efter jeg fik kaliberet det efter jeres tests! Tak!

Kan godt se bort fra at smart tv, ikke er særlig smart på det xD. Dog er seneste update udkommet, hvor Netflix var med. Det virker bare super.


Dog er der en ulempe, kan ikke undvære ambilight nu (B . Der mangler bare noget på andre tv'.
Senest rettet af Homie_ 23. jul 2013, 16:29, rettet i alt 1 gang.