Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#188488
Det er da helt sikkert en mulighed, at Smart-TV delen kan kaldes reference klasse, men hvis det blot betyder, at alle andre måles mod den i fremtiden, så er det jo et ret løst begreb da skalaen da er relativ. At være kongen af lossepladsen er ikke noget man bør være speciel stolt over...

Pointen er, at selvom LG måske er bedre end konkurrenterne mht. smart-TV, så er udførelsen stadig så elendig, at den ikke kan betegnes som "god" på en absolut skala.
Af lgowner
#188492
Torben Rasmussen skrev:Pointen er, at selvom LG måske er bedre end konkurrenterne mht. smart-TV, så er udførelsen stadig så elendig, at den ikke kan betegnes som "god" på en absolut skala.
Lad os afslutte den del der, for ingen smarttv er på nogen måde perfekt. nogle vælger pc, nogle mediaserver andre xbmc og andre vælger det fra.

Jeg mener ikke at LG smartTV på nogen måde er perfekt eller bedre end nogen anden.

det som var hele pointen er ordvalget og gennemgående i min fremlægning at i vælger at tyde det i læser på jeres måde, som er mit valg.
I vælger at fremhæve på LG, at alle skærme begynder at blive kedelige og ens, i anden anmeldelse flyver i hen over det ved at sig det er bare det samme som sidste år , eller så får foden lige et godt ord med på vejen.

Jeg vil holde fast i at ordsprog afgøres af de blå mandage, og sidder man med sådanne en dag eller anden årsag, så bliver der smurt tykt på som er unødigt valgt, fordi man bare ikke kan lide det man ser eller ungen skriger i baggrunden og ens hovedpine desværre volder problemer.
THM skrev:Lgowner: ang. Clouding har du allerede fået svar, det er den enkelte model der bliver vurderet, det står også i anmeldelserne, ligesom der står at graden af clouding kan variere fra eksemplar til eksemplar.
Hvor læste du det i anmeldelsen? skal søgende som finder det via google læse andre artikler for at komme frem til det, så er vi vist lige vidt. i LA860w står der kun sådanne
Desværre må vi konstatere, at LA860W har synlig clouding og backlight bleeding, som billeder også viser. Problemet i nederste venstre hjørne var tilmed synligt i film med sorte bjælker. Det er en skam.
hvor har du fundet deres uddybning af ovenstående i anmeldelsen at denne skærm måske kun er fejlbehæftet og ikke kan tages som eksempel på alle skærme værende påvirket?
Skal anmeldelse kun læses af entusiasterne, så ved de fleste godt svarene, læser hr og fru jensen dette, så tror de da de skal holde sig væk , hvis dette er et problem? eller?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#188494
lgowner skrev:Jeg vil holde fast i at ordsprog afgøres af de blå mandage, og sidder man med sådanne en dag eller anden årsag, så bliver der smurt tykt på som er unødigt valgt, fordi man bare ikke kan lide det man ser eller ungen skriger i baggrunden og ens hovedpine desværre volder problemer.
Hvor får du dine ordsprog fra? Vi kan alle have problemer med sproget på en eller anden måde, men dine vendinger giver altså slet ingen mening på så mange planer, at det kan være ret svært at tyde hvad du reelt mener. "Blå Mandag" er noget konfirmanter holder. Hvordan passer det ind her?

Der smøres ikke tykt på og vi lider ikke under stress, som kunne påvirke bedømmelsen eller ordlyden (vi bruger sjældent ordsprog).
lgowner skrev:
THM skrev:Lgowner: ang. Clouding har du allerede fået svar, det er den enkelte model der bliver vurderet, det står også i anmeldelserne, ligesom der står at graden af clouding kan variere fra eksemplar til eksemplar.
Hvor læste du det i anmeldelsen? skal søgende som finder det via google læse andre artikler for at komme frem til det, så er vi vist lige vidt. i LA860w står der kun sådanne
Desværre må vi konstatere, at LA860W har synlig clouding og backlight bleeding, som billeder også viser. Problemet i nederste venstre hjørne var tilmed synligt i film med sorte bjælker. Det er en skam.
hvor har du fundet deres uddybning af ovenstående i anmeldelsen at denne skærm måske kun er fejlbehæftet og ikke kan tages som eksempel på alle skærme værende påvirket?
Skal anmeldelse kun læses af entusiasterne, så ved de fleste godt svarene, læser hr og fru jensen dette, så tror de da de skal holde sig væk , hvis dette er et problem? eller?
Den har vi vist allerede vendt nok nu, right? Vi skriver typisk, at det er med forbehold at andre skærme kan se anderledes ud, og efterhånden bør folk være opmærksomme på dette. Vi kan ikke blive ved med at tage forbehold for alt mellem himmel og jord. Læs Rasmus' svar tidligere i tråden, så vi ikke behøver tæske rundt i det her mere!

Jeg mener, at Rasmus har givet ret præcise svar på den kritik der er kommet fra din side (også med lidt større tålmodighed end hvad jeg mener er påkrævet), så enten må du oprette en dedikeret tråd til kritik af anmeldelserne generelt og diskutere sprogbrug mv. deri, eller også stopper diskussionen her. Vi tager meget gerne en saglig diskussion om hvordan vore anmeldelser er udformet, hvor du kan komme med kritik og forslag - det skal bare ikke fylde denne tråd op.
#188506
Nu har jeg læst hele diskussionen - hvis det da kan kaldes en diskussion- og jeg må sige, at Rasmus skal have ros for en tålmodighed, der rækker temmelig langt over, hvad man kan forvente af ham. Jeg er ikke udpræget fan af måden, som en anmeldelse er bygget op på herinde, men det er nok fordi, jeg er mere nørdet, end den almindelige læser. Det har været diskuteret før, og jeg respekterer da også, at redaktionen er af en anden holdning end min egen.

Når det er sagt, så synes jeg det er helt balstyrisk som anklagerne vælter ned over jer, selv om der aldrig har været noget belæg for at finde jer utroværdige. Der bliver simpelthen kastet med mudder i en grad, at jeg slet ikke forstår, at der prioriteres tid til at svare. Omvendt har jeg selv tidligere forsøgt at diskutere med samme modstander, og jeg husker det kun alt for godt som en tid, der føltes temmelig spildt. Det er ikke fair at klandre nogen for at være ordblinde, men det virker simpelthen på de meget utydelige vendinger som om, at det måske kan være årsag til, at der hverken bliver brugt argumenter i diskussionen eller peget på konkrete steder, hvor I er forkert på den. Enten er det simpelthen en forfærdelig retorik og læseevne, der får det hele til at virke til, at LGowner er en pigefornærmet fan, der ikke kan håndtere, at hans yndlingskoreaner ikke prises samme lovord, som han kunne ønske, eller også er øverste etage simpelthen defekt.

Respekt for tålmodigheden, Rasmus. Og LGowner: Lær at læse dine egne indlæg, inden du poster dem, for dine fornærmelser er simpelthen ved at være trættende at se på!
#188519
Allerførst så har jeg absolut ingen skjulte interesser eller lign., men jeg synes dog også lige jeg ville forsvare Rasmus og flatpanels ift der i denne tråd antydes økonomiske interesser og manglede objektivitet.
Selvfølgelig kan en fagmand ligesom os andre nu og da have forkærlighed for det eller det andet (er nu meget tilfreds med anmeldelsernes generelt meget høje niveau), men jeg ved at flatpanels er ubestikkelige og uafhængige. Jeg ved dette fra en nær ven i branchen (indkøber i Norden for en af de helt store producenter). Han har fortalt mig en lille hemmelighed om hvordan mange såkaldt objektive testsider ikke tager direkte penge under bordet, men tager betaling når deres forskellige rewards/labels uddeles - bedste 3D, bedste smart, bedste allround osv. Dermed ikke ment, at de kun beskriver rosenrødt, men mange får altså betaling for at producenten kan bruge deres reward i markedsføringen. Her taler vi faktisk rigtig mange (klart størstedelen) af de virkelig store sider internationalt! Jeg spurgte så til flatpanels og if ham så er de faktisk de eneste der ikke gav "tilbud" om diverse rewards - så godt gået flatpanelsgutter... og stof til eftertanke når man ellers tjekker tests rundt omkring synes jeg i hvert fald:-/
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#188527
Jeg ved I mener det godt, men denne tråd er nu altså stadig dedikeret til debat omkring LG-skærmen.

Og nej, selvfølgelig kan man ikke købe sig til god omtale eller Awards. Ingen producent/udlåner har tilbudt penge eller anden betaling, så den hæderlige linje går begge veje. Der er absolut ingen grund til spekulationer i den retning.
Af Hedensted
#191881
Til jer der har LG
Ved I om fjernsynet kan blande DVB-T og DVB-S (eller C) i én og samme favorit liste ??
Og hvis det ikke kan lade sig gøre - er der så mulighed for at skifte mellem eks. DVB-S og T i én knap funktion ??

Grunden til mit spg. er jeg har DVB-T og S - og sér lige meget af begge.
SÅ defor - ved nogen af jer OM det overhovedet kan lade sig gøre?


Hilsen Claus
#193203
Hej Alle

længe siden jeg har skrevet herinde. Mit pioneer plasma fra 2007 gik i sidste uge hvilket jo både er godt og skidt. Var glad for det men altid rart med en undskyldning for at få noget nyt og så må jeg bruge jeres hjemmeside samt forum ekstra godt for at finde ud af hvad jeg skulle have.

Jeg havde bestemt mig for at få plasma igen men jeg bøvlede lidt med at mit gamle tv larmede lidt og kan læse at efter 6 år så gør de det stadig :-(

Jeg købte i torsdags LG55LA790 som egentlig er næsten identisk med det som I har anmeldt for 13.000 kr.. Indtil videre er jeg faktisk rigtig tilfreds med det som jeg har set og afprøvet. Smart delen er hurtig og der er mange muligheder. Har ikke testet alt endnu men ville egentlig høre om jeg kan teste fjernsynet med et af jeres programmer ? Evt link.

Jeg kan ikke helt finde ud af om kan lide deres fjernbetjening. Den er smart og lille samt nem at bruge da den virker som en Wii control. Men det er lidt bøvlet at man ikke har flere bruger muligheder. F.eks kan jeg ikke trykke på 1 knap for at se tv oversigt men skal først ind i smart delen og så finde program oversigt.

Jeg har yousee og youbio hvor youbio er blevet brugt 2 gange på det nye tv. Ved ikke om det er mit netværk eller youbio men ofte i hver film så kommer der lige en loading cirkel i midten når der er meget action i filmen og det er ret frustrerende.

Har prøvet at åbne internet browser men det er alt for skidt og hakker så det kan jeg ikke anbefale.

Jeg kæmper lige nu med at få mit pioneer reciever til afspille lyd fra tvét. HDMi fra tv til anlæg fungere ikke og har lige købt et optisk kabel hvilket jeg heller ikke kan få til at fungere. Det skal lige siges at jeg ikke er en haj til dette.

Regner med at teste lidt 3D i aften og give feedback på dette senere hen.

Hvis der er nogle som kan hjælpe med min lyd så sig endelig til.
#193225
moooi skrev:Har ikke testet alt endnu men ville egentlig høre om jeg kan teste fjernsynet med et af jeres programmer ? Evt link.
Vi har faktisk en Smart TV-version, som kan køre gennem browseren, men knapperne er ikke helt optimeret til alle Smart TV-browsere endnu. Ellers så kan du hente den til PC og sætte PC'en til.
http://tft.vanity.dk/
moooi skrev:Jeg har yousee og youbio hvor youbio er blevet brugt 2 gange på det nye tv. Ved ikke om det er mit netværk eller youbio men ofte i hver film så kommer der lige en loading cirkel i midten når der er meget action i filmen og det er ret frustrerende.
Det kan både være YouBio og dit WiFi. Umiddelbart ville jeg nok prøve at sætte kabel i først for at se om det ændrer på noget.
moooi skrev:Jeg kæmper lige nu med at få mit pioneer reciever til afspille lyd fra tvét. HDMi fra tv til anlæg fungere ikke og har lige købt et optisk kabel hvilket jeg heller ikke kan få til at fungere. Det skal lige siges at jeg ikke er en haj til dette.
Hvis det sker med både optisk og HDMI, så kunne det godt tyde på, at din receiver ikke vil tage det digitale signal. Det kan blot være en indstilling. Prøv at indstil receiveren til at modtage digitalt i stedet for analogt på den indstilling du sætter den til, når du vil have tv-lyden ud.
#193232
Hej Rasmus

Mange tak for dine svar.. Prøvede i går at optage tv på harddisk og kan se at når jeg optager så kan jeg ikke se andre kanaler end den som jeg ser hvilket er ret irriterende. Hvis jeg havde samsung F5008 med twintuner kan man så se en kanal imens man optager på en anden ?

Prøvede at se 3D og sikke en oplevelse. Så nogle af de klip som følger med og jeg var imponeret over hvordan det så ud. Igen har jeg ikke prøvet 3D før men fik da lyst til at investere i en 3D afspiller :-)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#193234
Ja, det er fordi der kun er en tuner i. Samsungs F8005 og F7005 modeller har twin-tuner, så du kan se noget andet imens. Herudover har visse af Panasonics topmodeller det. LG har ikke modeller med det.