Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#196055
Køber du tv for internet eller for billedet?
jeg har selv købt et 46pfl8008s på grund af billedkvalitet. var godt klar over menu og smart tv stinker på Philips men. hvor tit bruger man Smart tv, sjov den første uges tid der efter gider man det ikke mere.
#196057
VIF skrev:Køber du tv for internet eller for billedet?
jeg har selv købt et 46pfl8008s på grund af billedkvalitet. var godt klar over menu og smart tv stinker på Philips men. hvor tit bruger man Smart tv, sjov den første uges tid der efter gider man det ikke mere.
Det ændrer desværre ikke på fjernbetjening falder ud/svært ved at fange, at tastaturet ikke virker særlig mange steder, at guiden ikke kan vise rigtige billeder/kanaler og ikke mindst at min iPhone HELE tiden falder ud/fucker op i fx Youtube appen (jo, har Apple TV, men burde ikke være nødvendigt på TV i denne klasse) osv osv..
Så til dit spørgsmål - jeg er nok 50/50. Godt billede, men jeg vil have hele pakken! Og SÅ godt synes jeg ikke billedet er - sortniveauet fx dumper også i flere tests..

Det er selvfølgelig bare min mening.
Af VIF
#196058
lyder godt nok vildt alle de ting du oplever på dit har jeg ikke vært ude for. kun den har har slukket 1-2 gange.
Af ATPDK
#196059
VIF skrev:lyder godt nok vildt alle de ting du oplever på dit har jeg ikke vært ude for. kun den har har slukket 1-2 gange.
Når du fx laver en playliste på Youtube på telefonen, og afspiller den på tv'et, går den så ikke i koks efter eller i sang/video 2.
Og skal du ikke starte alt forfra i Yotube, hvis telefonen har været gået i 'dvale'?

Skal ikke udelukke je bare har fået en uheldig model.?
Af VIF
#196060
Har ikke selv en iphone så har ikke kunne test det med youtube playlist. angående sortniveauet det de noget blandet på test. Nogle sider får den ros andrere ris. Men synes jeg tit man ser på edge led.
#196284
Jeg har et 8008 vil lige sige jeg syndes ampilight er for vildt blæret :-)
Kan ikke undværes !!!
Men syndes bare tv'et Detsvære er total skod :-(
Har byttet det 2 gange nu på 3 uger fordi det pludselig går ud og tænder igen, Flere gange i træk og blinker samt tv nogen gange slukker lige meget om hvad for en knap jeg trykket på på fjernbetjening :-(
Og så virker det igen 5 mim efter
Og timer efter er den gal igen :-(
Skal jeg virkelig tro på af 3 gang virker det,når jeg for byttet det til et nyt?
Jeg tror på 8008 sku være det beste på mærkede til prisen
Men når det laver fejl på den måde gang på gang,


Mit spørsmål er bare

Tør jeg bytte det for 3 gang til et nyt og håbe på det virker

Eller skal jeg købe et andet tv :-(

Kan bare ik forstille mig et andet tv uden ampilight :-(
#196296
Digilife skrev:Jeg har et 8008 vil lige sige jeg syndes ampilight er for vildt blæret :-)
Kan ikke undværes !!!
Men syndes bare tv'et Detsvære er total skod :-(
Har byttet det 2 gange nu på 3 uger fordi det pludselig går ud og tænder igen, Flere gange i træk og blinker samt tv nogen gange slukker lige meget om hvad for en knap jeg trykket på på fjernbetjening :-(
Og så virker det igen 5 mim efter
Og timer efter er den gal igen :-(
Skal jeg virkelig tro på af 3 gang virker det,når jeg for byttet det til et nyt?
Jeg tror på 8008 sku være det beste på mærkede til prisen
Men når det laver fejl på den måde gang på gang,


Mit spørsmål er bare

Tør jeg bytte det for 3 gang til et nyt og håbe på det virker

Eller skal jeg købe et andet tv :-(

Kan bare ik forstille mig et andet tv uden ampilight :-(
Du kan læse om brugeres erfaringer med den seneste firmware her:
http://www.supportforum.philips.com/en/ ... eries-2013
http://www.supportforum.philips.com/en/ ... eries-2013

Hvis du går ned i bunden af hver af disse sider er der links til lignende diskussioner for tidligere firmware-versioner.

Find den "experience thread" der svarer til din firmware-version og check, om andre har lignende oplevelser.

Da jeg selv for nyligt købte et (mindre) Philips tv for nogle måneder siden anbefalede sælgeren, at jeg opdaterede firmwaren med det samme efter tv'et var pakket ud. Da jeg to dage senere returnerede det og gav nogle begrundelser herfor blev jeg spurgt, om jeg havde opdateret firmwaren på det. Da jeg lidt senere talte med en 3. person inde i butikken om, hvorfor jeg havde returneret tv'et blev jeg endnu en gang spurgt, om jeg havde opdateret firmwaren på det. Så medarbejderne i den pågældende butik var udmærket klar over, at Philips har problemer med deres firmware.

Jeg vil ikke gøre mig klog på, hvilken version du p.t. har installeret og om det er det, der er problemet, men hvis du ikke kører med den seneste version kunne du jo prøve at opdatere til denne og se, om det hjælper (men vær lige opmærksom på de problemer, som folk rapporterer de har med denne version, såsom aggresiv dynamisk kontrast og problemer når de bruger fjernbetjening til receiver).

2014-modellerne skulle have en Android-baseret Smart TV-platform men jeg skal ikke kunne sige, om det betyder, at softwaren til at styre alle de almindelige tv-funktioner også er blevet udskiftet ved samme lejlighed. Det kan da være, at det i så fald ville løse en masse problemer - og introducere nogle nye.
#196297
Digilife skrev:Jeg har et 8008 vil lige sige jeg syndes ampilight er for vildt blæret :-)
Kan ikke undværes !!!
Selvfølgelig kan du undvære Ambilight. Det har du formentlig gjort i mange år indtil nu og kan gøre det igen.

Køb nogle LED-lyslister (hvide - ikke RGB) hos det lokale byggemarked og glem det dynamiske farveflimmer.

Søg efter "bias lighting" for inspiration.
#196298
Vilke tv kan anbefales ???

Vil lige sige har man først set tv med ampilight kan det ik undværedes :-(
Fik mit første ampilight tv for ca 10 år siden
Købte nyt fordi jeg vilde have hue pære :-)
Det Nice !
#196299
Digilife skrev:Vilke tv kan anbefales ???

Vil lige sige har man først set tv med ampilight kan det ik undværedes :-(
Fik mit første ampilight tv for ca 10 år siden
Købte nyt fordi jeg vilde have hue pære :-)
Det Nice !
Jeg havde selv tv med Ambilight fra 2009-2013. Jeg vil tro, at Ambilight var aktiveret 3/4 af tiden. Den seneste tid var den dynamiske del dog skruet langt ned så det mest kun var for at få "glorien".

Da tv'et gik i stykker købte jeg som sagt med det samme et Philips igen, hvor Ambilight var en stor faktor i valg af mærke, men som jeg også har nævnt ved flere lejligheder returnerede jeg det igen pga. softwareproblemer, herunder den dræbende langtsommelige betjening.

Da jeg erfarede, at de samme problemer plagede samtlige high-end 2012 og 2013 Philips-modeller valgte jeg Sony i stedet. Så må jeg blot undvære Ambilight og med tiden finde en anden måde at oplyse væggen bag tv'et på.

Mit nuværende tv er dog så ujævnt på bagsiden i venstre side (set forfra) pga. diverse forbindelser at jeg har svært ved at se, hvordan jeg kan montere nogle LED-lyslister på lige netop denne model.

Selv om jeg fra tid til anden savner det om aftenen (specielt på denne mørke tid af året), så er det ikke anderledes end de perioder, hvor jeg havde det, men blot ikke havde aktiveret det.

Men det er så bare mig. Jeg skal ikke kunne udtale mig om, hvad du kan og ikke kan undvære.
#196301
Syndes det var go ide med led bånd :-)
Bare for glorien idet mindste :-)

Er på vej til
Elgiganten nu for af finde evt nyt tv eller evt vendte lidt
Mogen forslag til noget !
Tænker Sony?
Men er i meget tvil
Smart tv er jeg lige glad med har jo apel tv/ dreambox :-)
Så hvad skal man med smart tv hehe
Bil bare have et godt billed
#196302
Har altid haft Phillips 9000 serie og nu 8000
Men har altid kun haft problemer med lyd som forsvinder og nu tv som slukker eller tv kontrol virker ikke :-(
Øv for de laver nogen fede tv ellers :-) ampilight